First we take Manhattan

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
'First we take Manhattan, then we take Berlin' Hamburg, Cologne and Munich ..
Neste ledd i Norwegians plan for verdensherredømme?

http://www.mynewsdesk.com/no/norweg...direkteruter-mellom-tyskland-og-spania-865558

Norwegian lanserer nye ruter fra Hamburg, Köln og München til flere spanske destinasjoner i høst. Dette er Norwegians første direkteruter fra Tyskland til destinasjoner utenfor Norden, og et ledd i selskapets strategi for å styrke seg i det europeiske markedet.
- Ekspansjonen i det tyske markedet er en del av vår fremtidige strategi for å møte konkurransen i europeisk luftfart med et godt produkt til en lavere pris.Tyskerne bruker ofte Norwegian når de reiser til Skandinavia og kundene etterspør et kvalitetsselskap som også tilbyr billige billetter mellom Tyskland og Spania. Vi ser frem til å ønske flere passasjerer velkommen om bord våre nye og mer miljøvennlige fly, sier administrerende direktør Bjørn Kjos som åpnet de nye tysklandsrutene i Hamburg i dag.
 
Re: First we take Manhattan ...

Regner med at de skal få litt å bryne seg på og at selskaper som Air Berlin vil gjøre det de kan for at dette ikke skal lykkes. Uansett, så er dette spenstig satsning - jeg ønsker DY lykke til!
 
Re: First we take Manhattan ...

Noen som har oversikt over hvor mange fly Norwegian har stasjonert i de ulike landene? De har vel baser i Norge, Sverige, Danmark, Finnland, England og Spania....
 
Re: First we take Manhattan ...

Kjos er en luring.. begynner å tegne seg ett tydlig bilde av hva han prøver på nå. Man begynner vel så smått å klø seg
litt i hodene rundt omkring i styrerommene i Europa.

I det siste intervjuet nevnte han vel også i en bisettning noe om at også det meste av deres longhaul trafikk
i fremtiden vil bli inn til London, Paris og de store byene i Europa.

Må si jeg er mektig imponert over planen og guts'n til disse gutta.

W
 
Re: First we take Manhattan ...

Ja de måste ju bli som MOW säger, att t.ex AGP-basen kommer flyga dessa linjer från Malaga på samma sätt som man gör nu, dvs med spansk cabin crew ;)
 
Re: First we take Manhattan ...

Regner med at de skal få litt å bryne seg på og at selskaper som Air Berlin vil gjøre det de kan for at dette ikke skal lykkes. Uansett, så er dette spenstig satsning - jeg ønsker DY lykke til!

Idag rapporterte Air Berlin igjen nytt kjempetap for 1Q 2013. Egenkapitalen i Air Berlin er nå minus 54 mill euro. Det er jo en konkurs situasjon. Hvis ingen kommer med ny egenkapital ganske promte er Air Berlin historie. Det er nok ingen tilfeldighet at Norwegian kom med ruter fra Tyskland akkurat i dag.

http://ir.airberlin.com/en/ir/finan...perating-result-amounts-to-EUR--188-4-million
 
Re: First we take Manhattan ...

Noen som har oversikt over hvor mange fly Norwegian har stasjonert i de ulike landene? De har vel baser i Norge, Sverige, Danmark, Finnland, England og Spania....

Er vel stasjonert 7 fly på basene utenfor Norden akkurat nå. 2 fly både i Malaga, Gatwick og Allicante. 1 fly på Gran Canaria nå i sommer. Var 2 fly der nå i vinter. Og til vinteren startes ruter fra Tenerife også.
 
Vi far se om DY far lykke med denne satsing. Fordi dersom man ser pa fakta sa kommer de ikke helt i samme bildet som Norwegian sine PR uttalelser. Faktisk er Tyskland ikke den store suksess for Norwegian som man mener.

I forhold til 2012 har Norwegian kuttet AAL og TRF helt ut og redusert antall avganger pa BGO og SVG. DUS ble lukked og ruten flytted over til CGN med halv frekvens. Dette er for meg klare signaler at man har overvudert den tyske market og brent opp betydelige penger pa disse ruter.

Na kaster man seg i kamp direkte mot de tyske heavy-weights X3, DE og 4U. De to förste har store salgsorganisasjoner bak seg og 4U har en Mamma LH. Det blir en blodig kamp og jeg for min del ikke tror at Norwegian kommer a opprettholde dette tilbyd som de na lanserer.

Til slutt kommer en faktum som Norwegian ikke tilgir, men ogsa dette er en fakt: Norwegian som selskap er nesten ukjent i Tyskland. Man har Ingen marketföring her nede, Ingen Reklame, Ingen salgs-organisasjon etc. Og eksakt dette vil man trenge dersom man skal lykke... Men fullt mulig at Norwegian snart rekrutterer salgs-folks og representanter for stillinger her nede... Hvem vet...
 
Back
Top