Flesland - enda en testflyging ?

1944vintage

ScanFlyer Gold
Fra dagens postliste hos LT:

"Andre trafikktillatelser Ilyushin Design Burea-testflyging ved Flesland i desember 2012 2012/00381 31 LT 30.11.2012 FROM:
Ilyushin Design Burea"

Har ikke bedt om innsyn, så jeg vet hverken dato/er eller hva det gjelder. ;)

edit: PS Følger ikke så godt med i Russisk flyutvikling.
Noen som vil gjette på hvilken flytype det kan dreie seg om ?

Last edited:
Etter hva jeg har hørt fra nokså sikre kilder er det snakk om en IL-96-300. Testflyging førstkommende fredag. Det kan jo bli spennende.

Ok Fredag, men vet noen av dere klokkeslett. Slutter på skole 12:00 på fredager så hadde vært kult å ta en tur opp på mesta/CHC. IL-96-300/IL-96-400T ser jo helt crazy ut med 4 store og greier ;)

Mener jeg hørte det var snakk om -300, men kan godt være jeg er på tur.

Flybg; det er nok på formiddagen en gang vil jeg tippe. Sannsynligvis vil den ikke touche norsk jord, kun trene på f.eks. å avbryte landinger. Kan undersøke tidpunkt også komme tilbake til det.

Den der var jeg ikke klar over, gitt. Synd det sannsynligvis ikke klaffer med både IL-96 og An-124 denne gangen da.

kommer den i morgen? og vet du når? har mye å gjøre i morgen,men jeg håper på en tur til BGO

Fremdeles snakk om formddagen, men tror det er grenser for hvor mye du får sett til den. Blir ikke lett å få gode bilder, men du kan jo ta en tur og se hva du finner ut av :-)

Back