Fiasko bilder fra OSL

Chainly

ScanFlyer Blue
Forsøkte nytt kamera på OSL idag sammen med Hr. Lorentzen. Dagens stunt var da med polarisasjons(Hvordan man enn staver det) filter. Resultatet kan bedømmes nedenfor - men det anbefales ikke i drittvær som idag... :angry:
(70-200 2.8 )

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5jpg

6.jpg

7.jpg

Er heller ingen ekspert på edit av bilder så slik ble det. Det ene er 1024 - Beklager.

Rune

ETID. Masse feil her og der.. Veldig lenge siden sist dette.

Hvis dette er fiaskobilder er det vel noen og enhver som sliter med fotograferinga. Jeg likte 1024-bildet ditt. Fint drama.

K

Om du bare hadde fått til å gjøre de litt lysere, hadde dette bltt topp bilder.:) Veldig bra utgangspunkt! Flott glød i bildene!:cool:

Hvis dette er fiaskobilder så vet ikke jeg. Da lever jeg i en illusjon om at jeg kan ta bilder av fly..... :D

Dette var flotte bilder dette, men jeg ville nok ha redigert de litt, gjor de litt lysere slik som Dag sier. :)

Litt mørke bilder kanskje, men ut over det er disse virkelig pene, Chainly!
Spørs om polarisasjonsfilter blir neste item på lista!

polariseringsfilter stjeler jo en god del lys - men perfekt å bruke gjennom vindusruter med mye refleksjoner (dog kun når det er MYE lys....)

Jag tycker inte att det är något större fel på dina bilder. Egentligen.
Tog du i JPEG eller RAW?
RAW är ju alltid att föredra, och speciellt när man håller på att trixa med filter.
Det blir ju lättare att justera i efterhand, om man nu skulle behöva det.

Jag brukar dessutom alltid överexponera 0,7 när jag använder pol-filter, eftersom de stjäl en del ljus och på ett sätt som kameran inte alltid kompenserar för.

Snyggt jobbat ändå!! ;)

Hei alle..

Takk for hyggelig repons!

Polarisasjonssfilteret tok veldig mye lys - og når solen forsvant ble bildene veldig mørke. (Skal huske tipset ditt IngemarE) Er mega dårlig til å redigere bilder, og ihvertfall når jeg ikke har noe ok program. Så dette er liksom tatt rett fra brikka.

Bildene er fanget i Jpeg, da jeg er veldig ukjent med RAW formatet enda..

Rune

Bare jeg som har problemer med å se hva som var fiasko? Synes dem var flotte jeg :) OY-NCD var bra blank og fin ^_^

Jeg vil absolutt ikke kalle dette fiaskobilder.
Litt behandling av bildene, så blir de ganske bra!

Dornier-maskinen til Sun-Air (British Airways) likte jeg spesielt godt. Sylskarpt.

Og bildet forfra av RRF hadde en litt dramatisk effekt over seg, med de mørke skyene bak.

Er det pol-filteret som gjør at flykroppene ser så "freshe" ut, om dere skjønner hva jeg mener? Pol-filter tar jo bort refleksjoner mens skinnet er der fortsatt..??Eller har det egentlig ikke så veldig stor forskjell annet enn at himmelen blir litt blåere?? Fikk egentlig litt lyst til å kjøpe meg pol-filter nå..

Back