Fløy mellom rådhustårnene

Re: Fløy mellom rådhustårnene

Denne historien har jeg hørt av Bjarte selv, fortalt i min egen stue, for ca 12 år siden.
Jeg har også kjørt "fluktbil" på et opplegg han hadde, med bestefars Volvo. men jeg har også hatt innbrudd og blitt frastjålet bilstereoen av Bjarte.
Det virker som om det er litt lysning i tunellen, spesielt dersom Politiet lar han være i fred og ikke fotfølger han, for å bure han inne dersom han er over heltrukken gul linje, parkerer på stansforbudt eller tilsvarende.

Høres ut som noen som trenger hjelp og ikke så mye oppmerksomhet. Historien sto i Vi Menn for ikke lenge siden også. Skjønner ikke hva som er så kult med sånne typer.

Denne historien har jeg hørt av Bjarte selv, fortalt i min egen stue, for ca 12 år siden.
Jeg har også kjørt "fluktbil" på et opplegg han hadde, med bestefars Volvo. men jeg har også hatt innbrudd og blitt frastjålet bilstereoen av Bjarte.
Det virker som om det er litt lysning i tunellen, spesielt dersom Politiet lar han være i fred og ikke fotfølger han, for å bure han inne dersom han er over heltrukken gul linje, parkerer på stansforbudt eller tilsvarende.

Gratulerer med å ha medvirket til en kriminell handling, det står det respekt av!

Og ja, for all del, politiet må holde seg unna de kriminelle, det er måten å senke kriminaliteten på...! Forøvrig så er det ingen som kan bli buret inne for å kjøre over heltrukken linje, eller dette andre du nevner...

Men er det kriminelt å fly gjennom Rådhuset, eller er det bare ulovlig/straffbart

Når man har stjelt flyet så er det vel både kriminelt/ulovlig og straffbart :lol:

Joda, mem nå lurte jeg på om det var kriminelt å fly gjennom Rådhuset, og ikke det å stjele et fly

Men bare for å ha det sagt så virker fyren som en idiot og tulling

Last edited:

I 2006 ble Bjarte fradømt førerretten på livstid. En dom han mener er basert på falskt grunnlag og som han nekter å akseptere. Han kjører heller fra politiet hvis de forsøker å stoppe ham.

- Jeg har trent på politijakter. Jeg stopper aldri for politiet! Det er jævlig deilig, å leve et liv uten fartsgrenser. Jeg har bestemt meg for heller å gå ned med flagget til topps. Uansett hva de svina gjør, kommer jeg resten av livet til å gi full gass! sier han.
Dette sier vel det meste om denne mannen...

Kriminelt og straffbart er synonymer. Både juridisk, filologisk og sosiologisk. Så er det straffbart, er det også kriminelt.

Nei, det er mye som er ulovlig men ikke kriminelt. Det er f.eks ikke kriminelt å kjøre i 100 i en 80 sone, selv om det er ulovlig og straffbart

Er vell ett brudd i den forstand at man kan bli dømt for å kjøre uforsvarlig med bil.
Uansett, har hørt denne historien men aldri sett det bildet der han klipper mellom tårnene.
Fancy greier, morsomt å gjøre det i en simulator i allefall.

Nei, det er mye som er ulovlig men ikke kriminelt. Det er f.eks ikke kriminelt å kjøre i 100 i en 80 sone, selv om det er ulovlig og straffbart

Rett og feil. Alt straffbart er kriminelt. Også brudd på fartsgrenser. Men det er riktig som du sier at ikke alt ulovlig er kriminelt. Kun brudd på straffebud.

Back