Fløj med Ryanair for sidste gang...

Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Jeg kan ikke si at jeg er overrasket. Jeg hadde heller blitt overrasket vist Ryanair sjekket inn bagasjen free of charge. Ryanair er og blir utrolig rigide når det gjelder regler og policy. Og det er egentlig fair nok det, man vet jo det når man bestiller billetten. Det er jo risikoen man tar når man flyr med RyanAir.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Ryanair er og blir utrolig rigide når det gjelder regler og policy. Og det er egentlig fair nok det, man vet jo det når man bestiller billetten.

Det er fair nok at man er rigide i forhold til egne regler, men det er forskjell på rigiditet og idioti. Basert på informasjonen som er tilgjengelig om denne saken så faller vel dette greit inn i sistnevnte kategori. Det er mulig å ta menneskelige hensyn, selv om man har et rigid forhold til sine regler.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Her er det noen i Ryanair som har dummet seg skikkelig ut.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

På den annen side, de fleste hadde vel bare akseptert at det var slik og brukt energien på andre ting enn å løpe til avisa når omstendighetene var så tragiske.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

På den annen side, de fleste hadde vel bare akseptert at det var slik og brukt energien på andre ting enn å løpe til avisa når omstendighetene var så tragiske.

De fleste her inne vet kanskje at dette er normen hos FR, men for den jevne mannen i gata kan dette være en tankevekker. Helt greit at slike ting blir publisert, det kan kalles "folkeopplysning for de som ikke reiser så ofte".
Uten journalister og avisoppslag hadde vel de fleste av oss hatt et temmelig unyansert bilde av de flyselskap, bortsett fra våre egne sparsommelige empiriske data.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

På den annen side, de fleste hadde vel bare akseptert at det var slik og brukt energien på andre ting enn å løpe til avisa når omstendighetene var så tragiske.

Trond - denne tragiske hendelsen blir overgaatt av en langt mer tragisk episode tydeligvis... 450 kroner revet bort fra seg i en slik situasjon maa vaere ulevelig..

Merkelig at dette kom pa trykk i en smaaroed dansk avis foroeverig...

Jeg sier det igjen - at folk gidder.
 
Der er åbenbart ingen nedre grænse for hvor lavt et niveau FR vil ned på. Ualmindeligt usmageligt og godt at sådanne historier kommer frem.

Det er jo en direkte ulækker og idiotisk opførsel. Føj en ussel måde at opgøre sig på.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Kunne sikkert blitt håndtert bedre...Men igjen, fortsatt ett av de få selskapene som tjener penger! Mange av dere jobber i eller nær flyselskapene's verden, og burde vel egentlig være fornøyd at man fortsatt har jobb. Men som Kjos sier å drive et selskap med20++ fagforeninger går ikke, streikelysten er stor i norge nå til dags:-( Dog han tar det igjen på gebyrene da..Uansett er vi ikke utvaskede ( søppel) på en FR flight verdige til å sitte i deres allianse selskaper/copy FR gebyr selskapene en dag hvis FR går dukken?
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Som någon skrev tidigare, åker man med FR så får man vara beredd på att betala om reglerna inte är uppfyllda...
Flexibiliteten är noll. Men hade det hänt mig så hade jag betalat och lämnat det där precis som Airbus Trond skriver.
Jag har gjort mer än 100 flighter med FR och det enda jag har drabbats av är dyr väskavgift när jag hade glömt att betala det i förväg....
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Jeg skjønner ikke at noen i det hele tatt kan lure på om de skal fly med dette selskapet! Jeg ville heller betalt mye mer for å fly med et "ordentlig" flyselskap enn å sette mine ben i et av deres fly. Gang på gang leser vi om pax som er blitt elendig behandlet av dem, men allikevel reiser mange med dem, og overskuddet stiger.
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Rekordoverskudd-for-Ryanair-6832939.html

