Februar bildetråd

Fellowship

ScanFlyer Dusty
Medlem
Februar bildetråd

Hei igjen
Vi stenger ikke nødvendigvis januartråden, men nå inviterer jeg til dele opplevelser og godbiter fra februar, kjør foto :)

Og foruten dine egne, er det lov å lete frem bilder i Airpics-databasen, jfr link ovenfor i menyen. Men de skal også være fotografert i februar.

Re: Februar bildetråd

I 1998 prøvde jeg å være på FBU minst en gang i uka, og det ble jo ekstra spennede utover vinter og vår å følge med på om BA dukket opp med en ny hale.

Søndag 8.februar 1998 hadde jeg fri, og det var deilig vær og blank is på fjorden utenfor Fornebu, og BA763 skulle dra avgårde med sin nymalte G-BMRE som var nesten 10 år gammel, med den kinesiske "Rendevouz" halen (som det seinere kom to ulike versjoner til av). Flyet har taxet ut til baneenden og skal ta av innover mot byen på bane 06.
BA B757-236 G-BMRE på FBU 08-02-1998 by Ole Johan Beck, on Flickr

I februar for 12 år siden fikk jeg meg en jobbtur til Værnes for min daværende arbeidsgiver ...

large.jpg

Denne kom innom Glasgow for fuel for ti dager siden

97229_1486257533.jpg

I 1998 var spenningen som flyspotter nært forbundet med at jeg talte ned dagene FBU var operativ, og da jeg var der lørdag 14.februar har notert i almanakken at det var 236 dager igjen..

Desto større var gleden av å jakte på nye varianter av det nye BA skjemaet som ble presentert sommeren før, og her viser G-BIKL det skotske "Benyhone Tartan", bare noen få dager etter at den kom ut av hangaren nymalt.

BA B757-236 G-BIKL 14-02-1998 at ENFB/FBU by Ole Johan Beck, on Flickr

Jeg henger på et februarbilde til:

28.februar 1994 var sikkert en "blåmandag" for mange, første dagen som den var etter at OL-festen på Lillehammer var over. Men for meg var den det motsatte, fordi jeg hadde klart å holde av formiddagen til en tur til GEN, fordi mange deltakere skulle hjem etter OL.

Helt i nord ved det gamle tårnet og den eldste terminalbygningen sto denne fine Tu-134A fra "Kazair" (seinere bedre kjent som Air Kazakhstan"). En 1978-modell bygget for Aeroflot, og nå skulle den hente OL-helten Vladimir Smirnov og lagkompisene hans.

large.jpg

Back