Flere seter i BA sine fly

Someone

Moderator
Medlem
IAG har sin kapitalmarkedsdag i dag, og som en av slidene der viser vil det bli litt trangere ombord.
-25 777 vil få 10 i bredden i economy
-A320 - Øker fra 168 til 180 seter fra W17
-A321 - Øker fra 205 til 214 seter fra S18
-Mindre F på kommende 787-9 leveringer

LGW flåten av 777-200ER vil få 10 i bredden først, og gå fra 280 til 332 seter, men siden det er 25 fly som skal "enhanches" så betyr vel det noen på LHR også.

Nå vet man også hvordan BA har tenkt konkurrere med Norwegian fra LGW ;)

R1YJ9_CwaJiP9WQAA4CmU.jpg


BA har jo vært kjent for trang business og romslig økonomi, men nå vil da økonomi bedre matche deres business class :stir
 
Fy flate han nye sjefen har virkelig bestemt seg for å gruse et premium produkt raskt.

Grrrrrr
 
Dette har vel ligget i kortene, ettersom de også har dyttet inn følgende headline:
"lower cost per seat than Norwegian B787"

Viser iallfall hvem de ser på som den største trusselen fra LGW.
 
Ser da ut som arbeidshesten A319 er planlagt utfaset?

I hvertfall redusert flåten da 18 av 44 skal ut innen 2021. Uansett vil den eldste maskinen da være 22 år, så er jo ikke da lenger snakk om en "tidlig død"
 
Vel, de fleste tegn tyder på det er lønnsomt å "kjipe ned" ;)

Willie biffet det jo opp når alle andre kjipet ned og så vidt jeg husker gikk jo det veldig bra? Mens alle andre slet. Gode resultater på uppsell og bedre premium kabiner.

Nå har jo jeg blitt gammel grinebiter, men det lukter nok en gang at når økonomer får for mye å si går alt galt for dem som skal selge annet enn det aller kjipeste i hele verden. Jeg har en dullion eksempler fra min egen bransje der gode selskap går rett konk. Riktignok også om de ikke lytter til økonomene i det hele tatt. Men du kan jo bare myse på KID interiør når det ble solgt til investorer uten passion og feeling for hva de driver med.

Finnes sikkert eksempel på det motsatte og, men jeg forbeholder meg retten til å være pissesur:)

For egen del kan man jo se hvor mye penger SAS har fått av meg etter de rev filler produktet sitt. Selv om de riktignok var på kanten av stupet og måtte.
 
Men du kan jo bare myse på KID interiør når det ble solgt til investorer uten passion og feeling for hva de driver med.

Tja, også ble de overtatt av en bank, som hjalp dem gjennom en turn around, for så og bli solgt videre til noen andre investorer (som sikkert heller ikke bli kåte av gardiner), børsnotert og så tjener bra med penger, ref siste børsrapport derfra.
Kid mk1 gikk under fordi de var kjøpt med for høye lån


For egen del kan man jo se hvor mye penger SAS har fått av meg etter de rev filler produktet sitt. Selv om de riktignok var på kanten av stupet og måtte.

Jeg konstaterer også at SAS sine resultater nå er langt bedre etter du sluttet fly med dem ;)
 
Vel, de fleste tegn tyder på det er lønnsomt å "kjipe ned" ;)

Det er vel 2 modeller I dagens marked, SAS og BA modellen hvor man "kjiper ned" kjerneproduktene og modellen som Qantas, Air Canada, Lufthansa, Swiss (Edelweiss) og naa Air France har valgt (KLM er vel ogsaa paa vei med Transavia som Low Cost LH). Lufthansa har helt klart oppgradet ("anti kjipe ned") Long Haul produktet, hvor inflight service paa turist ligger svært nære SAS Plus. 2 Stoerre Varme Maaltider, begge med 2-3 valg, 0,5l Vannflaske I setet. Og muligens tjener Lufthansa litt penger ogsaa
 
Men nå skal vi huske at dette bringer BA tilbake der de var. BA startet 777-karrieren med 10 i bredden, så gikk de ned til 9. Så har vel sikkert ledelsen glemt hvorfor de gikk ned til 9...
 
Fløy BA business, Euro Club eller hva det heter fra LHR til OSL i August.
Var ikke særlig imponert, setene var vanlige Y klasse men Fikk vel et større matbrett og litt mere smil fra vertinnene men lurer på om det var verdt 159 pund for oppgraderingen.
Skal det bli enda trangere baki, og liten grunn til å fly business så tar jeg heller et annet bolag, allerede Klaus og
blir fort nervøs hvis det ikke er albuerom.:google
SAS neste gang.
 
Men nå skal vi huske at dette bringer BA tilbake der de var. BA startet 777-karrieren med 10 i bredden, så gikk de ned til 9. Så har vel sikkert ledelsen glemt hvorfor de gikk ned til 9...

Ingen ting er som Internett - der finner man jo arkivet fra 2001 når de gikk fra 10 til 9:
The aircraft, which have been criticised by customers and Daily Telegraph readers for being too cramped, have a different seating arrangement from BA's other 777s, with rows of 10 seats in economy instead of the usual nine.
As part of the airline's £600 million overhaul of its fleet, the Gatwick-based 777s will have their seating density reduced to bring them into line with others in operation. The reconfigured aircraft, which currently fly to destinations including Tampa, Havana, Montego Bay and Cancun, will come into operation from April 1 next year.
http://www.telegraph.co.uk/travel/719316/BA-acts-on-problems-of-air-sickness.html

Vedr. 10 i bredden så begynner vel det å bli bransjenormen nå, og når "race to the bottom" eller "race for the money" er normen så går det jo den veien. Kan virke som over 50% av 777-operatørene har det allerede: EK, QR, EY, AA, AF, LX, KL, CX (kommer), PR, JJ, 9W, JL, OS, NH, AZ, NZ, AC, SU
 
Last edited:
Og andre flåte-saker ifbm. presentasjonen:

Og på sidelinjen av 777-sakene så skal A320Neo og A350 samkjøres på en del konfigurasjon så man enklere kan utbytte flåyten innenfor IAG.

I 2020 så har IAG justert opp antall 747 i drift med 4 (ifht. planen, 19 -> 23), mens A340 justeres ned med 4.
 
Men nå skal vi huske at dette bringer BA tilbake der de var. BA startet 777-karrieren med 10 i bredden, så gikk de ned til 9. Så har vel sikkert ledelsen glemt hvorfor de gikk ned til 9...

Det har vel vært noe mere frem og tilbake ? De startet vel med 9 seter I bredden når flyene var nye, så ble det vel en LGW versjon som 10 seter I bredden som man reduserte til 9 seter ?
 
Det har vel vært noe mere frem og tilbake ? De startet vel med 9 seter I bredden når flyene var nye, så ble det vel en LGW versjon som 10 seter I bredden som man reduserte til 9 seter ?
Ja, historien går sikkert lenger tilbake. Usikker på om en del av 777-ene på LGW ble levert med 10 eller 9.
 
Back
Top