• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default FinFriFredag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Scandic Hamar. Snart kaffe med en en god venninne som bor i denne byen, før det blir frokost her på hotellet med en tidligere kollega. Sender ektemannen hjem med toget før jeg dra på helgetur til Gjøvik til en annen tidligere kollega…skikkelig mimre week-end. Så nyt i vei:-)

God fredag fra Bangkok. Her har en vandret på seg 13k steg og har nå en pust i bakken på Café Amazon. Har bare en knapp kilometer igjen før en er hjemme. Så blir det et kort Teams møte og med det er det helg.
Ha en fin fin fredag :-)

Fredag i dag også? Middagsgjester i går og denne ford...te hentingen i slalombakken. Nå tror jeg det er seks uker igjen før de begynner med barmark. Fantom-reisefeberen er til å ta og føle på.. Jobber febrilsk med å få CFOen til å signere på en low cost påskeferie. Tenker jeg sjenker henne i kveld over noe sambal oelek-pizza.

Mornings fra Asker. Ble hjemmekontor, da jeg må være vert for vennegruppe for minstemann, mens kona drar ut på fest og morro med jobben. Men da skal bolognesen få stå å putre og godgjøre seg. Ryktes det kommer minst en med en mote-allergi, så trenger noe alternativ pasta til en også. Gleder meg litt til de drar :p
Ha en fin dag.

God fredag fra Bangkok. Her har en vandret på seg 13k steg og har nå en pust i bakken på Café Amazon. Har bare en knapp kilometer igjen før en er hjemme. Så blir det et kort Teams møte og med det er det helg.
Ha en fin fin fredag :-)
Om nøyaktig en måned lander vi i Bangkok igjen. Gleder meg stort.

God morgen fra kontoret. Medarbeidersamtaler og en samtale om hva jeg skal gjøre når heg blir stor står på planen. Mulig jeg får sneket meg til en tur på langrenn, evt slalom.

Mornings fra Asker. Ble hjemmekontor, da jeg må være vert for vennegruppe for minstemann, mens kona drar ut på fest og morro med jobben. Men da skal bolognesen få stå å putre og godgjøre seg. Ryktes det kommer minst en med en mote-allergi, så trenger noe alternativ pasta til en også. Gleder meg litt til de drar :p
Ha en fin dag.
En er jo ikke ille da. På Oslo vest er allergiene mer eller mindre over nå og vi ser moten spredte seg mot Bærum og tydeligvis videre til Asker/Drammen området. I Dubai var det mange hjemmeværende koner som kjedet seg så da endte vel ca 50% av ungene opp med hjemme-diagnoserte allergier.

En er jo ikke ille da. På Oslo vest er allergiene mer eller mindre over nå og vi ser moten spredte seg mot Bærum og tydeligvis videre til Asker/Drammen området. I Dubai var det mange hjemmeværende koner som kjedet seg så da endte vel ca 50% av ungene opp med hjemme-diagnoserte allergier.
Kan opplyse om at disse allergiene var vel etablert i både Bergen, Bærum og Asker da du dro til Dubai.

😉

Tåkete morgen fra sør!
6 plussgrader kl 8 borger for gode smelteforhold så vi blir kvitt den fordømrade snøen......
Er på plass på kontoret for ukens siste arbeidsdag. Deretter den typen helg jeg liker best: Den med ingen planer!
Blir polferd i ettermiddag, for noe godt i glasset har man jo fortjent.

God helg!

Som noen som er i prosessen av å diagnostisere ungen sin med cølikali (eller hvordan det skrives på norsk :ninja:) - alle som hjemmediagnostiserer det og som "tror" etc blablabla - de har ikke peiling. Det andre jeg vil si er: hvorfor "vil" noen ha det? Jeg har overhodet ikke lyst til at ungen skal ha det :< Jeg elsker hvetebakst, hvete... ALT :D Håper ikke det er det, samtidig som at alternativene vi har arbeidet oss ned til ikke er noe attraktive så på den andre siden håper jeg det "bare" er det... Alene en blodprøve er stress med små barn, for ikke å snakke om månedsvis med dårlig mage uten at man vet hvorfor. Visste dere forresten hvor dyrt det er med en avføringsprøve? Siden vi får regning på det, kan jeg fortelle at en test for å utelukke at det er parasitter, virus og bakterier, koster 400 euro. Jeg fikk litt sjokk for å si det sånn. Og det er kun til laboratoriet - legen som ba om prøven, konsultasjon osv kommer selvfølgelig i tillegg på separat regning.

Jaja. Kaffe og excel, ungene turner rundt og barnehagen er stengt. Kom melding i barnehageappen i dag, hvor det minnes på om at man ikke skal sende syke barn i barnehagen... Go figure.

Ha en fin dag. h
Skal ikke helt se bort i fra at noen mener de er allergisk mot noe, men om det virkelig er snakk om cøliaki så skal de ikke ha gluten (antar det siden det er pasta). Om det virkelig er reelt er det smålig å latterliggjøre det altså, får de i seg gluten vil det være høvelig smertefullt i magen. Andre typer allergier som nøtter kan være livstruende, men det er ikke en ting i pasta. Uansett så er ikke glutenfritt det mest kompliserte å ta hensyn til.

God dag fra Oslo, skal bedrive litt organisasjonsarbeid (les møte) i helga og det er det.

