Florida med Swiss.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Da var det US på programmet igjen..
Vi valgte en annen vri på denne turen og fikk Widerøe til å sette opp en fin rute til oss med OSL-ZRH-MIA med Swiss + MCO-EWR med Continental og OSL-EWR med SAS.

Bildene er tatt med mobil så dette er nok ikke den helt store foto opplevelsen.

Vi leverte bilen som vanlig til VIP parkering halvannen time før takeoff med SWISS A319. Det var egne skranker med Swiss helt til høyre på terminalen og vi fikk god hjelp på Star Gold insjekken med priority tags osv. Var en rask tur innom gullstuen, men der var det som vanlig litt masete og fruen trives ikke der. Vi hadde sete 8A,B og C på denne flighten og jeg så nå som tidligere nevnt på dette forumet en markant forskjell på plassen her kontra lengre bak i flyet. Bak vingene så det virkelig trangt ut. Vi fikk litt drikke samt en ganske god Pizza. Jeg liker dette konseptet meget bra, og har aldri hatt noe sans for buy on board med pengemas og ofte ganske kjip mat. Personalet om bord var proffe og ganske stramme med litt smil i munnviken.

Zurich gikk mer eller mindre ut på å gå fra det ene flyet til det andre (vi hadde 1 time connection). Det var mye sikkerhets sjekk osv så vi satt faktisk ikke ned et minutt. Vi kom om bord og rett til setene (29 DEF) som hadde svært god benplass. Flyet var nytt og personalet var det hyggeligste jeg har opplevd på et vestlig flyselskap. De var meget proffe og gav et premium inntrykk. Det var tre serveringer på denne flighten – varm lunsj/middag – en is/snacks servering samt en liten varm lunsj før landing.

Jeg la merke til at (hvis flight info på skjermen stemmer) fløy ganske langt syd (ikke nærmere Grønland osv) og tror denne flighten endte på 9 timer og 40.

Immigration på Miami er OK og vi ble møtt av en meget hyggelig mann fra Four Seasons som tok bagasjen (som faktisk var de første 4 kolli på båndet) og vi ble tilbudt kald drikke i limousinen.

På Four Season ble vi møtt av min far som hadde vært frekk nok til å oppgradere oss til en executive suite i 21 etage. Det kan man trygt si var meeeget komfortabelt og vi ble tatt i mot på rommet med sjokoladefondue, badegakk og bamser til den lille osv. Dette hotellet kan jeg anbefale på det sterkeste, med en gjennomgående god service hele veien uten at det be påtrengende harryluksus. Bassenget er kåret til en av de bedre i USA og der var det forfriskninger og oppvartninger hele tiden.

Eneste nedturen i Miami var når jeg etter noen dager skulle hente leiebilen vår – vi hadde betalt for en luxury SUV (spesifisert Cadillac Escalade) men ble først tilbudt en Lincoln Navigator (som i og for seg var samme klasse) men da de fant ut at dette hadde de heller ikke på lager fikk vi en Chevrolet Suburban. Tøft flak – men overhodet ikke det vi øsnket eller trengte for 2 voksne og en baby.

Etter en kort kjøretur med vri-air condition som slet med å holde bilen på under 28 grader, ikke fungerende GPS og stoffseter ble det en ikke lovlig u sving og tilbake til Alamo – der fikk vi tak i en ny ”manager” og da en typisk amerikansk en som tok rollen sin svært alvorlig og innen 5 minutter kom det en sterk beklagelse og i det minste en fabrikksny Chevrolet Suburban LT – godt utstyrt, men dog fremdeles ikke luksus. Bilen ble vi for øvrig svært glad i etter hvert – med 6 liters V8 og 363 hp (tror jeg) så ble dieseldritet når vi kom hjem nedtur.. Senior hadde tatt seg ut en Hummer og var ikke fult så imppnert (han er selv vant til tysk V8)

Etter noen dager var det videre nordover til Cocoa Beach med en laaaaang lunch i Fort Lauderdale hvor vi feiret vår datters to års dag. Der møtte vi en del kollegaer/venner av meg og endte faktisk opp med 21 nordmenn til lunsj.
Cocoa beach og området rundt var som vanlig meget bra. Heldigvis er det mange som ennå har vrangforestillingen om at Florida er grusomt i Juli, men som vanlig var det ca 28-30 grader på dagtid (ca 10 under New York)og vi hadde en regnskur på 2 uker.

Swiss gav et meget godt inntrykk – proft, effektivt og vi endte opp med en god del grunnpoeng for denne flighten.
 

Attachments

  • IMAG7115.jpg
    IMAG7115.jpg
    40.1 KB · Views: 1,282
  • IMAG7117.jpg
    IMAG7117.jpg
    42.5 KB · Views: 1,277
  • IMAG7132.jpg
    IMAG7132.jpg
    23.2 KB · Views: 1,272
  • IMAG7134.jpg
    IMAG7134.jpg
    42.1 KB · Views: 1,256
  • IMAG7136.jpg
    IMAG7136.jpg
    53.9 KB · Views: 1,254
  • IMAG7140.jpg
    IMAG7140.jpg
    75.5 KB · Views: 254
  • IMAG7144.jpg
    IMAG7144.jpg
    41.8 KB · Views: 220
  • IMAG7146.jpg
    IMAG7146.jpg
    42.6 KB · Views: 241
  • IMAG7156.jpg
    IMAG7156.jpg
    44.4 KB · Views: 325
  • IMAG7158.jpg
    IMAG7158.jpg
    58.8 KB · Views: 499
  • IMAG7163.jpg
    IMAG7163.jpg
    52.8 KB · Views: 487
  • IMAG7167.jpg
    IMAG7167.jpg
    59 KB · Views: 331
  • IMAG7180.jpg
    IMAG7180.jpg
    39.5 KB · Views: 259
  • IMAG7181.jpg
    IMAG7181.jpg
    41.2 KB · Views: 168
  • IMAG7186.jpg
    IMAG7186.jpg
    52.4 KB · Views: 142
  • IMAG7174.jpg
    IMAG7174.jpg
    59.4 KB · Views: 244
  • IMAG7176.jpg
    IMAG7176.jpg
    29.1 KB · Views: 253
  • IMAG7189.jpg
    IMAG7189.jpg
    41.4 KB · Views: 180
Flere bilder:
 

