Re: Fjerde søndag i advent...
God morgen fra regnfulle Hong Kong! Nettopp landet med LH 730 fra MUC. Fikk sete 10 K. A380 er ingen vakker skapning, men Lufthansa er proffe. Flatbed’n er helt OK. Fikk utdelt en slags pysj...riktignok bare overdel. Vet ikke helt hvordan de tenkte. Om man evt skal sove netto nedentil? Jeg valgte å være anstendig å beholde buksene på under hele flighten. Helt grei servering. Maten servert på porselen i business, men har fått spist mer velsmakende mat hos Thomas Cook. Ellers veldig proff og hyggelig besetning. Ca 4 timer ut i flighten henvendte en av stewardene seg til meg og min sideman. Han forklarte at kun nettopp der kunne en cradle monteres. Tre rader lenger bak satt en infant og hadde grått sammenhengende siden de slo av boardingmusikken etter take off i MUC. Han forsikret at hele kabinen ville være svært takknemlige om vi byttet seter slik at jesusbarnet kunne få tilgang på en slik krybbe og falle til ro. Jeg sa med en gang ja til dette, men den eldre mannen fra Monte Video ved min side, var ikke like glad for dette men gikk etterhvert med på plass bytte. Stewarden kom så tilbake og meldte at barnefamilien nå ikke ville bytte plass...så da fortsatte skrikingen ytterligere 3 timer før roen senket seg i hele kabinen. Jeg rakk å se både «The Wife» og sove 5 timer, så jeg var fornøyd. Ha en fin dag med og uten jet-lag!