• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fin friOnsdag:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken hjemme på Ris. Koffertene er pakket og vi er definitivt klare for årets første tur til Italia. Uten status eller bonus skal vi fly pent og behagelig til Roma. I morgen kommer det 6 venner etter for å få feiret ektemannen skikkelig best. Ha en bra onsdag du også.

God morgen fra bgo. Vi får se hva Stordalen fikser til frokost, hans disipler fikset iallfall suite for natten. Bybane noen få stopp og er kanskje endel klokere om hva jeg skal gjøre i prosjektverdenen det neste halve året. Medarbeidersamtale fikk vi også presset inn på morgenkvisten.

Opp til trd i kveld.

Spennende å se hvor lenge våoenhvilen holder. Gjør den det kan vi vel si at Iran tok heftig juling, men vant kampen.

Også må vi ønske Eb og følge god tur.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Asker. Straks L1 til jobb. Sen jobb på meg for å få ferdig marstall, og kona må i diverse møter. Så da passer det bra sende bort barn til venner. Ha en fin dag

God morgen fra 0260. Herlig å møte våren i Oslo. Nå blir det noen dager med ordning og reda, familie og venner. Men først kaffe og deretter gjensyn med en gammel kjenning ved navn Barry før dagen kan begynne på ordentlig. Ha en fin onsdag.

God morgen fra Skøyen. Vår yngste akkurat er sendt avgjorde på tre ukers dannelsesreise i Europa med første stopp Roma. Jeg må nøye meg med Vy til Lysaker. Ha en fin dag.

God morgen fra Klepp. Er det lov å håpe på mer enn 2 uker ro i "sandkassa"? Nuvel, for egen bransje merkes det vel først og fremst på transportprisene fordi tilgang på drivstoff plutselig ble mye dårligere. Bråket i/rundt Yemen har jo ført til at flere båter allerede går rundt Afrika heller enn gjennom Suez, så forsinkelser er slikt sett ikke noe nytt...

Nuvel, ikke alt har gått på skinner før påske, så nå må det ryddes litt i ordreoversikten, og det må purres på transportør og leverandører for å sjekke status på varer som ikke kom frem til forventet tid. Røde dager har en tendens til å rote med kalenderen hos flere. Ha en god onsdag.

God morgen fra vaskehallen. Tenkte bilen skulle væremåten og pen da den skal taksteres. En luring klare utrolig nok å kjøre i meg bakfra med en Volvo EX90 som skal være mer eller mindre umulig. Litt gåen i kroppen etter en 19000 skritt tur ned til sentrum med på kveldingen.

God morgen fra vaskehallen. Tenkte bilen skulle væremåten og pen da den skal taksteres. En luring klare utrolig nok å kjøre i meg bakfra med en Volvo EX90 som skal være mer eller mindre umulig. Litt gåen i kroppen etter en 19000 skritt tur ned til sentrum med på kveldingen.

Kan man skru av City Safe (eller hva det heter i Volvo) i de nyeste Volvoene? Det er utrolig at det skal være mulig for en Volvo å lage en sånn hendelse, de preiker jo hele tiden om nullvisjon (den eneste nullvisjonen jeg har sansen for :) ).

Kan man skru av City Safe (eller hva det heter i Volvo) i de nyeste Volvoene? Det er utrolig at det skal være mulig for en Volvo å lage en sånn hendelse, de preiker jo hele tiden om nullvisjon (den eneste nullvisjonen jeg har sansen for :) ).
Hverken jeg eller bulkeren skjønte hvordan han fikk det til. Selv Volvoen vi hadde i 2016 bråstoppet jo hvis du nærmet deg noe for fort. Det jeg mistenker er at han satt helt i sin egen telefon-verden og har oversturt varslene med å gi gass. Uansett kom det tre ripene på 37.000 kroner som verkstedet mente var flaks. Hadde noe sprukket eller elektronikken tatt kvelden så hadde det kostet en Nissan Leaf..

Alltid greit med litt flaks når biler først kommer borti hverandre. Men "3 riper" til 37.000? Det er lett å se at det å fikse en bil bare blir dyrere og dyrere. Til sammenlikning kostet det 22.000 å rygge en Volvo V70 i en steingard (litt over halvparten var for å fikse steingarden), og tett i overkant av 5.000 kroner for å sette fronten på plass på den samme V70en etter at en runde med øvekjøring endte på (oppå?) ei busk....

God morgen fra Gaustad. Her får jeg litt av det Dave ikke leverte på Lillestrøm. Kommunen har kuttet vannet i dag, men gav beskjed i går slik at prepperen meg har forberedt meg og var klar for alt. Kaffen putrer, bygget er nesten tomt og snart blir det ferskt brød fra Garcon og karbonader fra Mega på Vinderen. Til det tenker jeg det passer med ferskpresset juice.

Ikke nok med det. Feirer at 90 millioner Iranere fortsatt er i live og driver med sine ting. Det var greit å våkne til etter å ha fulgt med på Fox og CNN et dager. Full seier til geniet i DC, som man sier.

Ha en faaaabelaktig onsdag!

• Like
Reactions: EB
God dag fra Kongsberg. Her skjer det ikke så mye i dag. Fint vær er det heldigvis. Ser ut som det kommer et barnebarn på besøk i ettermiddag så det blir jo hyggelig.

Regner med at nærflyplassen til @LN-MOW fylles opp med private biz fly neste dagene. Må vel prøve å følge litt med master.

Regner med at nærflyplassen til @LN-MOW fylles opp med private biz fly neste dagene. Må vel prøve å følge litt med master.

Ja, det merker vi når bizjet'ene summer over oss på vei til avlastningsflyplassen i Aiken, Ser ikke trafikk dit ellers i året. :p

G'morgen, ja .. Masters merkes godt i Augusta og omland. Her ute hos oss merker vi det mest ved at restauranten på golfklubben holdt åpen i går, Den er stengt på tirsdager ellers i året. Ikke det at jeg bryr meg om det, men likevel. :p

Full seier til geniet i DC, som man sier.
Klar kandidat til Nobels Fredspris. Ihvertfall FIFA's, som vel deles ut i pausen i VM-finalen.

Ellers er en kort rederkarriere over. Pga helsa har jeg hatt lite nytte av båten. så da kan den like gjerne gå og vi sparer de utgiftene. Helt ålreit å slå seg til ved bredden med en campingstol også. Har funnet mange gode fiskeplasser.

La onsdagen seile videre. Til middag blir det meksikansk på favorittrestauranten. Ekte vare, ikke så mye amerikanisert versjon.

Og på denne dagen i 2005 var det fint vær i Seattle.

P4080019.webp

God kveld fra BGO.

Hjemreisen gra havet gikk fort og greit. Var hjemme 20 min før vanlig tid og det er farlig for da begynner jeg å kjede meg, så her sitter jeg på DY på vei til London. Noe sysselsetting må en gjøre. Fikk booket et hotel og retur på lørdag nå mens jeg ventet på boarding, så nå er alt i boks. Fikk ikke tid til å gjøre det hjemme.

London next.

Ellers er en kort rederkarriere over. Pga helsa har jeg hatt lite nytte av båten. så da kan den like gjerne gå og vi sparer de utgiftene. Helt ålreit å slå seg til ved bredden med en campingstol også. Har funnet mange gode fiskeplasser.
Som en Mowinckel burde du jo nesten være forpliktet til å være skipsreder, men jeg forstår godt hvorfor du selger.

Back