FBU 4EVER's første vintips for 2006.

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
FBU 4EVER's første vintips for 2006.

Vi skal til Piemonte i Italia (som vanlig!),men ikke til Alba eller Asti-områdene.Nei vi befinner oss i Acqui Terme.Der lager de Dolcetto d'Acqui,en saftig og god følgesvenn til det meste,med unntak av kraftige viltretter.

Finnes i standardutvalget.

#15150 2004 Dolcetto d'Acqui "L'Ardí",Vigna Regali.Typeriktig dolcettovin.Masser av røde bær på duft og smak,spesielt kirsebær og moreller.Et svak,men kledelig kjernebittert preg i finish'en.

Har drukket den tre ganger i løpet av de siste 2 ukene.Løp og kjøp!

Kr. 115,90. :cheers:

Replying to Topic 'FBU 4EVER's første vintips for 2006.'

Har ikke for vane å kommentere vin-trådene her på forumet, men i dag passer det bra å slenge inn en kommentar. Blant mine favoritter er italienske fra Abruzzo, og chilenske. I dag har jeg smakt en som nesten tar kaka...., en enkel en fra Australia, nemlig "Yellow Tale - Shiraz, 2005". Ville bare nevne det..., sånn at dere ikke skal tro at det eksisterer bare italienske viner... ;)

Og jeg anbefaler Deakin Estate,Chardonnay 2005 fra Australia til den nette sum av $3.45 paa Buy Rite/3rd avenue, hvis du oensker en skikkelig bra skallebank dagen etter!:baeh

I går ble det gul enke her.$38 er ikke så ille, koster 333kr på polet. En god vin når man har noe å feire.

I tillegg kjøpte jeg en Origin Barolo 2000, nedsatt fra 30 til 15 dollar. Til den prisen kan man ikke regne med så mye, så jeg er litt spent!

Originally posted by Dag Viking

I går ble det gul enke her.$38 er ikke så ille, koster 333kr på polet. En god vin når man har noe å feire.

I tillegg kjøpte jeg en Origin Barolo 2000, nedsatt fra 30 til 15 dollar. Til den prisen kan man ikke regne med så mye, så jeg er litt spent!

Gratulerer Dag,hvem ble det som skal betale deg for å sitte i høyre sete ?

/G

På tide med flere tips...JA!!! Bare mine to nyinnkjøpte pc`er kommer hjem i løpet av denne uken så skal det nok bli litt mere "bråk" rundt EB igjen... Pluss at jobbtempoet må ned flere hakk... Ble italiensk hos oss også i går, på lørdag og på fredag...:up:

Og snart kommer det et kinesisk roedvinstips.En cabernet sauvignon 2003,12%.75cl.
Det var alt jeg klarte aa tyde.Resten var kinesisk.Den var god!:cheers:

Lager de vin i Kina??????

Originally posted by EB

Lager de vin i Kina??????

Jada! Siden 20-/30-tallet,faktisk.
Det begynte paa Shantunghalvoeya da den var tysk koloni.Naturligvis var det hvitvin basert paa importerte rieslingstokker.Siden,og spesielt de siste 20 aarene har det vaert stor ekspansjon i vindyrkingen.

Vi drakk vinen i gaar,ogsaa.Da hadde den vestlig etikett og heter "Dragon Seal".Et Beijing-basert firma staar bak.Den hadde noe mer tanninstruktur enn frukten kunne "handle",men fremdeles O.K. Vi smakte ogsaa en Merlot-basert vin,men den var for mager for vaar smak (og mat).11,5% holdt den.Etikett paa kinesisk.

Foroevrig,saa sitter jeg her med kinesisk Googleversjon.Til og med endel av smileyene her paa forumet er sensurert!:laola

Vintipset er også tilbake i min signatur... Noe av det bedre jeg har drukket. Fikk den på "Huset" på Svalbard for 14 dager siden...

Back