Flughafen München Franz Josef Strauß, Besucherpark und Aussichtshügel

Discus

Galley Slave
Medlem
Flughafen München Franz Josef Strauß, Besucherpark und Aussichtshügel

Ifbm. "rock around the Alps" ble det overraskende nok plutselig tid til en pause på EDDM aka Flughafen München Franz Josef Strauß og Besucherpark und Aussichtshügel. Bane 26 var i bruk så det var ikke helt optimalt, men fikk nå hvertfall med meg litt av hvert.

Mye variert å se på, så her kommer variasjoner over temaet fly. Kommentarer over bildene, og større oppløsning ved et lite klikk.

Visitors hill

Utsikt østover - greit å knipse taxende fly, men litt mye stolper når widebody taxet forbi.

Utsikt vestover og de gamle travere

Så litt flygende saker

Han (hun?) tok av på 26L, trakk så vidt opp og levlet av, opp med hjulene og i baneneden dro den til værs....

Overraskende frisk og fin i fargene det nye designet

Og i gammelt design

Kjent fra OSL i sin tid

Og dagens grelleste! Germanwings det også.

Denne stod parkert for seg selv i hjørnet

Ut dan die Rosine in die Wurst - A340-600. Selv om jeg ikke er Airbus-fan så liker jeg denne godt! Fikk både en landing og en avgang.

Noen som vet hva som skjer her? Kom noe væske ut fra hjulbrønnen el.l. etter avgang, varte bare et sekund eller noe sånn. Bakken var tørr og det kom ikke med en gang de var i lufta.

Takk for oppmerksomheten!

Last edited:
Re: Flughafen München Franz Josef Strauß, Besucherpark und Aussichtshügel

Jeg har vært på München-flyplassen to ganger i år, og det eneste jeg har gjort har vært å løpe fra gate til gate. Så denne gjennomgangen passet meget bra!

Jeg har vært på München-flyplassen to ganger i år, og det eneste jeg har gjort har vært å løpe fra gate til gate. Så denne gjennomgangen passet meget bra!

Hvis man sipper å løpe fra gate til gate og har litt mer tid så er det kun 1200m fra terminalområdet til parken - skiltet gangvei/fortau, fin restaurant samt modellbutikk m.m. har de der også.

Noen som vet hva som skjer her? Kom noe væske ut fra hjulbrønnen el.l. etter avgang, varte bare et sekund eller noe sånn. Bakken var tørr og det kom ikke med en gang de var i lufta.

Er vel bremsestøv det er snakk om her

Har selv kun spasert direkte mellom gater når jeg har vært innom MUC, men hvordan er fasilitetene for et noe lengre opphold? Kan bli aktuelt med noen timers venting der for egen del i overskuelig fremtid. Finnes det terrasser o.l. tilgjengelig fra terminalbygget?

Har selv kun spasert direkte mellom gater når jeg har vært innom MUC, men hvordan er fasilitetene for et noe lengre opphold? Kan bli aktuelt med noen timers venting der for egen del i overskuelig fremtid. Finnes det terrasser o.l. tilgjengelig fra terminalbygget?

På LH-terminalen er det en terrasse med utsikt over parkeringen østover, det er på utsiden av sikkerhetskontrollen. Både spotterhaugen og terrassen koster EUR 1 (myntinnkast).

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/Airport_munich_diagram_de.png
Terrassen er på taket av "rød 5" med utsikt mot "rød 7", mener å huske at man ikke ser så mye av rullebanen fra terrassen. Mener å husket at jeg var innom toppetasjen av et P-hus ved "blå 3" en gang - tror det var litt bedre utsikt der (avhengig av baneretning). Er ikke mer enn 10-15 min rask gange til spotterhaugen, som er dessidert best.

Masse flotte bilder. :)

Men dette havner høyt opp på lista over det verste livery jeg har sett...
DSC_8551%20%282%29.JPG

Blir hjulene bremset før de trekkes opp?

Nei, det er snakk om bremsestøv fra siste landing som blåser av når det blir utsatt for tilstrekkelig vind.

Blir hjulene bremset før de trekkes opp?

Nei, det er snakk om bremsestøv fra siste landing som blåser av når det blir utsatt for tilstrekkelig vind.
Om det er bremsestøv fra siste landing eller fra taxing ut er jeg ikke sikker på, men noe av det første som skjer når piloten velger gear up er at hjulene blir bremset opp. Det er jo det samme som videoen til Leorim også viser.

Og da var det ikke væske, men støv. Ikke lette å se, men da vet vi det og lærte noe i dag også (hold miljøbevegelsen unna ellers må de på med partikkelfilter)

Ut dan die Rosine in die Wurst - A340-600. Selv om jeg ikke er Airbus-fan så liker jeg denne godt! Fikk både en landing og en avgang.

Det her syns jeg er heftig! Majestetisk, men så kan vel jeg kalle meg airbusfan da.. :colgate:

Airbus 340-600 synes jeg er flyet med absolutt beste linjer som flyr! Ja, det er direkte vakkert!

BF:cool2

Back