Fast track med Economy Flex?

PettR

Flugmaður
Hei, lurte på om man kan bruke fast tracken på OSL når man har Economy Flex?
Husker jeg leste noe om dette for en tid siden, og når jeg spør "Eva" på sas.no så sier hun:

Eva @ sas.no said:
Fast Track gir deg en raskere passering av sikkerhetskontrollen i bl.a. Oslo, Stockholm og København. Fast Track kan benyttes av passasjerer som reiser på Business- eller Economy Flex-billetter med SAS eller Blue 1. EuroBonus gullmedlemmer kan alltid benytte Fast Track.

Dette må da være Economy Extra som det siktes til? Jeg har i allefall aldri hørt om at noen skal ha tilgang (uten status) til fast track med Economy flex billetter. Tipper det er en liten skrivefeil av "Eva" dette.

På SAS sine hjemmesider er det kun også nevn business, economy extra, eller *G som har tilgang til fast track, jf http://www.sas.no/Alt-om-reisen/For-reisen/Fast-Track/

Dette må da være Economy Extra som det siktes til? Tipper det er en liten skrivefeil av "Eva" dette.

Akkurat det jeg tenker, skal ringe sas i morgen å få dette oppklart. :)

Forresten, en annen mulighet er jo at hun mener economy flex på Blue 1?

Nei, i følge Blue 1 sine hjemmesider er det kun Blue 1 Premium (tidligere economy extra) som gir tilgang til Fast Track på reiser med dem.

Dette koan vel skyldes at economy extra tidligere het economy flex? Har du ikke ecobookingklasse p, b, s, y kan du ikke benytte fasttrack.

Som siste taler er inne på, så har man tilgang på fast track på billetter booker i economy extra klassene P, Y, S og B med SAS og Blue1. Itillegg til Business så klart. Verre er det ikke, så man trenger ikke ringe SAS for å spørre om det. Og det er ikke sikkert du får et riktig svar da heller.

At SAS sine sider viser gammel info er heller ikke noe nytt

Og skal de åpne flere sluser for denne køen slik at den ikke lengere tar dobbelt så lang tid som de vanlige køene?

Og skal de åpne flere sluser for denne køen slik at den ikke lengere tar dobbelt så lang tid som de vanlige køene?

Hva mener du? Det tar selvsagt ikke dobbelt så lang tid med Fast Track som vanlig kontroll. Har hatt gullkort i over tre år og har stort sett veldig gode erfaringer, så ser ingen grunn til å skape myter slik du prøver på.

Det tok i alle fall dobbelt så lang tid sist jeg brukte fast track på OSL. Følte meg som en idiot og tenkte at dette skulle jeg i alle fall ikke gjøre igjen. Betyr det at de nå endelig har åpnet flere sluser for fast track?

Det kan virke som om de som står i den køen er så fornøyde med å være "priviligerte" at de ikke ser hva som skjer rundt dem.

Det kan virke som om de som står i den køen er så fornøyde med å være "priviligerte" at de ikke ser hva som skjer rundt dem.

He he he. Morgenens curveball? Du har vært lenge nok på forumet til å vite at Flightdeck flyr vanvittig mye. Såpass mye at det er relativt usannsynlig at han gidder stå dobbelt så lenge i kø hver morgen for å føle seg kul.

Jeg sett lenger kø i fast track kun et par ganger. Men det har helt klart blitt tettere etter at det åpnet for alt og alle. Så du har et poeng.

Igaar sondag var det noksaa lang ko i sikkerhetskontrollen (den vanlige). I fast track var det derimot nesten tomt og mine eco extra- billetter hadde utvilsomt sin verdi med fast track da. Rett i gjennom og det var deilig a slippe ko da. Og; damen som stod der var faktisk blid og hyggelig. Det har jeg klagd litt paa tidligere; at debeste kundene skal mote de sureste ansatte. For ovrig var hun pen ogsa.;)

He he he. Morgenens curveball? Du har vært lenge nok på forumet til å vite at Flightdeck flyr vanvittig mye.

...og at Flightdeck ikke har for vane å overdrive eller bløffe. Dessuten kan jeg bare skyte inn at med mine jevnlige besøk i OSL Security ser jeg stort sett alltid med lengsel mot fast track. Og de gangene jeg benytter fast track går det selvsagt vesentlig raskere enn den vanlige køen.

Back