Fikk med mellomnavn i etternavn feltet på bestilling. krise?

siagdestein

Newcomer
Fikk med mellomnavn i etternavn feltet på bestilling. krise?

Hei

Bestilte bryllupsreise til meg og min kone hos supersaver.no høsten 2011. Så for 3 dager siden at jeg har skrevet mellomnavn i tillegg til etternavn i etternavn feltet. Da vi giftet oss fikk jeg hennes etternavn inn i mitt navn. Jeg bestilte turen før jeg hadde fått nytt pass og trodde av en eller annen grunn at begge navnene ble etternavn. Tabbe! Har vært i kontakt med supersaver angående dette og de skriver følgende: "Dessvärre är det ikke tekniskt möjligt att förändra på ett navn när det är fler flyselskab i billetten.
Vi har varit i kontakt med Condor som äger hela billetten og de trodde ikke att det ska vara några problem att reise på billetten slik den ser ut nå.
Vi kan ikke garantera att man kan reise på felaktigt navn.
Vi har uppdaterat säkerhetsinformationen i bookingen
Vi ber om att dere ikke checkar in online utan det bästa är hvis ni gör det på flygplatsen i skanken"

Vi skal til USA og der har jeg skjønt at de er særdeles nøye med slikt. Det er ellers ikke noe feil i navn. Alle navn er med men mellomnavn står på feil plass. Noen som har erfaringer med slikt. Blir det godtatt? Hva betyr det at sikkerhetsinformasjonen i bookingen er endret?

VI skal egentlig reise i neste uke så det er skikkelig krise :-(

ESTA søknad stemmer forøvrig overens med pass.

Mvh
Sivert

Tag det gamle pas, vielsesattest og evt ny og gammel navneattest (eller tilsvarende
dokument man bruger i Norge.
Så burde det ikke være noget problem.

Edit: fik læst lidt hurtigt og forstod det som om du havde ændret navn ift billetten. Nej dette med mellemnavn i efternavns-feltet skulle heller ikke være et problem og derfor behøver du heller ingen yderligere docs. Sorry jeg fik læst lidt hurtigt...

Last edited:
Re: Fikk med mellomnavn i etternavn feltet på bestilling. krise?

Takk for gode svar begge to.

Føler meg tryggere på at det blir USA tur nå.

Skal poste svar om hvordan det gikk når jeg kommer tilbake.

Det er ikke noe problem, bare pass på at Secure Flight informasjonen er identisk med passet og ESTA.

Etter å ja jobbet med dette i flere år så kan jeg også være med å berolige.

Så lenge du har med alle navnene så vil du ikke oppleve problemer. Dette er et dagligdags problem.
Som det nevnes, hadde du hatt endrede navn så burde man gjort noe men ikke i ditt tilfelle.

Skulle de slite med å finne navnet ditt under innsjekk, så er det bare å påpeke at navnene står i annen rekkefølge.

S

Hei! Hvordan gikk det på USA-reisen? Jeg har gjort samme feilen - mellomnavn sammen med etternavn og ikke fornavn. Har fått beskjed fra Kilroy og SAS om at det skal gå fint, men er likevel litt smånervøs siden USA pleier å være veldig streng når det gjelder slike ting..

Dette høres ut som et ikke problem. På passet mitt står mitt ene etternavn som mellomnavn. Men jeg fyller alle etternavn inn konsekvent på etternavn og lar mellomnavn feltet stå tomt. Har fungert fint i Europa iallefall.

Back