Fjorårets julegave, SVG-LHR-MRU V.V M(BA+MK)
Tenker jeg skal få unnagjort siste rest av fjoråret, og begynnelsen på dette med en T/R.
Etter en del sondering, alternative plasser å dra, priser, fly, etc så landet familien på å ta ut julepresangene på en tur til Mauritius.
Shoppet litt rundt og endte opp med å ta en flying start, før vi tryna på hjemveien, så det ble:
SVG-LHR-MRU BA/MK C-KLASSE, hjemveien gikk samme vei, men i de bakre gemakker all the way.
Grunnen til dette valget var at BA hostet opp et bra tilbud ( ? ) på Club til LHR og Euro tilbake som landet på 2.600 totalt, når SK skulle ha 2.700 1 vei i BOB så ble valget enkelt.
Nå medførte BA 1 overnatting i LHR, men bedre med en skikkelig Engelsk frokost enn vekkerklokke kl 0400 før en maraton tur.
Når det gjaldt MK så var det hakket mer interessant, fant billetter, dager og priser som passet i M-klasse og trykket kort og enter, og vips der lå bekreftelsen og vaket.
Det som var enda mer interessant med MK kom i mailen et par dager senere, her fikk en tilbud om å "BY" på oppgradering, m.a.o send inn et forslag til hvor mye du er villig å gi ekstra for billetten, så ville du få beskjed før avgang om de aksepterte tilbudet eller ei.
Som jeg tolker mailen så gjelder den og på ruter i codeshare ( AF's ) da der stod oppgradering til Premier eller Business og MK har kun 2 klasser.
Jeg tenkte at dette kunne være greit å prøve, spesiellt siden flighten ned går på natten, så jeg tok en sjangs og jammen så godtok de den, så da var turen ned i boks i C-klasse.
På Mauritius hadde vi booket oss rom på Aanari Hotel & Spa som ligger i Flic En Flac på sørvest kysten, det sies at klimaet på vestsiden er noe mildere og tørrere enn øst.
BA747 ( nei ikke den 747
)
SETE 3A
Belegg C-60% - M-90%
On-Time? - Nei
Var ikke enkelt å ta bilde i mørke av en gammel falmet BA A-320, så det ble et slikt bilde
Når vi etter avgang hørte over PA at de skulle servere salat til LHR, tenkte jeg, hva f... ikke en skikkelig fet biff, h......
Salaten var god den, meget god faktisk, tar gjerne fler slike
Reisemakker klaget ikke over plassen og så ingen grunn til noen knytteneve, verken den ene eller andre veien
Når jeg skrev lenger opp gammel og falmet så er der nok en stund siden den har vært inne til større sjekk, C-toalettet var bestøvet, gulnet og lenge siden det var blitt opp shinet. Ikke bare hos SK ting heng og sleng litt
Ven ankomst LHR så var det bussing inn, herlig med egen buss for 7 Pax, slippe almuen rundt seg, dessverre så kommer du fort til virkeligheten igjen, iallefall om du skal gjennom passkontrollen i T5, tok sin tid, men vi kom da igjennom tilslutt og fikk tatt Hoppa'en til Radisson Edwardian i Bath Road.
Rommet var fint, men så typisk Engelsk, hvorfor må de ha tepper på gulvet, greit det er mykt å gå på, varmt og, men fy flate så dritt som samler seg, tror de en slik liten avansert sak hjelper på renholdet av teppene
Etter en god natts søvn og en god frokost, så tok vi bussen opp til Uxbridge for å titte litt på et goldt, grått og vått stykke England før vi skulle sette kursen for T4, vi hadde fått lov til å beholde rommet til kl 1600.
Etter å ha sjekket inn beveget vi oss mot Skyteam's lounge for å avvente avgang, loungen var stor og lys, over 2 etasjer og med en Spa avdeling, utvalget var dog noe sparsomt, jeg talte 2 supper og litt varme småretter og drikke fra boks, ja bortsett fra kaffe og alkoholt
