Fasttrack Bergen Flesland fra 25. august 2014

Re: Fasttrack flesland 25. august 2014

Gledelig nytt! Men typisk at min neste SAS-flight fra BGO er 23. august. :p

Re: Fasttrack flesland 25. august 2014

SWEEEET!

Svært gledelig at dette endelig kommer til Flesland. Da jeg flyttet hit for åtte år siden fra Oslo var Flesland en passe hyggelig flyplass, med lite kø, minner meg litt om Rygge i dag. På de åtte årene er Flesland blitt et totalt overfylt kaos til tider, spesielt siste to årene er det blitt trangt om benet.

Vår neste tur er og den 23. :-) Klassisk

Gledelig nytt! Men typisk at min neste SAS-flight fra BGO er 23. august. :p

Ved innsjekk på sas.no akkurat nå fikk jeg opp følgende:
- Fast Track available at BGO security

Betyr dette at Fast Track er satt i drift? Noen på Flesland som kan bekrefte/avkrefte?

Forhåpentligvis vil dette fungere bra. Nå er jeg sjeldent i bergen, men én morgen i august ifjor var det kaos, og har hørt fra venner i ettertid at dette ofte er normalen. Nå tipper jeg at en del av disse har gullkort eller reiser i Plus, men jeg krysser fingrene.

Det vil nok uansett hjelpe begge kontrollene at man får delt på kundene.

Last edited:
Fikk gledesstrålende melding fra min mor som skulle WF domestic fra BGO i dag. Hun har fått EBG av meg i gave og kunne benytte fasttrack rett opp trappen i nytilbygget umiddelbart innenfor døren.

Var et underlig spetakkel der i dag tidlig, orkester og gode greier. Prøvde den på tur inn igjen på BGO nå, var ikke noe kø i det heletatt, ingen andre enn meg der faktisk og kom ingen mens jeg tok meg god tid og pakket ned heller. Virker litt merkelig at de har den for seg selv slik, må gå med ekstra ressurser i de rolige periodene av døgnet...

Fint å komme hit når det står '11min ventetid i sikkerhetskontroll' :)

9db7324478149e574d4e1cc1968ee044.jpg

95094c8cb2a1aa2750b3c014d9251732.jpg

6a64ba06a3b02c150a8df6396587ceb1.jpg

Helt vanvittig av Avinor på Flesland. Det er greit nok at det blir laget en fasttrack, det er en sak. Det er feil å prioritere dette når flyplassen sliter med kapasitet i sikkerhetskontrollen. Det er nettopp bygget to nye sluser, og så skal de brukes på dette! Det vil kanskje ta unna litt av toppene, men det er uholdbart på de verste dagene.

Dette føyer seg inn i den lange rekken av saker der ledelsen på flyplassen viser sin inkompetanse og manglende vilje til å tenke langsiktig.

Helt vanvittig av Avinor på Flesland. Det er greit nok at det blir laget en fasttrack, det er en sak. Det er feil å prioritere dette når flyplassen sliter med kapasitet i sikkerhetskontrollen. Det er nettopp bygget to nye sluser, og så skal de brukes på dette! Det vil kanskje ta unna litt av toppene, men det er uholdbart på de verste dagene.

Dette føyer seg inn i den lange rekken av saker der ledelsen på flyplassen viser sin inkompetanse og manglende vilje til å tenke langsiktig.

Tja, så lenge flyselskapene dekker alle de ekstra kostnadene så synes jeg det er greit.

Back