Fly fjernet på Google Maps Satellitt foto fra Canada?

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
Fly fjernet på Google Maps Satellitt foto fra Canada?

Sitter å ser litt på nabolaget og nabo øyene her på grensen til British Columbia - og la merke til at alle sjøflyene i Victoria Harbor var neste borte (dårlig Photoshop jobb) - og litt nysgjerrig navigerte jeg til Vancouver AirPort Sjøfly havn hvor det ikke var et eneste fly (noe som meget meget sjelden skjer i løpet av en dag) og når jeg så på Vancouver International AirPort er det ikke et eneste fly parkert ved terminalene - mens rett over grensen ser jeg masse fly paa SeaTac - Boeing Field etc.

Re: Fly fjernet på Google Maps Satellitt foto fra Canada?

Google eksperimenterer visstnok med algoritmer som rydder bort bevegelige objekter (som fly og biler) fra foto, har sett det nevnt på nettet før. Tanken er vel at det skal gi renere bilder av f.eks. veier. Men usikker på om det er noe vits, alle vet jo at det er fly på flyplasser og biler på veier... :P

At det er gjort et sted og ikke et annet kan være så enkelt som at de kun har testet dette i noen områder eller på nyere bilder.

Re: Fly fjernet på Google Maps Satellitt foto fra Canada?

De har også en del pussige filtre på militære områder bl.a. i Nederland. Det er bare å gå på tidslinjen så får du opp fullverdige bilder

Back