MK057
SETE 3A ( Igjen )
Belegg C-100% - M-102%, synes synd på de 2 jentene som satt 12 timer på de klaffsetene
On-time? - Nei
C-klasse kabinen, lyse fine farger ( bilde tatt ved deboarding )
Vel ombord så var de vanligste amenities tilstede, bl.a en del småsaker fra l'occitane, men hei MK, mangler der ikke noe her?
Vel til slutt kom det, men ikke før vi var igang med maten
En liten før maten
For de største så hadde de følgende på vin listen:
DUVAL-LEROY BRUT
CHABLIS SAINT MARTIN 2011
BRIO DE CANTENAC BROWN MARGAUX 2007
SANTA DUC LES GARANCIERES GIGONDAS 2009
For matvraket hadde de følgende å tilby;
Marinated seared Prawns and Scallops with Saffron Sauce
Chicken Dopiaza
Crusted Lamb loin with Herb
Men førts forretten
Crusted Lamb
Ost og dessert, ikke noe valg, take it or leave it
En av de tingene jeg satt pris på var klistrelappen i amenitykit'en som du kunne klistre på seteryggen, da kunne de om å forbli uforstyrret eller vekket til måltider. Kan ikke huske å sett slike siden VS på '80 tallet, men så er jeg ikke bereist heller, men uansett etter noe søvn så våknet man da og fikk se litt av det som ventet
Ikke lenge etter var det tid for frokost, den bestod av dette
Etterfulgt av en Spanish Omelette
Så var vi her endelig da 12:00 timer etter takeoff, langt, men A-340-300E svikter ikke.
Og lande her føltes som å lande i UK før i tiden, nesten iallefall, det var landingskort og tolldeklarasjon å fylle ut, men alle ting gikk meget raskt og smidig så det tok ikke lang tid før vi stod ute i deilige 28 og nøt både de ene draget og det andre. En vakker utsmykking på vei ned i ankomsthallen
Tenker jeg skal få unnagjort siste rest av fjoråret, og begynnelsen på dette med en T/R.
Etter en del sondering, alternative plasser å dra, priser, fly, etc så landet familien på å ta ut julepresangene på en tur til Mauritius.
Shoppet litt rundt og endte opp med å ta en flying start, før vi tryna på hjemveien, så det ble:
SVG-LHR-MRU BA/MK C-KLASSE, hjemveien gikk samme vei, men i de bakre gemakker all the way.
Grunnen til dette valget var at BA hostet opp et bra tilbud ( ? ) på Club til LHR og Euro tilbake som landet på 2.600 totalt, når SK skulle ha 2.700 1 vei i BOB så ble valget enkelt.
Nå medførte BA 1 overnatting i LHR, men bedre med en skikkelig Engelsk frokost enn vekkerklokke kl 0400 før en maraton tur.
Når det gjaldt MK så var det hakket mer interessant, fant billetter, dager og priser som passet i M-klasse og trykket kort og enter, og vips der lå bekreftelsen og vaket.
Det som var enda mer interessant med MK kom i mailen et par dager senere, her fikk en tilbud om å "BY" på oppgradering, m.a.o send inn et forslag til hvor mye du er villig å gi ekstra for billetten, så ville du få beskjed før avgang om de aksepterte tilbudet eller ei.
Som jeg tolker mailen så gjelder den og på ruter i codeshare ( AF's ) da der stod oppgradering til Premier eller Business og MK har kun 2 klasser.
Jeg tenkte at dette kunne være greit å prøve, spesiellt siden flighten ned går på natten, så jeg tok en sjangs og jammen så godtok de den, så da var turen ned i boks i C-klasse.
På Mauritius hadde vi booket oss rom på Aanari Hotel & Spa som ligger i Flic En Flac på sørvest kysten, det sies at klimaet på vestsiden er noe mildere og tørrere enn øst.
BA747 ( nei ikke den 747

