• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Fin fredag fra Ris

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Fortsatt hvitt ute selv om det også har smeltet bort noe. Full dag på toppen av byen før det blir peis og godstolen ettermiddag. Sjømaten på Vinderen fikser middagen…så da skal det vel bare nytes da:-)

God fredag fra Seoul Ser at SE-RSF er i rute med SK987 så da er det ikke så mye å bekymre seg for. Utsjekk hotellet om en times tid så får jeg slå ihjel tiden noen timer før jeg stikker ut til ICN og kommer meg hjem. Faktisk med tanke på hvordan denne turen her ble så ser jeg faktisk frem til det, høre litt skandinaisk rundt meg og høre bare det er kapteinen. Det er noe med det å komme "hjem" med SAS selv om det er en fin 13 timers tur til København herfra. Alt ble så mye lenger da man ikke kan fly over Russland. Men jeg tror ikke jeg skal lide noen nød i sete 4A. Her connecter de faktisk to jetbridger til maskina så man får litt mer ekslusiv boarding gjennom dør 1L. Mens så er Asia et kontinent hvor klasseskillene på fly er ganske strengt. Tror det er faktisk første gangen jeg har deboarda gjennom 1L på en av SAS sine widebodier. Alltid 2L ellers. Eller nei tror jeg gjorde det på et par turer til Kina muligens.

En ting jeg har lagt merke til her da på tbanen og alt er at de faktisk har toaletter på hver stasjon, faktisk ganske rene og velholdte toaletter og. Alt er jo merka på perfekt engelsk her, men jeg synes restaurantene har en jobb å gjøre. I disse chatGPT tider er det å oversette en smal sak på en måte som gir mening. De kan feks slutte å skrive beer på menyen også bare ha valgene som er der på koreansk. Ipadene som en del restauranter bruker er selv det engelske menyvalget så som så. Joda en del har bilder, men nja. Nå tror jeg man faktisk kan mate en hel meny inn i ChatGPT og faktisk få det rimelig korrekt oversatt. Det er litt sånn Google Translate var i 2009 vibber av noen av oversettelsene. Ellers synes jeg engelsknivået på folket her er overraskende bra , bedre enn jeg husker det som i 2011. Kan være at engelskopplæringen har blitt bedre og at senere generasjon kan det bedre og bedre.

Last edited:
God morgen fra Knausen, Faktisk litt hjemmekontor förste halvdel da noen asiatere ville ha tidlig møte og mye viktigere.. Gressenke-pappa inviterte til pannekakefrokost med alle arvingene. Nå er det nykvernet kaffe og peis før det bærer nedover mot hovedtaden. FruS kommer hjem fra fjellet og har bestilt pil pil scampi, sa da blir det vel det.

Gooood Morgon från Göteborg!

Morgonen går åt till att boka flyg/tåg och hotell på ymse ställen för både jobb och privata turer. CPH, CDG, MLA, OPO och UME bara för att nämna några under Q1 och Q2. Planer om en bucket list destination finns också i oktober. Just ja, det arbetas också inemellan ;)

Till lunch blir det en tur till mina lokala fiskhandlare för att se vad som finns av godsaker inför helgen.

Ha en flott fredag!

God morgen fra kontoret. Måtte plutselig lete etter regntøy, da jeg skulle sende minstemann på SFO. En tur til Drammen er planlagt i kveld. Satser på jeg verken blir frastjålet mobil eller tar et ribbein denne gangen. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Dag 3 av manflu, så er vel snart på tide å gjøre opp testamente og kikke på kister og gravstein.
Rimelig møkkavær ute og vinteren vaskes bort. Tror ikke jeg skal begynne å forberede sykkelsesongen helt enda allikevel

Morn fra Bergen.

Intet på agenda i dag så det blir lite som skjer utover den vanlige kaffen på senteret sammen med pensjonistene, NAV’ere og muligens noen andre skiftarbeidere.

Helgen er planlagt stille og rolig så gjenstår det å se om det blir det

God helg

Mornings fra Lysaker. Glad jeg fikk meg en nydelig skitur onsdag kveld på silkeføre og i stjerneskinn - nå blir det noen fuktige dager før det blir bra igjen i høyden. At det blir bart her nede i lavlandet gjør jo ikke så mye. Ellers er det fredag!

Mornings fra R14. Har vært hjemmekontor et par timer allerede og nå bærer det til bortekontoret. Har basically jobbet fra jeg våkner til jeg sovner etter jeg kom hjem fra ferie, men da slipper jeg nok å jobbe særlig i helgen ihvertfall.

Tenker det blir å ta vare på levra i kveld også. Så ingen store planer.

Ha en best fredag!!!

• Like
Reactions: EB
God dag fra kontorfilialen i sentrum. Overraskende mange her i dag. Avsluttet lunchen med nystekt vaffel. Fruen får en venninne eller to på besøk i kveld, så må innom et par sjapper for Salma og hvitvin. Ellers ingen store planer for helgen. Ha en finfin fredda😀

G'morgen ... Selvfølglig gikk strømmen på årets kaldeste morgen. Heldigvis har vi generator, så ingen umiddelbar krise, men vi kan ikke kjøre sentralanlegget. Snart ute i to timer nå.
Kaffe har vi heldigvis.

God dag fra Kongsberg. Rolig dag her i dag. Har vært trøtt etter lite søvn siste nettene. Men jeg fikk da spilt en bridge turneringen i formiddag. Det endte ikke så verst med 2. plass av 26.

God fredag fra Seoul Ser at SE-RSF er i rute med SK987 så da er det ikke så mye å bekymre seg for.
Den jeg hadde t/r BKK nå her nylig. Da virket ikke Wifi på hjemturen.

God ettermiddag fra det sørlandske. Her er det ryddedag på kontoret, mens regnet øser ned ute og det er 6 pluss. Ikke fullt så fornøyd med å se at det skal bli minusgrader igjen over helga, så da blir det nok skøytebane her....

Skal blir godt med helg. Slitsomt med jobbuke etter 4 ukers ferie.....

Back