Finnair med planer om å øke eierandelen i Norwegian

Someone

Moderator
Medlem
Finnair med planer om å øke eierandelen i Norwegian

http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=26916&cHash=746e624899

”Vi har muligheden for at komme til at eje over 10% af aktierne i Norwegian ved årets udgang, og jeg regner med, at vi gør det”, siger Finnairs CEO Jukka Hienonen til radio/TV-stationen YLE television. ”Den pris vi fik dengang var i orden, men i dag er Norwegians aktier endnu mere værd end dengang”.

Re: Finnair med planer om å øke eierandelen i Norwegian

Finner er smartere enn islendinger .... bedre aa gjoere business i badstua enn paa trendy utesteder.

Naar overtar DY feedertrafikken fra Norge til HEL? ;)

Det lader til at beslutning er truffet i badstue uten vodka ;)

Tror vi nordmenn har svært mye å lære av finnene når det gjelder å bygge opp verdier!
Alt kommer ikke på et sølvfat med olje i......

mens vi er inne på islendinger, så begynner våre bullish venner på Island å merke at det er vondt med stor gjeld når markedene faller og banktapene øker....

... som mange huseiere i USA som er lurt av userioese finansinstitusjoner med kreative korttidsrenter ...

Finner er smartere enn islendinger .... bedre aa gjoere business i badstua enn paa trendy utesteder.

Naar overtar DY feedertrafikken fra Norge til HEL? ;)

Nja, nå er det vel noen utfordringer på det området ennå. Å bare ha 737 er vel ikke ideelt på OSL-HEL, man bør ha business-kabin og litt til;)

Men dette samarbeidet er interessant, men jeg føler at jeg ikke helt vet hvem som er på jakt etter hvem og hva her. Egentlig er jo ikke AY og DY noen perfekt match? Men finnene er dyktige på dette og på mange andre områder.:exclaimation

Det var vel ikke noen bombe at de kom til å kjøpe alle aksjene. Skal bli spennende å se hva det kan bli av dette fremover...

De seneste store oppkjøp fra den øya er gjort med belånte penger.

Heitur rentur!

Nja, nå er det vel noen utfordringer på det området ennå. Å bare ha 737 er vel ikke ideelt på OSL-HEL, man bør ha business-kabin og litt til;)

Et veldig viktig poeng. Har man betalt tusenvis av kroner for å fly business OSL-HEL-Asia også må fly LCC OSL-HEL så føler man seg snytt. Dette var blant annet et av aspektene som tvang SAS til å gjenninnføre 2-klasser på intraskandinaviske ruter. Når man hadde betalt 30.000+ for OSL-CPH-BKK og ikke engang fikk en boks cola på OSL-CPH var det mildt sagt dårlig og kjenner flere som irriterte seg over det

Men dette samarbeidet er interessant, men jeg føler at jeg ikke helt vet hvem som er på jakt etter hvem og hva her. Egentlig er jo ikke AY og DY noen perfekt match? Men finnene er dyktige på dette og på mange andre områder.:exclaimation

DY er i ferd med aa evolvere fra 'LCC' (jeg HATER det uttrykket) til et mer 'tradisjonelt' selskap. Du skal ikke se bort fra at vi vil se en tilnaerming av AY's of DY's (og Nordic, seff) short haul produkter etterhvert...

again, look to the story of Virgin Blue!

Man ser stadig nye DY produkter som ligner mer og mer nettverksselskap. Siste er jo TRD-BOO-TOS med transitstop i BOO. Man skal ikke se bort i fra at dette kommer på f eks TRD-BGO-SVG også.

Back