First World Problems

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
En tråd for de store problemene vi har i tilværelsen.

Om hoteller, i ikke prioritert rekkefølge:
1) At man ved ankomst må fylle ut et skjema med personalia de allerede fikk når du booket.(Flere)

2) At man må tilbake til resepsjonen for å få internettpassord og når man kommer ned igjen forteller de at de må se passet ditt først.(Hotel Elefant, Salzburg)

3) At de ikke fyller opp igjen minibaren før man ber om det.(Pacific Resort, Aitutaki)

4) For få kontakter til ladning og de(n) er gjerne plassert under skrivebordet slik at man må krype på gulvet.(Flere)

5) Det tar så lang tid å få omeletten man bestiller at man er ferdig med frokosten før den kommer.(Steigenberger Inselhotel, Konstanz)

6) Lysbrytere man ikke finner fordi de er gjemt i en skuff. (Marina Bay Sands, Singapore)

7) Bråkete AC som man altfor sent ser drypper rett ned på noen man har stående rett under.(Manhattan Hotel, Chisinau)

8) Kortleseren i heisen er så treg at når man skal ned til club loungen i 116. etasje blir man tatt med helt ned til resepsjonen i 103. etasje (Ritz Carlton Hong kong)

9) At vinduet i gulvet mot sjøen under bungalowen dugger.(Hotel Maitai, Bora Bora)

10) Kjedehotell som påstår de ikke er med i kjedens bonusprogram for å slippe å gi privilegiene platinum-statusen skulle gitt. (Novotel Saint-Gilles, Reunion)

11) Glassvegger på badet. Så klart deler man rommet med en av karene (diverse steder i Asia)

12) Regndusj som konstant drypper iskaldt vann når man foretrekker den veggmonterte. (Mer eller mindre alle som har sånne)

Og for flighter. Traumatiserende opplevelser i ikke prioritert rekkefølge:

a) Ikke priority tag på innland.

b) At man må vise statuskort selv om status er trykket på billetten.

c) At de ikke klarer gjennomføre skikkelig prioritert boarding.

d) Når Fast Track tar lengere tid.

e) At man blir transportert i en minibuss ved First transfer på FRA.

f) At en statusløs passasjer har ledig sete ved siden av seg mens man selv ikke får det.

g) At man ikke får dyrt boblevann gratis før takeoff.

h) At de overskytende statuspoengene ikke teller med i neste opptjeningsperiode.

i) At Qatar stadig finner påskudd for å ikke betale for hotellet de sier de skal betale ved lang transfer i Doha.

j) At man ikke får "amenity kit" for flight som går om dagen.

11) Glassvegger på badet. Så klart deler man rommet med en av karene (diverse steder i Asia)

Hva med ikke ordentlig separert bad, men bare en glassvegg og et forheng som skiller dusj og seng. Separat rom for toalett i det minste. Sikkert greiere om man har rom med dobbeltseng men vi hadde twin bed.

Hva med ikke ordentlig bad, men bare en glassvegg og et forheng som skiller dusj og seng. Separat rom for toalett i det minste. Sikkert greiere om man har rom med dobbeltseng men vi hadde twin bed.

Har hatt den noen ganger i Sør Afrika. Det hjelper lite med dobbeltseng for det er enkelte ting dama får gjøre i fred, synes nå jeg.

Da tar man altså med bok og går en tur.

Ellers er vel Robert sin nr 4) en av mine små greier... Om jeg er i Russland og siste renovering var til OL1980 så er det greit. Men at nye hotell ikke forstår at duppeditter må lades...

Man skal ikke lengre enn til Thon Hotel Gyldenløve for å oppleve dette. :p

Forøvrig:

12) Når du må ned i resepsjonen å reaktivere dørkortet hver gang du skal inn på rommet (The Edge, Tromsø)

Av traumatiske opplevelser på hotell som ødelegger resten av året må også nevnes:

- Baren er stengt når man kommer (sen ankomst, trenger nightcap) fordi det ikke var noen andre kunder der

- Baren har bare kjipawhisky

- Skopuss er ikke på listen over tjenester, eller må bestilles et døgn i forveien

- Det er masterswitch for lys og strøm på rommet som ikke lar seg manipulere med en pappbit men må ha nøkkelkortet, det blir bare utdelt ett nøkkelkort og når strømmen slår seg av gjelder det minibar, airconditioning, og alle stikkontakter som burde lade laptop, noicecanceling headset, mobil nr to osv.

- Overivrig betjening som rydder ting inn i skuffer og skap med resulterende høy risiko for gjenglemming

Og på fly:

- Det tar så lang tid før det dyre boblevannet dukker opo at det bare er tid til ett glass

- At betjeningen tror at ett glass med dyrt boblevann er tilstrekkelig før take-off

- At det dyre boblevannet ikke er dyrt i det hele tatt, men minner mer om det som ble drukket nyttårsaften da man var 17 år gammel

- At øllet er lunket og vinen kald

- At flyselskapet ikke betaler for fasttrack på den aktuelle avreiseflyplassen (gitt at man flyr riktig klasse og / eller har nødvendig status - skal jo ikke ha alskens folk rekende inn)

- At han uten medlemskap i lojalitetsklubben, billett i klasse Y-, sete bakerst, ikledd singlet shorts og flipflops, stiller seg først i boardingkøen og slipper ombord i stedet for å bli satt i skammekroken.

Musikk i fellesområder som er rett og slett, monoton og direkte fæl... Spesielt på enkelte Hilton.. Mest plaget Hilton Munich City....:drunk:

Den j.... flybussen som kjører kun hver j.... halvtime, så vi ble nødt til å ta en j.... taxi for å rekke hel...... Peppes ford...de stengetider. Grisedyr pizza.

- Det er masterswitch for lys og strøm på rommet som ikke lar seg manipulere med en pappbit men må ha nøkkelkortet, det blir bare utdelt ett nøkkelkort og når strømmen slår seg av gjelder det minibar, airconditioning, og alle stikkontakter som burde lade laptop, noicecanceling headset, mobil nr to osv.

.

Denne har jeg opplevd på Radisson Royal i Dubai. Ikke mulig å bruke noe annet enn det faktiske nøkkelkortet. Der slet jeg også med hvordan jeg skulle låse opp døra, heldigvis fant jeg en i betjeningen og han viste meg hvor, var visst på et lite panel ved siden av døra.

Kan forøvrig legge til denne - når det er vanskelig å finne ut hvordan i helvete man åpner opp døra.
Edit og enda en til: At folk stadig vekk klager over russisk servicenivå på internett, antagelig uten å sette seg inn i kulturen osv på forhånd, dette er ikke et land hvor man skal forvente så mye service i og smil er det bare å glemme.

Last edited:
Back