Finnair A340 flights

Ludde

ScanFlyer Silver
Maskinen kommer att testas på inrikes flyg mellan HEL-OUL-HEL.

Tror man måste ta sig ett flyg till Oulu i JUN.

Replying to Topic 'Finnair A340 flights'

Når ankommer den Helsinki i Finnair sine farger? Den må jo bli blant de fresheste A340 i luften...:spin:

Jeg har hørt snakk om maskina også skal testes på andre destinasjoner i Finland, som Kuopio og Rovaniemi. Stemmer dette?

Heia Finnland.

Dette er noe vi i Norge bare kan drømme om så lenge vi er i SAS.:lol

Fortsatt "jomfru" looken, men jeg får frysninger når jeg tenker på den ferdig malt i Finnairs livery!

Mycke trafik runt maskinen idag. Northport tränar.

Attachments

• OH-LQA1.jpg
    OH-LQA1.jpg
    114.2 KB · Views: 21

Kan tenke meg at AY's cabin crew også trener på denne i dag:D I want to work for them, flying M11's and A340:up:

Originally posted by MD11

Kan tenke meg at AY's cabin crew også trener på denne i dag:D I want to work for them, flying M11's and A340:up:

Da må du nok lære finsk :p

Var innom Helsinki-Vantaa i forrige uke. Mens vi taxet til take-off så jeg et stort fly i Finnair-farger som jeg ikke forstår hva var. Det var større enn Airbus 321, det var ikke en 757 og slettes ikke MD11.

I mine ukyndige øyne så lignet det veldig på en A330, men jeg kan ikke finne noe informasjon på Finnair sine hjemmesider eller airliners.net om at de har 330er. Logoen på halen var ikke den nyeste store F-en på mørkeblå bakgrunn, men en liten f inne i en hvit sirkel med lyse- og mørkeblå horisontale striper på resten av halen.

Satt med Finnairs in-flight magasin forran meg og prøvde å få flyet til å stemme med tegningene av flåten, men det gikk bare ikke opp.

Noen som vet hva det kan ha vært?

Er det ikke bare et par av de gamle 757'ene som har dette livery?

Sikker på at det ikke var en sexy 757?

Finnair 757

Hvorfor ha A340, når de har bestillt A350 som vil bli et bedre og mer moderne fly?

Originally posted by MountainDew

Hvorfor ha A340, når de har bestillt A350 som vil bli et bedre og mer moderne fly?

Fordi det ikke finnes flere MD11 og oppdrive. AY er i en ekspansjonsperiode på longhaul og trenger flere maskiner. Hadde de fått tak i flere MD11 ville de ikke anskaffet A340 i påvente av A350.

Back