Flesland BGO, 05-04-2010

Scanorama

Flying Norwegian(s)
Så var det på tide og bevege seg utendørs etter en nokså j***lig vinter. Enda har jo ikke kulden sluppet taket helt, men det er jo godt med frisk luft. Dette var litt av det som stakk innom Flesland i dag. Bildene kommer i den rekkefølgen som motivene ble tatt i.

Først ut er:

eastern_2831.jpg

Eastern, G-MAJL
sas_2837.jpg

SaS, LN-TUK
sas_2852.jpg

SaS Retro, OY-KBO
micro_2859.jpg

LN-DAP
chc_2900.jpg

Chc Helikopter, LN-OQK
arkia_2921.jpg

Arkia, 4X-BAU
norwegian_2926.jpg

Norwegian, LN-NOV
arkia_2929.jpg

Arkia, 4X-BAU
thomas_2940.jpg

Thomas Cook, OY-VKG
sas_2945.jpg

SaS, OY-KFA
thomas_2947.jpg

Og 2 av Thomas Cook til slutt.
thomas_2950.jpg

Har du behandlet bildene litt i overkant hardt i photoshop? En litt for raus shadow/highlight bruk? Det kan jo ha vært krevende lysforhold i bergen, det vet jeg ikke noe om, men bildene virker veldig kunstig behandlet.... Ellers flotte motiv da :)

Meget flotte bilder dette. Deilig å se at vinteren begynner å slippe taket. Synes det var en grei temperatur der idag, dog litt kjølig når vinden slo inn. Jeg stod borte ved CHC da Arkia og Thomas Cook tok av. Var et flott syn da begge var airborne rundt A5 intersection, ca. halvveis av banelengde tror jeg. Rotate rett før hvor jeg stod. Mektig.

Takk for fine bilder du tok.

Mvh Aleksander.

Gikk den Boeing 757-300ern tom ut i fra BGO eller??

Så ut som den gikk rett opp...:D

Nydelige bilder!

Tror nok det stemmer, Kim. Mener de fikk klarering til Berlin på Soxus 4C dep, men var litt skurr på scanneren når de fikk clearence. Den hadde veldig tidlig rotate og klatret ganske bra ja. Flott syn.

Aleksander

Fine bilder fra Flesland ja. Jeg har noen timer til overs på Flesland både nå på fredag og søndag. Er det noen der ute som er interessert i å være med og spotte litt, så ta gjerne kontakt på PM.. :)

757 er rå da den flyr tom..:) Går rett opp der..:)

Thomas Cook hvor skulle den hen? Den så også ut til å gå tom ut fra BGO gitt...:)

Er sykt heftig å se tomme fly som tar av..

Å se et tomt fly ta av er sykt kult! Fantastisk syn, å se noe så stort bare bruke ingen rullebane for å komme seg i luften, å da går det rett opp..:)

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger ALLE SAMMEN. Kjekt å få litt respons på det man legger ut.

Til pb300Polar, kan jeg si at ja, bildene ble behandlet litt i Photoshop, men ikke så mye. Riktignok, var ikke lyset det beste, for det var litt antydning til sol og så ble den borte. Mørke skyer hang i bakgrunnen og lurte på det tidspunktet. På min skjerm ser det bra ut og da er vi jo tilbake til det klassiske spørsmålet om oppløsning/lys osv.

Fine bilder dette ja! Kansje litt blasse noen av de,-men det er ikkje lett å ta bilder her, noe eg selv vet hehe... ;)

Såg 330 tok av fra terassen hjemme, var ikkje klar over når den gikk..., samme med Arkia....
Bra det går mot vår og sommer , og det er mulig å være ute uten å trakke i snø og kle på seg som en polfarer... :lol:

Flotte bilder Bjørn, kjekt å se at du er ute i frisk luft igjen ;)

Var et par av disse som jeg gjerne skulle hatt bilder av, takk for at du tipset meg........vi får har de til gode.

Yngve

Jeg hadde faktisk trodd at det var flere på Flesland i går, siden været ikke var så hakkane gale, men hvis du C-COLE sender meg mobilnr. ditt på pm, så kan jeg jo varsle deg en annen gang jeg ser noe interessant.

Jada, Yngve, det blir mange turer til Flesland nå fremover, så vi snakkes jo.

Back