SETE 3A
Belegg C-60% - M-90%
On-Time? - Nei
Var ikke enkelt å ta bilde i mørke av en gammel falmet BA A-320, så det ble et slikt bilde

Når vi etter avgang hørte over PA at de skulle servere salat til LHR, tenkte jeg, hva f... ikke en skikkelig fet biff, h......

Salaten var god den, meget god faktisk, tar gjerne fler slike
Reisemakker klaget ikke over plassen og så ingen grunn til noen knytteneve, verken den ene eller andre veien

Når jeg skrev lenger opp gammel og falmet så er der nok en stund siden den har vært inne til større sjekk, C-toalettet var bestøvet, gulnet og lenge siden det var blitt opp shinet. Ikke bare hos SK ting heng og sleng litt

Ven ankomst LHR så var det bussing inn, herlig med egen buss for 7 Pax, slippe almuen rundt seg, dessverre så kommer du fort til virkeligheten igjen, iallefall om du skal gjennom passkontrollen i T5, tok sin tid, men vi kom da igjennom tilslutt og fikk tatt Hoppa'en til Radisson Edwardian i Bath Road.
Rommet var fint, men så typisk Engelsk, hvorfor må de ha tepper på gulvet, greit det er mykt å gå på, varmt og, men fy flate så dritt som samler seg, tror de en slik liten avansert sak hjelper på renholdet av teppene

Etter en god natts søvn og en god frokost, så tok vi bussen opp til Uxbridge for å titte litt på et goldt, grått og vått stykke England før vi skulle sette kursen for T4, vi hadde fått lov til å beholde rommet til kl 1600.
Etter å ha sjekket inn beveget vi oss mot Skyteam's lounge for å avvente avgang, loungen var stor og lys, over 2 etasjer og med en Spa avdeling, utvalget var dog noe sparsomt, jeg talte 2 supper og litt varme småretter og drikke fra boks, ja bortsett fra kaffe og alkoholt


MK057
SETE 3A ( Igjen )
Belegg C-100% - M-102%, synes synd på de 2 jentene som satt 12 timer på de klaffsetene
On-time? - Nei
C-klasse kabinen, lyse fine farger ( bilde tatt ved deboarding )

Vel ombord så var de vanligste amenities tilstede, bl.a en del småsaker fra l'occitane, men hei MK, mangler der ikke noe her?

Vel til slutt kom det, men ikke før vi var igang med maten

En liten før maten

For de største så hadde de følgende på vin listen:
DUVAL-LEROY BRUT
CHABLIS SAINT MARTIN 2011
BRIO DE CANTENAC BROWN MARGAUX 2007
SANTA DUC LES GARANCIERES GIGONDAS 2009
For matvraket hadde de følgende å tilby;
Marinated seared Prawns and Scallops with Saffron Sauce
Chicken Dopiaza
Crusted Lamb loin with Herb
Men førts forretten

Crusted Lamb

Ost og dessert, ikke noe valg, take it or leave it

En av de tingene jeg satt pris på var klistrelappen i amenitykit'en som du kunne klistre på seteryggen, da kunne de om å forbli uforstyrret eller vekket til måltider. Kan ikke huske å sett slike siden VS på '80 tallet, men så er jeg ikke bereist heller, men uansett etter noe søvn så våknet man da og fikk se litt av det som ventet

Ikke lenge etter var det tid for frokost, den bestod av dette

Etterfulgt av en Spanish Omelette

Så var vi her endelig da 12:00 timer etter takeoff, langt, men A-340-300E svikter ikke.

Og lande her føltes som å lande i UK før i tiden, nesten iallefall, det var landingskort og tolldeklarasjon å fylle ut, men alle ting gikk meget raskt og smidig så det tok ikke lang tid før vi stod ute i deilige 28 og nøt både de ene draget og det andre. En vakker utsmykking på vei ned i ankomsthallen
