• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flightglobal intervju med SAS sjef Richard Gustafson

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
Copenhagen’s mid-November chill could hardly have been more suitable as an atmosphere in which to play out the endgame of a Scandinavian political-corporate drama. But this tightly-wound finale has not been lifted from the closing pages of a Nordic thriller, nor were its actors performing for a television audience. They were fighting a real-life, minute-by-minute battle to bring SAS Group back from the brink of collapse.

“It was like a war room,” says SAS chief executive Rickard Gustafson. “We had, in one building, eight parallel negotiations going on. In a building next door there were bankruptcy lawyers ready to take over.”

Les mer her:
http://www.flightglobal.com/interviews/year/14/rickard-gustafson/
 
Norwegian er den største konkurrenten til SAS, og de jobber hele tiden med å kutte kostnader. SAS må dermed fortsette forbedringsarbeidet sitt:

SAS may have escaped its near-death experience, but the airline remains in intensive care.
“I don’t think the world will stand still,” Gustafson warns. “We need to change with our industry. The survivors will be those who embrace change.”
 
Back
Top