Se også denne og les alle skrekkhistoriene som fortelles om dem:
http://www.ihateryanair.org/

Selv kjenner jeg en familie på 7 personer som skulle ut og fly med dem. Èn av håndbagasjene veide 100 gram for mye, så de måtte pakke om. At noen av de andre koffertene veide over 1 kg. under max.grensen, betød ikke noe. Her måtte det pakkes om! Etter at de hadde pakket om, måtte de stille seg bakerst i køen, og rett før de kom frem til skranken for å sjekke inn, ble skranken stengt. De fikk beskjed om at de var for sent ute til innsjekkingen, til troos for at de var blandt de aller første i køen!

Min oppfordring er: Fly ALDRI med dette selskapet! Vi i Norge har råd til å betaale for å fly med et skikkelig flyselskap som flyr oss til Oslo, ikke Sandefjord, Frankfurt og ikke Hahn, Milano og ikke Bergamo, o.s.v
 
Last edited:
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Jeg skjønner ikke at noen i det hele tatt kan lure på om de skal fly med dette selskapet! Jeg ville heller betalt mye mer for å fly med et "ordentlig" flyselskap enn å sette mine ben i et av deres fly. Gang på gang leser vi om pax som er blitt elendig behandlet av dem, men allikevel reiser mange med dem, og overskuddet stiger.
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Rekordoverskudd-for-Ryanair-6832939.html

Se også denne og les alle skrekkhistoriene som fortelles om dem:
http://www.ihateryanair.org/

Selv kjenner jeg en familie på 7 personer som skulle ut og fly med dem. Èn av håndbagasjene veide 100 gram for mye, så de måtte pakke om. At noen av de andre koffertene veide over 1 kg. under max.grensen, betød ikke noe. Her måtte det pakkes om! Etter at de hadde pakket om, måtte de stille seg bakerst i køen, og rett før de kom frem til skranken for å sjekke inn, ble skranken stengt. De fikk beskjed om at de var for sent ute til innsjekkingen, til troos for at de var blandt de aller første i køen!

Min oppfordring er: Fly ALDRI med dette selskapet! Vi i Norge har råd til å betaale for å fly med et skikkelig flyselskap som flyr oss til Oslo, ikke Sandefjord, Frankfurt og ikke Hahn, Milano og ikke Bergamo, o.s.v

Og du reiser alltid med dyreste pris når du skal ut å fly, fordi du har råd til det? Vurderer ikke rabatterte billetter engang?

Også selskaper som ikke regnes i samme klasse som Ryanair har maksvekt på håndbagasje, så det er ikke noe som er særskilt for de. Og vi mener vel at regler egentlig er til for å holdes, gjør vi ikke? Hvor fort mener du at man bør kunne kjøre i, la oss si, en 30 sone?

Uansett hvor man er i køen når innsjekk stenger, så har man ikke rukket frem tidsnok. Det er smart å beregne litt ekstra tid til uforutsatte ting som kan oppstå før du har kommet deg gjennom innsjekk. Kjører du f.eks egen bil kan du oppleve en punktering, vansker med å finne parkeringsplass, heftet på tur til flyplass med kø på veiene. Videre at bagasje/håndbagasje må pakkes om, reisedokumenter som ikke er i orden, nok en gang kø for forskjellige gjøremål etc. Og du er aldri alene om å skulle reise.

Til slutt vil du kanskje forklare hvorfor man skal reise til Gardermoen dersom Torp er en flyplass som ligger nærmere dit du skal, eller reiser fra?




Vidar


P.S. Jeg forstår at du egentlig er frustrert.


D.S.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Jeg har flydd med FR et titalls ganger og kun en gang har jeg hatt problemer da flyet ble kansellert grunnet tåke på flyplassen. Det skal nevnes at alle flyvninger ble innstilt på Torp den gangen. Kontaktet Ryanair og fikk uten problemer booket om billettene til en langhelg senere det året. Ellers har Ryanair fungert knirkefritt for min del. Det hjelper selvsagt at jeg følger selskapets regler angående baggasjevekt, boardingcard etc.

