Fly Nordic

Har ikke hørt noe om dette hos oss (SA har jo LF i dag) men siden jeg er sykemeldt så er jeg ikke helt oppdatert.

Men rent praktisk så vil jeg tro at dette kommer til å skje. Siden DY nå eier LF og man har en del codeshare ruter til ARN så ser jeg helt klart det praktiske i det, så det vil overhode ikke overraske meg. LF vil nok ikke bytte med lett hjerte for jeg vet de har vært veldig fornøyd med SA siste tiden og spesielt etter sommeren med all charter trafikken som LF har flydd. Der har det vært ganske mange utfordringer for å si det mildt men SA har løst dem meget godt sammen med LF.

Uansett så tror jeg nok at LF går til Røros Flyservice om ikke med en gang så i alle fall løpet av vinteren.

S

Originally posted by learjet

Har ikke hørt noe om dette hos oss (SA har jo LF i dag) men siden jeg er sykemeldt så er jeg ikke helt oppdatert.

Men rent praktisk så vil jeg tro at dette kommer til å skje. Siden DY nå eier LF og man har en del codeshare ruter til ARN så ser jeg helt klart det praktiske i det, så det vil overhode ikke overraske meg. LF vil nok ikke bytte med lett hjerte for jeg vet de har vært veldig fornøyd med SA siste tiden og spesielt etter sommeren med all charter trafikken som LF har flydd. Der har det vært ganske mange utfordringer for å si det mildt men SA har løst dem meget godt sammen med LF.

Uansett så tror jeg nok at LF går til Røros Flyservice om ikke med en gang så i alle fall løpet av vinteren.

S

Det har du rett til! Og Serviceair blir bare mindre og mindre...

Originally posted by Thomas

Det sies at kontrakten med SA er sagt opp fra 1NOV07.

Skrev ikke noe dato i de første innlegget, men ble også fortalt 1 Nov. Trodde det måtte være en feil men tydeligvis ikke. Røros har ikke mye tid på seg!

Sikkert noen fra TRD/BOO/TOS som skal på GM. Eller kanskje de har ansatt noen fra SA?? Har ikke hørt at noen ansatte flyttes over fra NP/Proffice før 8Nov (ca 150stk)

for alt vi vet heter flynordic Norwegian før året er over....kan jo ha noe med saken å gjøre i hvertfall....

Originally posted by KLMfan

for alt vi vet heter flynordic Norwegian før året er over....kan jo ha noe med saken å gjøre i hvertfall....

Tviler litt på det, DY har sagt at de vil beholde navnet...

Ca 150 blir overført fra Northport/Proffice til Røros og 50 til Menzies(Northport). Så da har Røros rundt 50 stillinger ledig ser det ut som. Håper at erfarne Servisair ansatte også har søkt slik at det blir et veldig bra lag hos Røros :smile2

Tilbake til topic:
Blir bedre å ha Flynordic og Norwegian hos samme handlingselskap med tanke på codeshare og enda tettere samarbeid seinere. Vil LF ta i bruk samme innsjekk/gate datasystem som DY (Swiftcheck)? Hva bruker de nå?

LF og DY innsjekk&systemer skal samkjøres utover vinteren og alt skal tilpasses det systemet som DY bruker i dag, automatinnsjekk blir også mulig, fikk ingen dato, men det skal skje iløpet av 07, det vil gjøre ting enklere for pax og ansatte både hos SA og Røros :D

Originally posted by MountainDew

Ca 150 blir overført fra Northport/Proffice til Røros og 50 til Menzies(Northport). Så da har Røros rundt 50 stillinger ledig ser det ut som. Håper at erfarne Servisair ansatte også har søkt slik at det blir et veldig bra lag hos Røros :smile2

Tilbake til topic:
Blir bedre å ha Flynordic og Norwegian hos samme handlingselskap med tanke på codeshare og enda tettere samarbeid seinere. Vil LF ta i bruk samme innsjekk/gate datasystem som DY (Swiftcheck)? Hva bruker de nå?

Betyr det at du bare vil ha folk fra SA, og ikke ønsker SGS ansatte over til RFS?? :angry: (Dette var et ironisk innlegg)

Originally posted by spitfire

Eier DY Røros?

Nei - Røros er vel startet av ex BU ansatte som var overflødige i ved overtagelsen. Samme som Norport på vestlandet (og Rygge) Tydelighvis en dyktig gjeng som har peil på hva de driver med.

S

Edit: skrivefeil

Back