• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Finnair (NoRRA) med Bodø - Helsinki

Trdfly

Moderator
Medlem

Finnair åpner i mai 2020 rute mellom Helsinki og Bodø. Ruten vil bli operert med NoRRA og deres ATR72.

Ruten vil bli flydd søndager fra 31. mai til 13. september, og onsdager i perioden 17. juni til 05. august.

Last edited:
Re: Finnair (NoRRA) med Bodø - Helsinki

BOO-HEL i ATR-72? Blir ikke det en veeeldig lang tur?

Er vel omtrent som de lengste rutene Widerøe flyr med mini-dashene sine

AY/WF flyr fortsatt til TOS. Det kan bli et fint triangel for Lofoten og Troms-turister, selv om nordlyset ikke er aa se naar Lofoten er paa sitt beste.

Er det lagt ut rutetider?

Søndag:
AY949 HEL - BOO 06:45 - 08:20 (2h 35min)
AY950 BOO - HEL 08:45 - 12:30 (2h 35min)

Onsdag:
AY949 HEL - BOO 18:35 - 20:10 (2h 35min)
AY950 BOO - HEL 20:45 - 00:20+1 (2h 35min)

BOO-HEL i ATR-72? Blir ikke det en veeeldig lang tur?

De holder i hvert fall på med å oppgradere kabinene på sine ATR-72, slik at flyopplevelsen skal bli bedre enn det den er i dag.

Espen

Ankomst HEL 0020 - da rekker man vel ikke noe som helst videre?

Ankomst HEL 0020 - da rekker man vel ikke noe som helst videre?
Rekker vel kanskje BKK. Den har avgang 0025, ellers ingenting. Finnair har en stor bølge østover rundt halv 12, så dette blir halvannen time for sent....

Rekker vel kanskje BKK. Den har avgang 0025, ellers ingenting. Finnair har en stor bølge østover rundt halv 12, så dette blir halvannen time for sent....

Finnair sin hovedbølge østover er ca kl 17:30. Den andre flighten timer ikke det heller

De tre siste avgangene østover kommende sommer er HND, PKX og PVG. Men de går 00:45 og da er det for kort med ankomst 00:20.

Men kan være de her satser på endel av rundreise trafikken som uansett har stopp her og der

Finnair har avtaler med mange asiatiske reisebyråer om ulike Norden-rundt pakker der alt fra St. Petersburg til Bergen inngår, og jeg vil tro denne ruten også inngår i en slik pakke. Så det primære formålet er neppe lokaltrafikk og feed, ellers tror jeg det ville vært bedre tilpasset videreforbindelser.

Finnair planlegger ¨igjen¨ en ny oppstart neste sommer, med NoRRA og ATR72.
Ruten vil bli flydd lørdager fra 5. juni til 18. september, og tirsdager i perioden 22. juni til 10. august.

Finnair planlegger å gjenoppta ruten til Bodø fra juni i år

Set de skal fly atr fra juni 2 avganger[emoji106]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Planen ser ut til å komme tilbake sommeren 2023, da med 3x ukentlig

Essensielt for BOO å få denne tilbake. Blir spennende å følge utviklingen videre. Litt merkelig med 5w i halvannen måned? Kort sesong, men relativt mange avganger i uken til en slik rute å være.

Back