FedEx MD-11 Havari NRT

Gandalf

ScanFlyer Silver
Lite på nettet ennå, men dette er hos Reuters:

TOKYO, March 23 (Reuters) - A Federal Express Corp cargo plane crash landed and was burning at Narita airport in Tokyo, Japanese media reported.

Reuters story.

Er også et klipp på Youtube som også viser landingen.

Har ikke funnet noe om crewet.

Mvh,

Steike ..... det var litt av en landing!! Intet definitivt om crewet, men sliden skal ha blitt utløst ... Det antydes at de muligens prøvde å foreta en go-around og ble tatt av et vindkast. Det skal ha vært gusty på ulykkestidspunktet. Utrolig film!

Dæven døtte for en landing og for en film. Hva i allverden har skjedd her montro? Får håpe pilotene kom seg ut i live men det ser unektelig stygt ut.

Noen som vet hvor mange crew en MD11 frakter har ombord i tillegg til FC og FO?

Kjerra kom fra CAN så det var en kort tur. Vil tippe kun de to. CAN skal være en regulær destinasjon så da frakter de neppe med seg loadmaster og/eller mekk.

Fra Yahoo News:

The McDonnell Douglas MD-11 was FedEx Flight 80 from Guangzhou, China and was manned by a pilot and co-pilot, Kyodo News reported.

Public broadcaster NHK reported that one of the pilots was taken from the plane and sent to hospital, but his condition was not known.

På en søndag er der rigtig rigtig mange som har overværet dette crash...Balkonen der vender ud mod runway er ofte crowded og især på en søndag.....
At så en har et Video kamera rette mod lige netop denne landing er jo selvsagt godt, altså for myndighederne...., men det må have været forfærdeligt at se på

hilsen
ole

nå man se videoklippet, ser det ud til at starte med en helt normal landing, men så ser det ud som næsehjulet slår meget hårdt i banen, og så en eller anden form for liftoff som så ikke lykkes, ikke noget specielt kønt syn og så lige en MD11, triste sager

Hilsen
Ole

Jeg håper jeg aldri blir vitne til noe slikt når jeg selv er ute og spotter, for jeg kjenner at magen vrir seg når jeg ser den videoen...

Regner med at de nå benytter bane nr. 2 (på østsiden) for alt den er verdt. LH715 (A340-300) (til München) har status "GO TO GATE" kl. 12:20 JST, så det er tydeligvis mulig å få ut tyngre maskineri fra flyplassen i alle fall...

Utrolig å se landingen på youtube. Film/video bringer definitivt en slik ulykke nærmere...

Dette er vel den 3 MD-11 som ender opp slik i forbindelse med landing...Hong Kong og Newark tidligere....( er ikke sikker paa at Newark var MD-11 men mener det) Det er rimelig hoeyt antall naar man tar i betraktning antallet MD-11 som er i trafikk...

Fryktelige scener. For meg som ikke har veldig mye flyteknisk innsikt, så virket dette som en normal landing helt til flyet plutselig ser ut til å ta av etter å ha touchet rullebanen første gang. Noen som kan si på generelt grunnlag om hva en slik manøver kan skyldes? Tankene går uansett til de etterlatte.

Last edited:
Ser at kraftig vind blir nevnt som årsak rundt omkring på nettet nå. Skurrer litt i mine ører, men vi får se.

Back