Farnborough Air Show 2018

Nja, mente A320. Er vel heller få selskaper som har begynt rett på longhaul og klart å holde det gående. Det er massive oppstartskostnader, og man er da prisgitt volum i begge ender, en har heller ikke ett feeder nettverk av egne mindre ruter til å feede longhaul rutene, men jeg kan jo ta feil også, O/D kan være svært sterk på Taiwan og man kan klare å få det til å gå rundt. Jeg personlig tviler.

Med 10 A321NEO fra høsten 2019 er det vel ikke snakk om å gå rett på long haul?
 
Poppet akkurat opp en nyhet på tv om at to uidentifiserte (sic) kunder har bestilt totalt 15 787-9 --
 
Er vel ikke helt usannsynlig at unknown Boeing ordre av en viss størrelse kan høre til Norwegian - nærmer seg at man må følge opp tidligere ordre for å holde fleet age nede med moderate vekstprognoser
 
Da har Airbus og Boeing annonsert hva de faktisk mottok av firm orders i juli, måneden showet på Farnborough var på. Airbus fikk en bestilling på 8 A350, mens Boeing fikk bestilling på totalt 27 maskiner i juli (15 737MAX fra GOL, 10 787-9 fra Hawaiian, 5 77F fra Qatar og en avbestilling på 3 777 maskiner fra en ukjent kunde)

Det tyder jo på det var mye "show" og det stort sett fra ymse intensjonsavtaler, gamle ordre og slikt som ble annonsert. Så trolig blir de først ordre på en senere tidspunkt.....og selskapene kan sende ut nye pressemeldinger :p
 
Back
Top