• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly "gratis" til Køben

Re: Fly "gratis" til Køben

Er det fortsatt noen som lurer på hvorfor selskapet taper penger??

Jaja, halleluja sier bare jeg :cry:
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Stusset litt over denne setningen "Strekningen Oslo-København er svært populær, og det er viktig for oss at nordmenn vet at Sterling er det ledende skandinaviske lavprisselskapet."

Er ikke Norwegian det største og ledende lavprisselskapet i Skandinavia? Det skriver de jo selv på sin hjemmeside.
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Hvor stor krigskasse har egentlig Sterling? Er det noen som har noe peiling på paxtall og kabinfaktor til Sterling i år?
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Stusset litt over denne setningen "Strekningen Oslo-København er svært populær, og det er viktig for oss at nordmenn vet at Sterling er det ledende skandinaviske lavprisselskapet."

Er ikke Norwegian det største og ledende lavprisselskapet i Skandinavia? Det skriver de jo selv på sin hjemmeside.

Eftersom begreppet "ledande" inte har någon entydlig betydelse, kan det innebära vad som helst i ett sammanhang som detta. Sterling är störst i Sverige och Danmark, men Norwegian är större totalt. Som jag ser det finns det utrymme för båda bolagen att kalla sig ledande om dom så vill.

Tror det är ett bolag som är aningen desperata just nu

Många gånger man har läst att Sterling är desperata på det här forumet, men trots det är dom fortfarande kvar.
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Hvor stor krigskasse har egentlig Sterling? Er det noen som har noe peiling på paxtall og kabinfaktor til Sterling i år?

Sterling havde i 2006 5.2 mill. pax.
Loadfaktor har jeg ikke helt peiling på, men et bud er 75-80%.

Mht. Scandinaviens største lavprisselskab ?
Tja, der er ingen tvivl om DY har flest pax, men jeg tror
NB har større omsætning, dette er dog kun mine gisninger.
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Dette blir suksess - nordmenn elsker selskaper som gir bort ting/reiser gratis!!!
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Tror det är ett bolag som är aningen desperata just nu

Sterling havde i 2006 5.2 mill. pax.
Loadfaktor har jeg ikke helt peiling på, men et bud er 75-80%.

Mht. Scandinaviens største lavprisselskab ?
Tja, der er ingen tvivl om DY har flest pax, men jeg tror
NB har større omsætning, dette er dog kun mine gisninger.

Hva får deg til å tro det? Jeg mener alt sier jo det motsatte. Norwegian viser stabilitet og tjener penger. Om Sterling hadde en større omsetning, ville mulighetene til å tjene penger vært større og Sterling ville hadde ikke hatt behov for å ligge i konstant rute krampe.
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Hva får deg til å tro det? Jeg mener alt sier jo det motsatte. Norwegian viser stabilitet og tjener penger. Om Sterling hadde en større omsetning, ville mulighetene til å tjene penger vært større og Sterling ville hadde ikke hatt behov for å ligge i konstant rute krampe.


Omsætning er ikke = Likvider, og slet ikke bundlinieresultat derfor er det nødvendig med konstant
høj omsætning for at skabe likviditet !

NB er særdeles gode til mersalg, nævner i flæng
Hotelleje, Billeje, Photofremkaldelse,taxfree, men specielt
salg i flyene (ikke mindst charter som stadig er en stor andel fos NB).

Når MYT her i norden altid har overskud er det fordi de er verdensmester
i at skabe omsætning udover selve biletten ! (blot som sammenligningseksempel).
 
Last edited:
Re: Fly "gratis" til Køben

Denne ruten må være et stort pengesluk for både Norwegian og Sterling. Med disse prisene får de jo omtrent ikke inn en krone i kassa. Og det virker som om SAS ikke engang gidder å ta del i priskonkurransen - de har kanskje ikke merket så mye til konkurransen? Forretningsfolk velger dem uansett?
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Stusset litt over denne setningen "Strekningen Oslo-København er svært populær....

Ja, det er litt underlig at et selskap skulle måtte gi bort billettene om strekningen er så populær. At det blir mange reisende når billettene er så og si gratis er vel ingen overraskelse, men det er ikke det samme som at strekningen er populær. Populariteten må vel kunne materialiseres i høy betalingsvilje (eller iallefall høyere betalingsvilje enn bare skatt/avgift).
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Fra Sterling's side er det vel meningen at fortælle kunderne
at det ikke er den store forskel i at rejse med DY-gris kontra NB-gris :9:
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Jeg fulgte med en dag jeg satt på jobb, og kan nevne at NB denne aktuelle dagen hadde en kabinfaktor på 50,5 prosent, mens konkurrenten med rød nese hadde en snittfaktor på 81 % mellom OSL-CPH!

I tillegg bet jeg meg merke i at NB på de 2 rundturene sine midt på dagen brukte 737-800, og 737-500 på morgenen. Hvor er logikken i DEN bruken av flyene a?
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Denne ruten må være et stort pengesluk for både Norwegian og Sterling. Med disse prisene får de jo omtrent ikke inn en krone i kassa. Og det virker som om SAS ikke engang gidder å ta del i priskonkurransen - de har kanskje ikke merket så mye til konkurransen? Forretningsfolk velger dem uansett?

Jo, det gjelder kun et få antall seter pr. flight, hele billigpakka spres på hele Sterlings rutenett.

Ryanair markedsførte seg nylig i Eurpoa med et langt større antall billetter til kr 1,-. Kan ikke huske at noen her på Forum gadd å kommentere det.......
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Og det virker som om SAS ikke engang gidder å ta del i priskonkurransen - de har kanskje ikke merket så mye til konkurransen? Forretningsfolk velger dem uansett?

SAS har et litt annet marked paa denne strekningen og trenger vel egentlig ikke aa hoppe paa denne karusellen. Transfertrafikken er over 50% av trafikken og naar man legger til businessgjengen er de garantert god inntekt uansett. Saa hvorfor legge ut stoerre kostnader i markedsfoering enn de vill kunne faa inn? Tilbudene genererer ekstra trafikk, men SAS klarer seg fint med den eksisterende.
 
Re: Fly "gratis" til Køben

Ryanair markedsførte seg nylig i Eurpoa med et langt større antall billetter til kr 1,-. Kan ikke huske at noen her på Forum gadd å kommentere det.......

Kanskje fordi Ryanair gjoer dette flere ganger i aaret ...?? ;)
 
Back
Top