• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly landet uten nesehjulet nede i New York

Hpkris

Front section flyer
Utrolig nok gikk dette veldig bra, bare 10 som ble lettere skadet.

Flyet som tilhører Southwest Airlines og kom fra Nashville i Tennessee, ble stående med nesa på bakken etter landingen, omringet av brannbiler og andre utrykningskjøretøyer.

Etter alt å dømme kollapset det forreste landingsstellet da flyet tok bakken.

Ifølge amerikanske medier ble 10 av de 150 personene om bord lettere skadet.

- Det var bare et smell og et hopp før bremsene rykket til og vi skled nedover. Jeg føler meg utrolig velsignet som kom fra det. Det føltes som om flyet kunne ha brukket i to fordi smellet var så kraftig, sier passasjer Kathy Boles til CNN.

Passasjerene tok seg ut av flyet på nødskliene, og LaGuardia-flyplassen ble stengt i snaut to timer etter uhellet.

- Flyet skled nedover rullebanen før det skled av og stanset i et gressområde, forklarer flyplassjef Thomas Bosco på en pressekonferanse.

Kilde:http://www.dagbladet.no/2013/07/23/nyheter/samferdsel/reiseliv/utenriks/usa/28321503/
 
Her er en video til .. ikke akkurat noen silkelanding, nei ....

Sources reliably indicate that the aircraft touched down with its nosegear making contact with the runway before the main landing gear, causing the nosegear to collapse.

The aircraft’s final airborne moments showed that the plane was approaching with its nose down and its left wing dipping slightly. The nosegear immediately collapsed upon contact and the aircraft slid down and off of the runway.

http://www.nycaviation.com/2013/07/...ed-in-nose-gear-incident-at-lga/#.UfLRIawSbyo
 
Back
Top