Fly av banen på OSL.. (Mars 2011 North Flying/Air Norway)

Re: Fly av banen på OSL..

og ruten til OLA stopper ikke opp av denne grunn.

North Flyning setter in søsterflyet OY-NPB på kveldavgangen.

Har søsteren samme registrering?

De er jo en-eggende tvillinger :colgate::old

Neidag det er skriveleifene som rammet meg(igjen) :headbang det er selvsagt OY-NPE som er satt inn på ruten

Ser at politi har tatt bilder av havaristen og frigitt dem til mediene. Er det helt greit da??

"Både fartøysjefen og kapteinen avhørt." Hm, betyr det at vi styrmenn er fartøysjefer nåda, mens kapteinen bare er kaptein. :-D

Kunne bare ikke dy meg.

Det er så 'fantastisk' å se hvordan media løser disse sakene. At SAS returnerer å lander på BGO med én motor får førsteside og/i mange timer, mens når ett lite selskap som Air Norway sklir av banen og skaper totalt kaos i flytrafikken velger kun EN av norges aviser å ha en artikkel stående i drøyt 2 timer..

Yesda.

Re: Fly av banen på OSL.. (North Flying/Air Norway)

Da har havarikommisjonen kommet ut med en rapport, og vil si det er en ganske stygg ripe i lakken for North Flying når det hevdes dårlig vedlikehold er en medvirkende årsak til uhellet

http://www.aibn.no/Luftfart/Rapporter/2012-06
Grundige undersøkelser av nesehjulsstyringen på OY-NPB påviste ingen entydig årsak, men elementer bar preg av ikke tilfredsstillende vedlikehold.

Re: Fly av banen på OSL.. (Mars 2011 North Flying/Air Norway)

Det kan faktisk være "kjekt" for selskapene å få en liten annmerkning, bare se på Helitrans, de fikk flyforbud og "annmerkning" og er i dag en av de beste på sine fly/helikoptertyper.

Hvordan defineres man som en av de beste på sine fly/helikopter egentlig?

Det kan faktisk være "kjekt" for selskapene å få en liten annmerkning, bare se på Helitrans, de fikk flyforbud og "annmerkning" og er i dag en av de beste på sine fly/helikoptertyper.

Hvordan defineres man som en av de beste på sine fly/helikopter egentlig?

Det ble litt dårlig definert av meg, det jeg mente var at Helitrans ble meget obse på å holde høy standar både for flysikkerheten og for at de ikke skulle gå i den samme fellen igjen(det kosster litt å få flyforbud..), så de er veldig flinke på sine fly/helikoptertyper i dag med tanke på mekaniske delen. De er veldig araktive å bruke ved service....

Det ble litt dårlig definert av meg, det jeg mente var at Helitrans ble meget obse på å holde høy standar både for flysikkerheten og for at de ikke skulle gå i den samme fellen igjen(det kosster litt å få flyforbud..), så de er veldig flinke på sine fly/helikoptertyper i dag med tanke på mekaniske delen. De er veldig araktive å bruke ved service....

Hvilket grunnlag har du for å vurdere det? Høy standard i forhold til flysikkerhet er bra, men hva er høy standard? Høy standard i forhold til hva? I forhold til regelverket eller i forhold til selskapets økonomiske rammer? I forhold til hva den enkelte ansatte mener er høy standard? Alle selskaper vil hevde å ha god standard og mene at de utfører sitt arbeid på rett måte før det eventuelt blir påpekt avvik som viser at det ikke er tilfelle.

Jeg kjenner ikke til Helitrans, og dette blir litt off-topic uansett, men mitt poenget er at bildet som regel er noe mer kompleks enn som så :)

Noen som vet om dette flyet ble Write Off?

Eller om OYNPB fortsatt flyr? :)

Noen som vet om dette flyet ble Write Off?

Eller om OYNPB fortsatt flyr? :)

Flyet ble write-off, og brukes isdag av PBR på OSL som øvningsfly, om jeg ikke husker feil...

Back