Flere DY ruter fra Danmark?

FlyHi

ScanFlyer Crusty
Dy har indkaldt til pressemøde i Danmark imorgen, mon de kommer med endnu flere ruter fra Danmark eller er det blot administrationen der bliver udviddet:

Lavprisselskabet Norwegian åbnede for ét år siden base i Københavns Lufthavn og har siden etableret sig med 30 ruter fra Danmark. Efter de gode erfaringer udvider Norwegian nu kraftigt sin tilstedeværelse i Danmark.

Derfor inviterer vi til pressemøde, hvor den nye strategi præsenteres:
 
Dy har indkaldt til pressemøde i Danmark imorgen, mon de kommer med endnu flere ruter fra Danmark eller er det blot administrationen der bliver udviddet:

Nådestøtet ovenfor Cimber?
 
Last edited:
De har indkaldt med et varsel på under et døgn, så enten har de noget at byde på og hvis det blot er den vanlige Ryanair-agtige snik snak, så skulle de overveje at udskifte deres PR-folk.

Men nu får vi se imorgen om det rent faktisk er noget nyt de kommer med.
 
Håper ikke Maresk-Sterling-Cimber-Norwegian er nyheten!

Cimber søger i øjeblikket om at blive noteret på børsen og er igang med en tegningsrunde. hvis DY skulle overtage, så var det nok sket inden dette blev sat igang.

Den tror jeg ihvertfald ikke på.
 
Cimber søger i øjeblikket om at blive noteret på børsen og er igang med en tegningsrunde. hvis DY skulle overtage, så var det nok sket inden dette blev sat igang.

Den tror jeg ihvertfald ikke på.

Kynisme er vel også noe som man ikke helt skal glemme her. Cimber er ute i hardt vær samtidig som de i all tydelighet er desperate etter å hente inn mer cash. Velger Norwegian å storsatse nå, akselererer de bare Cimbers vei mot skifteretten. Således gjør de seg selv bare en stor tjeneste ved å offentliggjøre nyheter som vil gjøre det enda verre for Cimber å skaffe nye investorer. Pressedekning rundt et ekspansjons villig og kapitalsterkt Norwegian er dårlig nytt for Cimber.

Jeg tror fortsatt at det ikke var en tilfeldighet at Norwegian var hurtig ute med å lansere sine IC planer for pressen etter at Feel kom på banen.
Vi vet jo alle hvordan det har gått med innhenting av kapital til Feel air prosjektet etter dette.

Norwegian får svært mange fly på løpende bånd de neste månedene som må opp i luften!
 
Cimber søger i øjeblikket om at blive noteret på børsen og er igang med en tegningsrunde. hvis DY skulle overtage, så var det nok sket inden dette blev sat igang.

Den tror jeg ihvertfald ikke på.

Det er helt usannsynlig. Etter å ha overtatt FlyNordic i Sverige uttalte Kjos at det var et forferdelig strev å overta en allerede påbegynt organisasjon. Han ville heller starte på nytt selv. At han skulle overta Cimber har jeg minimalt med tro på, spesielt siden DY allerede er etablert i det danske markedet.
 
Norwegian flying for SAS ja det ville blitt fine stickers ;)

Nei, flere ruter er det nok , om... da ikke langrute dyret kommer opp av skuffen....
 
DY har intet å hente på å overta Cimber, kun heftelser og uønskede flytyper. De har ingen problemer med å finne ekstra korttidskapasitet skule de trenge det i en fart, og de har plenty fly i anmarsj.
 
Mulig dette skal inn i en annen tråd, men jeg sitter med oppfatningen at Cimber fikk problemer etter at de tok inn Sterling-navnet og bare skulle satse på low cost, dvs at de fjernet business-klassen. Er det riktig?
Vet at de ikke lenger flyr for LH da LH forventet å kunne tilby businessklass til sine passasjerer. Hva er SAS sin oppfatning om dette?
 
Derfor inviterer vi til pressemøde, hvor den nye strategi præsenteres:

Mere dansk indenrigs måske? KRP BLL til CPH. Måske noget udenrigs fra BLL.
Det kan blive endnu et dødsstød til Cimber.
 
Mere dansk indenrigs måske? KRP BLL til CPH. Måske noget udenrigs fra BLL.
Det kan blive endnu et dødsstød til Cimber.

Det er jeg til gengæld overbevist om også vil blive dyrt for DY. KRP vil aldrig kunne bære en 737-operation - og det er jeg faktisk også meget i tvivl om BLL også kan.

AAL-CPH er i virkeligheden den eneste "gode" indenrigsrute i Danmark, da transporttid med bil og tog er så lang og derfor er der noget at hente tidsmæssigt.

KRP er jeg overbevist om lever sit eget gode liv med ATR, som fint opfylder behovet herfra og det samme gør sig vel gældende for BLL. Det tager trods alt ikke så lang tid at køre bil eller tog fra det sydlige Jylland til København.

Men lad os se imorgen - uanset bliver det spændende at se hvad de kommer med - hvis de kommer med noget overhovedet...
 
Back
Top