"Flight mode" på mobiltelefoner

Re: "Flight mode" på mobiltelefoner

Det må føles godt å ha svaret på alt;) Du får ringe litt rundt til de store flyprodusentene og tipse dem.

Og hvor mange av dem tror du vil påpeke at dette utgjør en sikkerhetsrisiko ???
Neppe noen spør du meg..... I frykt for å innrømme at produketes demmes IKKE holder mål og vil "dette ned fra himmelen"..... ærlig talt.. Mr Bin Laden utgjør nok en langt større risiko... tror du meg ikke får du ta en telefon rundt tilselskapene rundt forbi, og jeg skal love deg klar tale.......

tror du meg ikke får du ta en telefon rundt tilselskapene rundt forbi, og jeg skal love deg klar tale

Det må bli en telefon med laaang ledning i såfall. Og tilselskapene? Er det et nytt og moderne begrep for "feeder airline" designet av Norsk Språkråd?:)

Som sagt synes jeg fint man kan følge reglene så lenge de er der. Det er rapportert flere hendelser der mobilbruk om bord er en mistenkt årsak. Som nevnt tidligere så har vi i WF hatt flere hendelser der mobiltelefoner har slått ut på brannvarsler i bagasjerom.
Eller skal vi bare prøve oss frem, vi som vet best? Bruke mobil på fly? Kjøre bare litt på rødt lys (det er jo som regel ikke farlig likevel)? Fly noen hundre fot under minima når det trengs kan man jo alltids gjøre. Det er jo heller ikke så farlig. Det synes sikkert de andre om bord i flyet er helt OK.

Har vel til dags dato aldri brydd mer om å sette mobilen i "lydløs" - modus, heller ingen andre under reisefølgene mine på SAS, Widerøe eller KLM fra Torp/Oslo siste 10 årene...

Ja da skal du jammen være glad, du ikke har vært pax på en av
mine flyvninger - for da hadde du vel nektet å skru av mobilen
hvis jeg hadde bedt om det?

Slike bastante og arrogante uttalelser faller på sin egen urimelighet,
her viser du i alle fall - at du har INGEN respekt for de regler du
blir pålagt å følge ombord. Jeg regner med at du i tillegg ikke
fester setebeltet under start/landing, og at du evt. planlegger
å røyke på toalettet? Regner med at du har funnet ut, at det
også bør gå helt "fint"?

Minner meg om en jeg så på flyet ned til CPH på vei til SEA: Setebeltet dinglet ned på siden av setet og stolryggen hellet svakt bakover under touchdown, og mobiltelefonen var på så fort flyet var av runway..

Minner meg om en jeg så på flyet ned til CPH på vei til SEA: Setebeltet dinglet ned på siden av setet og stolryggen hellet svakt bakover under touchdown, og mobiltelefonen var på så fort flyet var av runway..

Og det minner meg om en gang jeg skulle fly OSL-SVG med NAS og en polakk (eller hvor han enn var ifra) snakket i mobilen MENS flyet landet.

I WF har vi hatt noen tilfeller av mobiltelefoner i lasterommet som har trigget brannalarm, med påfølgende nødprosedyrer og retur til nærmeste flyplass. Svært unødvendig og dyrt.

Det samme har også skjedd i noen av CLH sine CRJ'er.

Og det minner meg om en gang jeg skulle fly OSL-SVG med NAS og en polakk (eller hvor han enn var ifra) snakket i mobilen MENS flyet landet.

Samme selskap: Satt på 1D, og da har man grei oversikt over hva kabinpersonalet evt. driver med. Under Final på OSL (altså etter at ALT elektronisk utstyr skal være slått av), finner flyvertinnen ut at hun skal vise sin mannlige kollega noen bilder hun har på mobilen...

Jeg regner med at du i tillegg ikke
fester setebeltet under start/landing, og at du evt. planlegger
å røyke på toalettet?

Hvorfor feste setebeltet?? En ting er sikkert, vi skal alle DØ.. også du, men NÅR??

Røke på toalettet?? Hvorfor det når man røkte som bare det ombord i flyene for 10 år siden... (Sterling-charter for forsvaret..) flyene datt jo ikke akkurat ned av himmelen av den grunn...

Back