Flere Bonuskort pr reise

Doll

ScanFlyer Blue
Når jeg kjøper en gjenomgående billett med Lufthansa med 6 enkeltflyginger, der gjerne 2-3 turene blir fløyet av SAS. er det da mulig å registrere de turene SAS flyr på EB og de som blir flydd av LH på M&M? eller må jeg ta hele reisen på 1 bonuskort?

Last edited:
Neida, du kan ta leg for leg, men hvis det er codeshare-flyvninger er det flightnummeret billetten din som gjelder - ikke operating carrier.

Ok, så en SK flight med LH flightnummer, teller ikke med som Kvalifiserende flyginger med tanke på opptjening til EB sølv eller Gull? om jeg forstår rett?

Den teller som en LH flight, hva nå enn bestemmelsene er for disse.

Gjør det alltid det? Min siste flight (riktignok hos BD Diamond Club og ikke EB) var en Swiss code-share billett med SAS, og der er flighten regnet som en SAS flight

....ellers så er vel code-share og Eurobonus i blant det rene lotteriet når det kommer til hva man ender opp med

Gjør det alltid det? Min siste flight (riktignok hos BD Diamond Club og ikke EB) var en Swiss code-share billett med SAS, og der er flighten regnet som en SAS flight

....ellers så er vel code-share og Eurobonus i blant det rene lotteriet når det kommer til hva man ender opp med

Mine LH flighter på SK metall mellom OSL og FRA det siste året har kommet inn som SK fligher på EB oversikt med full 25% EBG bonus både på economy (B-klasse LH ble B-klasse EcoExtra på SK og 150%) og business (LH Z ble SK J). :D

Code-share flyginger
Om du opptjener Grunn poeng eller Ekstrapoeng, avhenger av hvilket flyselskap som opererer flygingen og ikke av flykoden. Hvis du f.eks har en billett med SK-kode for SAS, men flygingen opereres av Cimber Air, vil du opptjene Ekstrapoeng isteden for Grunnpoeng. Hvis flygingen er operert av et selskap som ikke er EuroBonus-partner, opptjenes ingen poeng.

http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Opptjening-og-uttak-/Opptjening/

Verken M&M eller EB gir i utgangspunktet poeng på partner-codeshare operert av partners partner.

Back