Flightradar24 er litt skremmende

Re: Flightradar-24-er-litt-skremmende

En elegant vri på iPhone-appen (som vi har prøvd) er kameradelen. Du skal simpelthen kunne holde mobilen opp mot et fly du ser i lufta, og, gitt at det har ADS-B-utstyr, finne akkurat samme flight-informasjonen som på nettsida.

Hvis ikke dét er tidene sjekketriks så vet ikke vi noe som sjekking.

Ingen grunn til å vase langs flyplassgjerdene som ungkar/kvinne :colgate:

Hmmmm. Snakker man bare om tid, før noen knytter terrorisme opp mot dette, og tjenester a`la flygradar blir forbudt?

Tilsvarende AIS for skip og båter, er etter min viten forsinket i den utgaven som er tilgjengelig for folk flest...

Skal man se slik på det, så tror jeg terroristene skjønner hvor flyene går ;)

Skjønner det. Men, man snakker om samme terminologi som når piratebay gjør ulovlige filer tilgjengelige for folk flest. Selv om det er fullt mulig å finne disse filene med andre metoder også.

Det er jo utvilsomt lettere å finne ut av flytrafikk, når man har flygradar, enn om man hadde måtte lete seg frem med andre metoder...

Det er også min erfaring at Marinetraffic sin er lagt inn forsinkelse på, ja. Har prøvd å spotter hurtigruter og andre båter med grunnlag av den. Og det har sjelden blitt særlig vellykket.
Siste crruiseskipet jeg skulle fotografere, lå langt nede i fjorden på Marinetraffic sin AIS. Men, da vi kom ut var den passert forlengst.

Hei, noen som kan forklare hvorfor westair sin swn41s flaug fra Rogaland, starter innflygning til OSL, for så å avbryte og returnere mot Rogaland?

Attachments

• ImageUploadedByTapatalk1302558453.527463.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302558453.527463.jpg
    29.6 KB · Views: 986
  • ImageUploadedByTapatalk1302558469.095011.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302558469.095011.jpg
    50.6 KB · Views: 966
Og hva med denne?? Er vel berre eg som misforstår flightradar??

Attachments

• ImageUploadedByTapatalk1302559603.712361.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302559603.712361.jpg
    30.2 KB · Views: 952
  • ImageUploadedByTapatalk1302559613.884330.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1302559613.884330.jpg
    46.5 KB · Views: 935

Ja jøss, spesielt siden West Air er ute og tøffer! ;)

Nei det er nok ikke verre enn at de har samme callsign så det ser ut som de "snur"... Har du noen sinne fulgt dem gjennom hele "snuoperasjonen"? Nei nemligen, for i det de tar av er samme callsignet enda i bruk; altså får de samme "stien" bak seg. Helt til de skifter callsign.

Men samme callsign vart brukt helt tilbake til Stavanger!?

Ja. Det er vel stort sett swn4*s som brukes på osl-svg-ruta til west air, så vidt jeg har registrert. Bytt ut * med 1 og 3 og sånn, avhengig av når på dagen de går.

Last edited:
Back