Attachments

  • IMAG7194.jpg
    IMAG7194.jpg
    67.8 KB · Views: 97
  • IMAG7199.jpg
    IMAG7199.jpg
    109.1 KB · Views: 138
  • IMAG7239.jpg
    IMAG7239.jpg
    58.3 KB · Views: 155
  • IMAG7286.jpg
    IMAG7286.jpg
    105.3 KB · Views: 152
  • IMAG7298.jpg
    IMAG7298.jpg
    104.3 KB · Views: 121
  • IMAG7327.jpg
    IMAG7327.jpg
    55.9 KB · Views: 123
  • IMAG7330.jpg
    IMAG7330.jpg
    45.7 KB · Views: 107
  • IMAG7366.jpg
    IMAG7366.jpg
    70.5 KB · Views: 136
  • IMAG7371.jpg
    IMAG7371.jpg
    63.9 KB · Views: 416
  • IMAG7381.jpg
    IMAG7381.jpg
    59.3 KB · Views: 408
  • IMAG7414.jpg
    IMAG7414.jpg
    56.9 KB · Views: 178
  • IMAG7485.jpg
    IMAG7485.jpg
    86.4 KB · Views: 188
Takk for enda en god rapport fra den kanten. Ser ut som unge Frk. fremdeles trives ombord i fly.
 
Takker for flott rapport.

Har bare hatt gode opplevelser med Four Seasons selv, og det var tydelig å lese at ikke dette heller var noen slum.
 
Hei, og takk for enda en flott rapport og fine bilder (som vanlig) fra deg SudCaravelle... :up: Ser ut som dere har hatt en kjempetur.

– med 6 liters V8 og 363 hp (tror jeg) så ble dieseldritet når vi kom hjem nedtur.....

Hehe.... :D kjenner til den følelsen....


Mvh

HS-TLD
 
Takker igjen for veldig hyggelig tilbakemeldinger.. Savnet til turen økte sterkt når man tenker tilbake for å skrive.. Liker USA bedre og bedre for hvert besøk. Har også stor sans for de fleste lokale man møter der.
 
Takk for enda en god rapport fra den kanten. Ser ut som unge Frk. fremdeles trives ombord i fly.

He he... jeg regner med at hun blir en ekte flyentusiast... Crewet og noen medpassasjerer lo seg skakke på SAS maskinen når hun mente hardnakket og noe høyrøstet at A330en var en "Båååjjeng"
 
Takk for flott rapport. Fikk dere en fireseter for dere selv? Ser dere fikk bulkhead, var dette forhåndsreservert?

Er det lov å spørre om hva et vanlig rom koster på FS?

Godt å høre at døtre også kan bli flyinterressert ;).
 
Takk for flott rapport. Fikk dere en fireseter for dere selv? Ser dere fikk bulkhead, var dette forhåndsreservert?

Er det lov å spørre om hva et vanlig rom koster på FS?

Godt å høre at døtre også kan bli flyinterressert ;).

Takker..

Vi prøvde å booke hele fireseteren for oss selv i form av i form av 29 D,E og H men siden flyet var fullt ble det gjort om ved gate til D,E og F. Det var forøvrig også en familie som mente datteren vår ikke trengte eget sete siden hun var så liten men vi parerte med at det setet var vel betalt for.

Plassene ble forhåndsbooket av Widerøe etter våre ønsker (kunne egentlig også gjort dette på Swiss.com og faktisk på SAS.no)

FS lå på 475 USD per natt pluss litt taxes - men du får tredje natten gratis over helg eller noe lignende.

Senior hadde litt bedre utsikt og betalte 575 per døgn.

Virkelig verdt pengene, men litt i dyreste laget room service osv. En flaske vann 15 USD levert på rommet osv blir dyrt. Parkering var 35USD per natt pluss tips.
 
Tack för bra rapport. Swiss ger som vanligt ett bra intryck och de känns i mina ögon som det kanske bästa europeiska flygbolaget.
 
Flott rapport! Har selv fløyet LX i økonomi til New York, og sitter igjen med det samme inntrykket som deg :)
 
Som vanlig en veldig fin rapport. Det er også morsomt å se andre bilder fra turen enn kun de som er fra flyturen. Jeg får mer og mer lyst til å ta en tur over damme, men jeg må nok vente litt.

Jeg synes forresten at det er frekt av folk å mene at din datter ikke trengte sete så lenge hun har betalt for det.
 
Jeg synes forresten at det er frekt av folk å mene at din datter ikke trengte sete så lenge hun har betalt for det.

Det er ikke vanlig at folk kjøper sete til infants, så jeg skjønner at man spør. Det kan jo være at mamma og pappa var villige til å hjelpe til mot kompensasjon (DBC) ... ;)
 
Back
Top