TLS at OSL undrer seg over at folk vil reise med FR og at overskuddet stiger. Årsaken tror jeg er at de fleste kundene, i likhet med meg, enkelt og greit er fornøyde med produktet. Selvsagt vil det alltid være noen som er misfornøyde og det er disse man leser om i mer eller mindre nyanserte nyhetsartikler.

De gangene jeg velger Ryanair er det fordi de flyr dit jeg vil direkte og har lavest pris. Og ja, jeg sammenligner alltid priser før jeg kjøper billetter. I noen tilfeller har FR lagt flere tusenlapper lavere enn fullservice selskaper. Hvorfor betale så mye ekstra når hovedmålet uansett er å komme fra A til B?

Som med så mye annet her i verden får man hva man betaler for. Jeg har flydd biz med LH, KL og SK og det er selvfølgelig en helt annen opplevelse enn å fly med FR, men også en helt annen pris. Iblant vil man ha en billig baguette på Subway, andre ganger unner man seg litt ekstra og spiser på gourmetrestaurant. Sånn er det også når det gjelder valg av flyselskap.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Det som ikke blir nevnt her er at Ryanair faktisk refunderer billetten og bagasjegebyr dersom de i etterkant sender in dødsattesten.

Dermed kan det hende hun ville tjene penger ved å betale for ekstra koffert for seg selv, men få tilbake pengene for hjemreisen fra Ryanair.
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

I denne sag var der betalt for bagagen....Og det er en agent for et handling selskab i
Gerona...ikke Barcelona som var ved skranken. Men i denne fase af rejsen repræsenterer
agenten flyselskabet, og derfor er det iorden at det er FR som bliver punket....
Regler er regler, men i dette tilfælde burde check-in agenten have forståelse for de indtrufne omstændigheder, have kondoleret og accepteret bagagen, som igen...der var betalt for..
FR reagerer slet ikke i denne sag....de er fuldstændig ligeglade, men er der nogen herinde, som har lidt forbindelse til den der såkaldte direktør for FR i Skandinavien, ja så bør vedkommende nok lige lade et ord falde om denne fuldstændige klodsede behandling af en passager, som er i en form for chok og så får den til at refundere denne afgift..alt andet ville være småligt.
Hilsen Ole
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Det er bestemt ikke okay at de bliver behandlet sådan, men vi kender allesammen til ulidelige supervisorer, der ikke vil noget godt for kunderne - desværre var de nok vidne til dette. Og det findes ikke kun hos Ryanair, men også hos alle andre selskaber verden over.

De fik at vide at de kunne snakke med Ryanair når de kom hjem, men at de intet kunne gøre dernede. Det gjorde de, og de FIK pengene retur, en undskyldning, og en buket blomster - mere kan man ikke forvente. Det var en menneskelig fejl i Girona, som ikke skal skydes skylden hos Ryanair. Jeg tror ingen mennesker vil behandle en afdød person sådan, UANSET om man arbejder hos Ryanair eller ej.....
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

Desuden mener jeg at man skal have prøvet at flyve med Ryanair før at man kan have en så usmagelig holdning som flere herinde - KUN pga. medier - overraskende....
 
Re: Fløj med Ryanair for sidste gang...

De fik at vide at de kunne snakke med Ryanair når de kom hjem, men at de intet kunne gøre dernede. Det gjorde de, og de FIK pengene retur, en undskyldning, og en buket blomster - mere kan man ikke forvente. ...

Hvor har du denne information fra?

Desuden mener jeg at man skal have prøvet at flyve med Ryanair før at man kan have en så usmagelig holdning som flere herinde
Det svarer vel til at sige, at man skal prøve at stikke en gaffel i øjet, før man kan sige at det nok gør ondt...
 
Back
Top