Som noen som er i prosessen av å diagnostisere ungen sin med cølikali (eller hvordan det skrives på norsk :ninja:) - alle som hjemmediagnostiserer det og som "tror" etc blablabla - de har ikke peiling. Det andre jeg vil si er: hvorfor "vil" noen ha det? Jeg har overhodet ikke lyst til at ungen skal ha det :< Jeg elsker hvetebakst, hvete... ALT :D Håper ikke det er det, samtidig som at alternativene vi har arbeidet oss ned til ikke er noe attraktive så på den andre siden håper jeg det "bare" er det... Alene en blodprøve er stress med små barn, for ikke å snakke om månedsvis med dårlig mage uten at man vet hvorfor. Visste dere forresten hvor dyrt det er med en avføringsprøve? Siden vi får regning på det, kan jeg fortelle at en test for å utelukke at det er parasitter, virus og bakterier, koster 400 euro. Jeg fikk litt sjokk for å si det sånn. Og det er kun til laboratoriet - legen som ba om prøven, konsultasjon osv kommer selvfølgelig i tillegg på separat regning.

Jaja. Kaffe og excel, ungene turner rundt og barnehagen er stengt. Kom melding i barnehageappen i dag, hvor det minnes på om at man ikke skal sende syke barn i barnehagen... Go figure.
Godt at dette i Norge stort sett dekkes av egenandel da, eller det er jo egne HELFO takster for ting som tas til lab, men fortsatt lagt under 400 euro. Ikke i nærheten engang. De aller fleste tester fra fastlegekontor her i Oslo-området sendes jo til Fürst gjerne. På OUS så sender vi i rørposten til labben, ja det har faktisk sin nytte utenfor Stortinget som er vel det mest kjente stedet i Norge som bruker rørpost.

God morgen fra Lillestrøm og pre-kontor-kontoret. Straks på vei inn til realkontoret. Mulig det blir en litt tidligere avslutning på dagen i dag. Skal ihvertfall gjøre mitt beste for det.

Spent på tilstanden til kontoret er jeg strengt tatt også, ettersom teknisk avdeling hadde fest der i går. Håper i det minste at dørstoppergrisen har passet litt på.

Ha en best fredag

På OUS så sender vi i rørposten til labben, ja det har faktisk sin nytte utenfor Stortinget som er vel det mest kjente stedet i Norge som bruker rørpost.
På RH benyttes rørpost flittig. Prøver tatt på avdelingen går gjerne med rørpost.

God morgen fra Kongsberg. I dag skal vi prøve oss på tur til Oslo. Middag på Teatercafeen i aften og overnatting på grand. Ryggen er fremdeles ikke god, men vi satser på å klarere.

Morn fra bondelandet i Niedersachsen. Termometeret i bilen var oppe og hilste på 19-tallet i går, og skal bli lignende tilstander i dag. Kan godt ha mer slik vinter.

Skal ikke helt se bort i fra at noen mener de er allergisk mot noe, men om det virkelig er snakk om cøliaki så skal de ikke ha gluten (antar det siden det er pasta). Om det virkelig er reelt er det smålig å latterliggjøre det altså, får de i seg gluten vil det være høvelig smertefullt i magen. Andre typer allergier som nøtter kan være livstruende, men det er ikke en ting i pasta. Uansett så er ikke glutenfritt det mest kompliserte å ta hensyn til.
Det er jo ikke de faktiske alegikerne man gjør narr av (og stakkers de), det er jo den massive diagnosteringen (sikkert feil stavet) som foreldre gjør som er helt feil.. Denne fra Sverige er "fin" hvor de fant ut at 80-90% av barna som foreldrene mente hadde allergi var falsk alarm. De barna blir jo underærnærte og de stakkaerne som er allergiske blir uglesett. Jeg er fra Oslo Øst og har ingen i min store omgangskrets eller vennekrets med annet enn litt pollenallergi.

The study, led by Anna Winberg of Umeå University in Sweden, looked at children in three municipalities of northern Sweden. Children who reported allergies were given tests to see if they really were allergic to those foods. At age 7 to 8, 21% of all children reported food sensitivity. By 11 to 12 years, that had risen to 26%. The results showed that these reported figures were eight times higher than the true incidence of allergies.

God formiddag fra Klepp. Vinterferie og hjemmekontor. Å ta med 2 arvinger på kontoret i går var ikke noe sjakktrekk når de i tillegg hadde sovet lite, så i dag er vi hjemme. Myyye roligere, og lettere å jobbe. I tillegg til at de sov godt i natt.

Nuvel, må ikke glemme kaffe. De som ikke tåler gluten kan fremdeles drikke kaffe. ;)
(nei, jeg har ingen matalergier jeg vet om)

God moren fra Sosua. Stadig litt mørkt ute men YR sier det skal bli 27 grader, litt overskyet på formiddagen og fint i ettermiddag. Er allergisk for snøskuffing så det passer fint. Blir kanskje en tur til massasje og fot-behandling da. Resten av dagen går nok med til ingenting eller litt lesing .

Trodde vafler var unntatt? :p

G’moorgen. Her i SC pøser det ned og morgenturen er utsatt et par timer. Siden man ikke har jobb å ta hensyn til, går det helt fint.

Men siden det er fredag, må det jo plukkes frem et freddasbilde. Og siden det regner .. hva med et bilde med litt dusjing? Tok dette mens jeg ventet på shuttlebussen til ansatte-parkeringen på ATL for ‘noen’ år siden ..

C19643EF-9D55-46F9-B9AE-2160C6E3C4D0-833-0000046BD51DE5FE.webp

Back