• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flightstats DES 10

  • Thread starter Thread starter tdb
  • Start date Start date

tdb

ScanFlyer Silver
Medlem
Jeg fant tallene fra Flightstats for desember 2010. Norwegian var oftere på rute enn SAS selv om begge havnet et stykke ned på statistikken. Litt "artig" var det jo at Aerienne, som kom på 5 plass med 77,55 % punklighet, også hadde kansellert 63,1 % av flyvningene. Hvor fortjent var egentlig den 5 plassen da... :-)

Se her for statistikken: http://images.emailroi.com/users/flightstats/library259.pdf
 
Det er en del en stusser over og dels tviler på at denne statistikken er korrekt. Bl.a. det at OSL rapporterer 40 (avganger fra OSL) + 52 (ankomster til OSL) kansellerte SAS-flighter, og dermed er det bare 4 kanselleringer til i hele resten av SAS-nettverket hvor ikke en av endene er OSL. Dette må rett og slett være feil. Til sammenligning har Norwegian 162 kanselleringer i følge FlightStats, og OSL rapporterer 23+37 hos dem. Dermed er det 102 avganger som er kansellert hvor ikke OSL er inne i bildet.

Hvis disse to eksemplene er representative, så vil jeg tvile på kvaliteten til hele denne FlightStats-rapporten.
 
Nå bruker vel flightstats et tilfeldig utvalg av flighter for sine statistikker. Det var det før ihvertfall.
 
Da er den "tilfeldige" feilen veldig stor - i det virkelige livet er det ikke så stor forskjell mellom SAS og Norwegian som 0,58% og 3,11% for kanselleringer. Vanligvis har Norwegian en lavere kanselleringsrate enn SAS og på OSL-statistikken for desember vises regulateriteten for avganger til henholdsvis 99,0% og 98,6% for henholdsvis Norwegian og SAS.

Tillit til FlightStats er fremdeles under null.
 
Back
Top