• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fin tirsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Glad morgen fra Ris. Kaffe og forum før turen opp til dagens arbeidsoppgaver på toppen av Oslo. Avslutter arbeidsdagen med et møte med det beste designbyrået i Norge. Teater med mannen i kveld…tirsdager er slett ikke dumme.

God morgen fra Athen. Ble en lang dag i går og den avsluttet med en meget god middag og en 16 km spasertur i dette store museet av en by. Nå er det gymmet før en del møter. Tredje gang jeg opplever taxi-streik her så godt man har sjåfør.

God morgen fra fbu. Joggetur unnagjort og godt igang med arbeidsdagen. Foreldremøte i kveld der det nå ser ut som at lærerne forventer litt mer fra fau-representanten enn jeg trodde. Skal vel ro i land den også, men når lærerne ber meg ha et ekstra case klart i tilfelle en blir fort ferdig tror jeg de må minnes på at det ikke er noen skam å bli ferdig på tid. Dessuten skal jeg rekke et fly til Trondheim.

God morgen fra Lysaker. Får vel jobbe litt, og forsøke finne ut av hva fasiten ble for januar. Podcastinnspilling i kveld, og tirsdag betyr barn som skal både på fotball og hockeytrening. Ha en fin dag.

God morgen fra Barcelona. Sitter på messe og venter på dagens første møte. Kom ned relativt sent med Austrian i går, men kom også skikkelig mett ned, så kan ikke klage.

Ha en best tirsdag!

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Gjemmekontoret!
Her var det ikke noe valg i dag. Jeg tryna i trappa i dag og fikk en smell i fot og legg som har hevet seg opp så jeg ikke får på sko. Er som å drasse på en tømmerstokk her. Med snø og 2 minus ute er det jo like greit å bli inne i varmen. Kjøleskapet er fullt og jeg lider ingen nød. Så det så!

Good day...

God moren fra en kald balkong. Blir lyst om en halv time,så får se hvordan himmelen ser ut da, men nå regner det og er ikke mer en 21 grader. Gårsdagen var ikke over 23, håper det blir litt mer i dag selv om YR sier 23 og regnbyer i dag også. Den som drikker får se eller noe sånn.

Tirsdag, ja .. det betyr .. tja, sikkert noe for de som fortsatt arbeider.

Hjemme fra dagens tur rundt golfbanen. 5-6 minusgrader fortsatt, men nå ser det å gå mot mildere tider. Fortsatt mange sneflekker der solen ikke har fått tak. Skal bli 15 pluss i dag, så da tipper jeg det meste blir borte.

Fint vær var det også for 6 år siden da jeg var en liten tur på ATL med kameraet ...

N493AS_2.webp

God Påskeaften fra Rapa Nui.
I dag er det 17mai, julaften og Påskeaften, alt på en gang her på Påske øya. Det er Tapati Rapa Nui festival, ett show/danse konkuranse der de 2 finalist stammene (av 4 stammer) har ca 250 dansere/deltakere på scenen hver. Dette engasjerer så godt som alle øyas 7750 innbyggere, så er så vidt jeg forstår, den største årlige happening her. Mesteparten av øyas befolkning komer nok til å være tilstede på showet. De har øvet hver kveld de siste dagene, så har hørt musikken helt til kl 23. Med de spesiellle flyrestriksjonene, på verdens mest øde flyplass, der kun 1 fly får være i luften av gangen innen en radius av 2,5 timer, er det 2 daglige ankomster her, formiddags ankomst med 788 og ettermiddags, med 789 der flight 2 lander rett før flight 1, som står og venter, tar av. Dette gjør det ganske greit for hotellene, gjestene kommer på 2 tidspunkt. Men i går kom det et ekstra fly, ved 21:00 tiden, dermed var det en del folk i resepsjonen som ville sjekke inn, men ingen der... Ved 07 tiden hørte vi også lyder fra et annet jettfly som tok av, så mulig de hadde en ekstra ankomst også i natt. Jeg ser det er satt opp en ekstra avgang, til lørdag, med ankomst SCL 04:10 neste dag. I går ettermiddag leide vi 125ccm scooter som vi skal kjøre med i dag. Vi skal til øyas eneste skikkelige strand, helt øst, for å bade og bli enda mer solbrent en vi ble under gårsdagens sightseeing tur. Så får vi se hva som skjer før showet, på den siste hele dagen her. Jeg fant ut at vi bare hadde Personale item oppført på bestilingen for turen til SCL, så gikk inn på Latam.com, valgte Amerikansk og dollar som myntenehet og bestilte 23 kg innsjekket, men da hoppet den til spansk, prøvde flere ganger, og den hopper til spansk, dermed klarte jeg å bestille 1stk 12kg Carry on, så jeg må en tur innom Latam kontoret å få ordnet det. Fint vær med lite skyer i dag, blir nok en uforglemmelig dag.

Back