Finnair i rødt

The Ticketor

ScanFlyer Dusty
Finnair i rødt

Les hele rapporten her: http://www.finnairgroup.com/group/group_11_1_1.html?&Id=hex_200810310000350442.html

Finnair Oyj Interim report FINNAIR GROUP INTERIM REPORT 1 JANUARY - 30 SEPTEMBER 2008


FINNAIR OYJSTOCK EXCHANGE RELEASE31 OCTOBER 2008 AT 09:00

FINNAIR GROUP INTERIM REPORT 1 JANUARY - 30 SEPTEMBER 2008

Weak third-quarter result

Summary of 2008 third-quarter key figures

- Turnover rose by 2.7% to 559.7 million euros (545.2 million)
- Passenger traffic in passenger kilometres grew by 1.3% from previous year,
passenger load factor rose 2.5 percentage points to 79.8 (77.3) %.
- Unit revenues from flight operations fell by 2.2%, unit costs rose by 4.8%
- The operating result was -24.8 million euros (59.9 million)
- The operational result, i.e. EBIT excluding capital gains, non-recurring
items and
changes in the fair value of derivatives, was 2.8 million euros (39.2
million)
- The result before taxes was -22.3 million euros (55.9 million)
- Gearing at the end of September was -8.7% (17.7%) and gearing adjusted for
leasing liabilities was 51.1% (103.3%)
- Balance sheet cash and cash equivalents at the end of the period totalled
374.0
million euros (257.1 million)
- Equity ratio 46.2% (37.5%)
- Equity per share 7.54 euros (7.68)
- Earnings per share -0.15 euros (0.41)
- Return on capital employed 5.5% (9.3%) (rolling 12 months)

In the interim report, comparison figures for 2007 are presented in brackets
after the figures for the current year.
 
Re: Finnair i rødt

Ser ut som om det er drivstoff og yielden de sliter med. Selv om kabinfaktoren økerm så hjelper ikke det når passasjerene ikke vil betale nok for billettene
 
Re: Finnair i rødt

Ja, men vi får håpe at det bedrer seg nå da olja har gått såpass ned.

Men uansett problem nr. 2 vil stadig øke. Folk er ikke villig til å betale det selskapene ønsker i disse dager. Det viser alle kampanjene som kommer om dagen, og vil øke og fortsatt redusere minsteprisene til enhver destinasjon.

Folk flest har valget å reise på ferie ev. være hjemme/hytta. Det sistnevnte blir det mer og mer av. Venter til det er over. Bedre å ha cash i banken nå om dagen.

De som MÅ reise, vanligvis flyr C-klasse og der er det vel ikke så mye nedgang. Eller, firmaene holder også tilbake ?

Loadfaktoren øker de med kampanjer.

Bunnlinjen ? Dette finnes ikke noe godt svar på. Men eneste jeg kan se ut i 2009 i er at selskapene kanskje må redusere tilbudet :question: ikke så lite heller.

Har vel sagt i flere tråder nå, jeg sitter sabla godt på gjerdet og blir sittende der minst til våren. Tror faktisk helt til sommeren. Kjeder jeg meg kan en alltids ta en FR tur til bunnpris fra TRF.

Har tre CO ferdigbooket i vinter i tillegg til bonusturen. Viktig å komme vekk på den tiden... NYC, FLL/RSW og HNL i påsken igjen. De prisene jeg fikk er unbeatable, foreløpig da...;)
 
Re: Finnair i rødt

Kampanjepriser kommer i haugevis etter jul, tradisjonen tro, alt til reiser i Reidar klasse selvfølgelig;)
 
Re: Finnair i rødt

Och i en pressrelease från 29 oktober skriver Finnair också om att utfasningen av MD-11 startat, OH-LGC som levererades 19 februari 1993 och var i trafik 6 mars 1993 mellan Helsingfors och Tokyo flög sista flygningen 16 oktober 2008 som AY006 mellan New York och Helsingfors och landade efter totalt ha flugit 78852 timmar och gjort 10458 landningar. Får nytt liv som freighter hos Aeroflot.
 
Re: Finnair i rødt

Utrolig mange timer på 15.5 år....... Her oser det også kvalitet og fantastisk utnyttelse hos AY :exclaimation:up:
 
Re: Finnair i rødt

Och i en pressrelease från 29 oktober skriver Finnair också om att utfasningen av MD-11 startat, OH-LGC som levererades 19 februari 1993 och var i trafik 6 mars 1993 mellan Helsingfors och Tokyo flög sista flygningen 16 oktober 2008 som AY006 mellan New York och Helsingfors och landade efter totalt ha flugit 78852 timmar och gjort 10458 landningar. Får nytt liv som freighter hos Aeroflot.

MD11 har vært/er en fantastisk arbeidshest for AY og uten den hadde ikke AY vært der de er i dag. Og som den forrige CEO i AY sa, den beste flytypen og erstatte en MD11 med er en ny MD11. Når den siste fases ut i 2010 så har AY fløyet MD11 i 19 år, en herlig flymaskin:D
 
Back
Top