• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

First Choice - last choice?

RSL

ScanFlyer Silver
Klippet fra First Choices hjemmesider.

Long legs? Like to stretch out during your flight? With our in-house airline we offer more legroom than most other airlines.
On top of the already superior 28” offered in our standard shorthaul economy flights, for a small additional charge you can enjoy a fantastic 33” of personal space in our seats with extra space.
On our longhaul flights we offer a minimum of 33” of legroom as standard. If you upgrade to our Premium Cabin we offer a luxuriously long 36” of legroom.

Er ikke superior litt feil ord å bruke her?

Premium Cabin we offer a luxuriously long 36” of legroom.

Veeel... 36” er riktignok mye bedre enn 28, men å kalle det luksuriøst er kanskje å dra det litt langt?

Udvandingingen af kvalitet og komfort stopper altrid.

Hvad bliver det næste:

"Superior" 15 tommer som standard, men du kan betale ekstra for at få 18 tommer eller prøv vores fantastiske comfort class med 21 tommer - den koster kun 15.000 kr. ekstra... og her er det ikke tv-skærmens størrelse jeg henviser til ;-)

Fedt at flyve charter....not...

28, er ikke det vanlig sardinklassestandard, som hos DY? Jeg sitter ganske bra der, men så er jeg bare 1,62 også...

Tja, hvis sammenligningen deres er ECY sine A319 med 150-et-eller-annet seter, så kan det vel faktisk hende at 28" føles superior. Ikke vet jeg.

Falt helt ut første gang jeg leste denne tråden og så 'superior 28"' uthevet. Trodde først det var snakk om entertainment-skjermer jeg :lol: 28 tommers LCD-screen på shorthaul economy hadde virkelig vært SUPERIOR :D Hvis man snakker benplass så er det litt verre...

Hva slags selskap er First Choice? Charter?

Sjekket for moro skyld benplassen på et par av maskinene jeg skal prøve neste år (bak gardinen).

Economy hos Emirates' 777-300 har 34" som standard... Air New Zealand sin 747-400 har også 34" som standard (noen få seter har 32").

Last edited:
28, er ikke det vanlig sardinklassestandard, som hos DY? Jeg sitter ganske bra der, men så er jeg bare 1,62 også...

Nei, vanlig 'sardinklasse' er 30-31. Engelske charterselskaper har en tendens til aa gaa enda lenger. 28'' er ikke bare trangt, det er TRANGT!!!!

Back