Fikk hjertestans på flyet - Ble tilbudt et smørbrød og brus
Jeg kan ikke se at denne saken er postet noe sted, men synes den var veldig spesiell.
Kort fortalt fikk en svensk passasjer på vei til Stockholm Skavsta med Ryanair hjertestans ombord. Hans familie hevder at Ryanair-personellet var totalt fraværende, selv om familien ropte på hjelp, og når de først kom bort var det for å tilby å kjøpe(!) et smørbrød og en brus. Da de kom tilbake til familien litt etter, var det fordi det var noe feil med betalingen, ikke for å hjelpe til. Kontrolltårnet på Skavsta ble heller ikke varslet, så ingen ambulanse stod klar ved landing.
Ryanair hevder på sin side at familien ikke ønsket hjelp.
Jeg sliter med å tro at kabinpersonalet, Ryanair eller ei, bevisst kan ha opptrådt så uansvarlig som familien hevder, men det kan kanskje indikere at rutinene hos Ryanair ikke er helt tipp-topp (ev. veldig ferskt crew)...?
Hele saken kan leses her:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13417284.ab (svensk)
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7737768
Jeg kan ikke se at denne saken er postet noe sted, men synes den var veldig spesiell.
Kort fortalt fikk en svensk passasjer på vei til Stockholm Skavsta med Ryanair hjertestans ombord. Hans familie hevder at Ryanair-personellet var totalt fraværende, selv om familien ropte på hjelp, og når de først kom bort var det for å tilby å kjøpe(!) et smørbrød og en brus. Da de kom tilbake til familien litt etter, var det fordi det var noe feil med betalingen, ikke for å hjelpe til. Kontrolltårnet på Skavsta ble heller ikke varslet, så ingen ambulanse stod klar ved landing.
Ryanair hevder på sin side at familien ikke ønsket hjelp.
Jeg sliter med å tro at kabinpersonalet, Ryanair eller ei, bevisst kan ha opptrådt så uansvarlig som familien hevder, men det kan kanskje indikere at rutinene hos Ryanair ikke er helt tipp-topp (ev. veldig ferskt crew)...?
Hele saken kan leses her:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13417284.ab (svensk)
http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7737768