• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Farvel Ted?

Cross section bredden er litt bredere eller så er det jo selskapene som bestemmer hvor mye plassen ombord....men jeg er enig i at romfølelsen føles større på 320 serien. MEN en A320 med max seating på 180 seter er ille i forhold til f eks B737-800 med max seating på 189 seter.
 
Helt enig. Men både LH og SK (noe UA også har) har både 737 og Airbus 320-serien og romfølelsen er bedre hos Airbus. Ikke har de dyttet flere seter inn i Airbussen enn de tilsvarende har gjort på sine 737`er...
 
Det er mer enn nok luftfartskompetanse aa finne, men bransjen er selv skyld i at mange har gaatt over til andre fagomraader. Naar f.eks. en flymekaniker tjener mere paa aa jobbe med Toyota enn Boeing kan man takke seg selv.
 
Og der røyk TED, ja! Tommy - du får heise flagget


United slashes staff, planes as it tries to save money

http://news.yahoo.com/s/ap/20080604/ap_on_bi_ge/united_cuts;_ylt=Ake1oQJ0p2ynZeqJQQCBcRmyBhIF

United Airlines said Wednesday that it's cutting up to 1,100 more jobs, removing 100 fuel-guzzling airplanes from its fleet and slashing domestic capacity as it tries to cope with spiraling fuel prices.
...........
United said it plans to ground its entire fleet of 94 Boeing B737s as well as six of the company's 747s. It is also scrapping it's coach-only "Ted" service and reconfiguring those planes to include first-class seats.


Og pressemelding:
http://media.corporate-ir.net/media...08_Capacity_Reduction_Press_Release_FINAL.pdf
 
Last edited:
And United will cut mainline domestic capacity by 17 to 18 percent in 2009, while also scaling back international capacity by 4 to 5 percent.

Ganske heavy kutt det der
 
...tydligvis er det etmarked som vil ha bedre plass - i og med at alle Ted maskinene nå blir konfigurert med First Class igjen. Kaffekoppen min i stål fra Ted ble med ett historisk!
 
...tydligvis er det et marked som vil ha bedre plass -

Nei, det er snakk om aa ha et enhetsprodukt .. igjen. Ted er borte - alle maskinene 'tilbake' til UA-standard.

Og Ted-koppen blir nok aa finne paa ebay i mange aar ... ;)
 
Ganske heavy kutt det der

Ja, men det kommer jo an paa hvordan oljeprisen er i 2009...

Det er ingen tvil om at alle amerikanere kommer til aa kjenne disse kuttene paa kroppen. Tiden man kunne reise for 100 dollar t/r Chicago - Florida omtrent hele aaret er definitivt over.

Store oppslag paa alle TV stasjonene daglig om emnet, lufta er definitivt ikke for alle lengre..

Naar det gjelder Ted har dette kun vaert et forstyrrende element som folk som flyr UA hater. Besparelsen UA har hatt paa disse flyene er stort sett lik null... 138 mot 156 seter er forskjellen mellom Ted og Mainline A320... Og tallet 156 skjoenner alle bortsett bra United hva betyr: En ekstra FA ombord. UA har 12 F seter ombord i 320en, hadde vaert bedre, enklere og smartere aa tatt ut 4 F seter og beholdt 8 F og dermed faatt 12 ekstra Y seter istedetfor aa lage en elendig hybrid.

Hva er irriterende? Du faar kun et glass med brus istedetfor hele boksen. Alle vet hvor mye en boks brus koster her i US and A, nada. Strategien konkurrentene har med aa gi ut et glass og deretter gi ut boksen til kundene ender opp i at 1 av 10 ber om boksen og han som ber om boksen faar ikke den utrolige beskjeden "sorry".

I tillegg er det utrolig minkey aa la internasjonale business kunder uten United status havne paa Ted paa sitt domestic legg her i USA. Dersom du som kunde uten UA status kjoeper en fullpris business billett fra f.eks. Tyskland til Las Vegas, havner du paa business til ORD, men fra ORD til LAS har det vaert Ted. Det vil si kun oekonomi og uten status havner man ikke paa Economy Plus, men paa Economy. Da blir man sittende med en 40K NOK billett med et glass brus og en setepitch paa 31 i 4 timer. Frister ikke akkurat til gjentakelse.

Saa var det det med F da.. Oppgradering er en del av gamet her i USA og Ted har servet byer som PHX, MIA og LAS fra ORD noe som aldeles ikke kun er beach market. Surt aa kjoepe en fullpris billett og havne paa Ted, ikke sant?? PHX og LAS er over 4 timer...

Saa Ted blir ikke savnet. Tror UA sparer penger paa aa drepe Ted
 
Back
Top