Feite sinker helikoptrene

Ja dette er da ikke helt agurknytt...... :)

Dette er et problem som er blitt nevnt flere ganger på dette forumet og som er blitt et problem og kommer sikkert til å forbli et problem innen flyindustrien.

Og det har faktisk gått galt og fly har kræsjet pga økt gjennomomsnittsvekt på passasjerene, og utregning fra gamle tabeller.

(Husker ikke hvor, men det var et regionalt fly et sted i midtvesten som stallet og kræsjet under takeoff pga overvekt, men her er det sikkert noen andre som kan komme med mer info......)
 
Syns heller ikke dette er noe agurk-nyhet. Syns det blir for mye agurk mas på dette forumet nå. Alt som skrives om luftfart for tiden er jo agurk nyhet. Dette er faktisk et problem som nevnes over her som faktisk kan ende i tragedie viss vektene ikke er riktige.
 
Ja, er enig i det. Men det har sin opprinnelse i at jeg hørte innslaget på radio først, og der oppfattet jeg det som en litt "lett" (...) sak. Og som sirpjalle skriver, så har jo dette vært oppe noen ganger tidligere. Og selv om det streng tatt er alvorlig, så har det en viss senev av "kuriosa" (men det har jo stort sett halvparten av nyhetene om dagen). Skal heller ikke se bort fra at undertegnede er miljøskadd, da jeg har hørt gjennom ca 40 distriktsnyhetssendinger i dag. :)
 
Her er en det noe mer info om denne ulykken. Fra airdisaster.com

Og en "rapport"

PROBABLE CAUSE: ...... (3) Air Midwest’s weight and balance program at the time of the accident;

The survey showed that the average passenger weight was higher than the estimates by 20.63 pounds, carry-on bags were higher by 5.72 pounds and domestic checked bags by 3.81 pounds. Consquently, on May 12, the FAA reported it is adding 10 pounds to its estimate for passengers and five pounds to luggage (Notice 8300.112). This notice was cancelled by the publication of AC 120-27D August 11, 2004.
 
Back
Top