Originally posted by Trety
Originally posted by PP
Du er nød til redegøre for hvor det er SAS "blør" passagere til konkurrenterne!
SAS skriver selv i deres 2Q rapport:
"On routes to/from Asia, traffic increased during the first halv by 15,3%. Business increased by 14% and Economy bt 15%"
På de interkontinentale ruter til Asien har man således fået betydelig flere kunder i butikken i kraft af bl.a. øget betjening af Shanghai. Hvis et passer at man har mistet ca. 30% af passagerne til Finnair har man således i den anden ende hentet mere end det tabte. Det er således tale om at SAS må afgive potentielle kunder grundet manglende kapacitet, men det er jo en anden vinkel på sagen end den mange her fremlægger.
Hvis det er så at jeg har tatt feil her, innrømmer jeg det gjerne. Men det har vært oppe på forumet flere ganger at særlig Finnair stikker av med Østenpax som det hadde vært naturlig om SAS hadde tatt.
Originally posted by TretyMen det går veldig bra med SAS Intercont, hvorfor er da tallene så røde (var det ikke 300 mill hittil de hadde svidd av?).
Originally posted by TretyHva er kabinfaktoren på avgangene så langt i år? Det er vel så interessant som å se økningen i antallet pax. Tokyo og Seattle går så det suser, det har vi fått bekreftet, men hva med resten?
Originally posted by Dag Viking
BA har delt inn flåten i LHR og LGW fly, siden LGW-destinasjoner er typisk low yield. F.eks går det mye 777 uten First og WTP ut fra LGW, blandt annet til Karibien, Orlando, Tampa, Phoenix. LHR tar alle premium-rutene som ORD, JFK, SFO, NRT, HKG osv.
Originally posted by PP
At Finnair har taget 30% af kunderne fra SAS mener jeg derved er misvisende! Specielt set i det lys at SAS ikke har haft økonomisk råderum til at udvide kapaciteten og derved tage ern større bid af de potentielle kunder.
Det er vel releativt simpelt. Lad os antage at jeg producerer 1000 enheder af et produkt til en omkostning på 100 kr. pr enhed. I forhold til markedet kan jeg dog kun sælge produktet til en pris på 90 kr. pr. enhed. Selvom jeg sælger alle 1000 enheder vil jeg alligevel have et underskud 10.000 kr.
Originally posted by TG923
Flere nordmenn og svensker som vil ha billigste billett er neppe det SAS trenger på intercontinentale ruter, da er det bedre å selge flere fullprisbilletter (gjerne via CPH hvis det er der det gir best resultat) og la AY og KL få "røkla" :nor
Er vel nettopp dette SAS ikke får til.....Originally posted by TG923
Flere nordmenn og svensker som vil ha billigste billett er neppe det SAS trenger på intercontinentale ruter, da er det bedre å selge flere fullprisbilletter (gjerne via CPH hvis det er der det gir best resultat) og la AY og KL få "røkla" :nor
På grunn av kostnadsnivået - SAS er slett ikke billigst i dag heller, og bør heller ikke være det. Det løser neppe noen problemer med å splitte HUB'en og miste transitpax fra mye av Europa.
På grunn av kostnadsnivået - SAS er slett ikke billigst i dag heller, og bør heller ikke være det. Det løser neppe noen problemer med å splitte HUB'en og miste transitpax fra mye av Europa.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.