Flyene dette gjelder skal ha vært leaset, som ble opphevet under bankruptcy. Så har leasingselskapet sett at det var mer lønnsomt å selge ut delene enn å lease ut maskinene/selge dem videre. Dette har skjedd med andre A320er, og vil skje med flere frames i løpet av de kommende årene.
Hvorfor beholder NW enda store deler av Dc-9flåta? Vel, de eier samtlige maskiner.
Originally posted by EB
selv Airbus kan måle seg med produktene fra Long Beach!
Når det kommer til antall cycles maskinen er designet for å tåle, neppe, om du sammenligner med Dc-9, det er nok en grunn til at de enda kan holdes flyvende (uten å bruke store summer på å forlenge levetida til framen.)
En kan vel ta
dette lovforslaget fra DOT som et tegn på hva de to maskinene er gode for, se på tabellen på side ti. Tallene derfra sier:
A320 (all models), Service goals (in flight cycles): 48,000
DC–9 (all models), Service goals (in flight cycles): 100,000
Forøvrig listes 737 slik:
Boeing 737, Service goals (in flight cycles): 75,000