Replying to Topic 'Flere direkteruter fra de regionale hubs - hva med CPH?'
Takeoff meddeler at ud af de 10 fly der skal tages ud af produktion er det 6 på CPH og to på henholdsvis OSL og ARN - lyder ikke godt!
Berlingske Tidende havde i sidste uge en artikel ang. SAS og i denne blev det fremdraget at af de tre nationale enheder så var den danske del den der pt. viste den største fremgang hvad angik passager antal - om det er korrekt ved jeg ikke, men kilde til disse tal blev angivet som SAS.
Ellers tro jeg at man ud af CPH skal satse på sekundære destinationer der ikke tidligere var muligt at få rentable, men som nu med lavere omkostninger i selskabet og generelt en større trafikvolume på markedet, burde kunne fungere. Ligeledes anser jeg den Interkontinetale del, som et område hvor der er relativt stort potentiale ud af CPH, med de rette destinationer, antal frekvenser samt rette tilrettelselæggelsen hvad angår feed (ikke bare fra Norden/Skandinavien).
Et godt eksempel på at ovenstående kan lade sig gøre er i mine øjne Austrian Airlines, der ekspandere relativt kraftigt inden for nicheområde - Østeuropa og på grundlag af feed derfra også intenkontinentalt med fokus på Østen. Nu ved jeg godt at CPH ikke ligger med samme geografiske position som Wien, men alligevel...