Feilen kan bare bebreides SAS alene. ( Q400)

Jeg prøver å finne på en morsom vri på hvordan jeg skulle kunne vite at dette skulle skje og at jeg derfor burde sagt ifra. Dessverre er fantasien oppbrukt etter mine forrige poster :)

Men hva er budskapet som gikk til kundene? "Vi grounder flåten" uten å innrømme noe som helst for å ikke uttale noe, men allikevel la samfunnet bli farget av media som gir flyet skylden og hauser opp det hele imens SAS kan sole seg i medias virkning på folk?

Budskapet som gikk til kundene var: Vi hører på kundene:exclaimation

No offence, men det er lett å sitte i Norge og WF land, men hadde man vært i DK og sett hvor mye negativ omtale SAS har fått for Q400 så ville man skjønt det var riktig. Husk at WF sin Q400 produksjon kun er en nærmest ubetydelig del av SAS konsernet. Dessuten SAS driver en business og man er nødt til å se det fra det synspunktet;)

Fra di.se:

SAS behöver se mer officiella bekräftelser från Bombardier och från den danska myndigheten för luftfartstillsyn, innan bolaget kan kommentera nya medieuppgifter om att Bombardier ska ha erkänt fel i landningsstället på det plan som kraschlandade i Köpenhamn i oktober.

"Det enda vi kan säga är att våra tekniker har pekat på samma fel", säger Bertil Ternert.

Han bedömer att uttalanden från SAS, om de nya beskedens eventuella påverkan på SAS ersättningsanspråk på Bombardier, inte är att vänta under de närmaste dagarna.

--

Dette viser uansett at det var en klok beslutning å sette flyene på bakken, som også mange lesere kommenterer på siden til Dagens industrier.

Fra di.se:

SAS behöver se mer officiella bekräftelser från Bombardier och från den danska myndigheten för luftfartstillsyn, innan bolaget kan kommentera nya medieuppgifter om att Bombardier ska ha erkänt fel i landningsstället på det plan som kraschlandade i Köpenhamn i oktober.

"Det enda vi kan säga är att våra tekniker har pekat på samma fel", säger Bertil Ternert.

Han bedömer att uttalanden från SAS, om de nya beskedens eventuella påverkan på SAS ersättningsanspråk på Bombardier, inte är att vänta under de närmaste dagarna.

--

Dette viser uansett at det var en klok beslutning å sette flyene på bakken, som også mange lesere kommenterer på siden til Dagens industrier.

Javel? Det var vel muligens litt ensidig SAS, var det ikke?

Back