Y Yankee ScanFlyer Gold 3 Mar 2018 #1 Fargerik Skyvan på Sola Lurer på hva tanken bak dette fargeskjema var.. Fly_502 by Joachim Sandven, on Flickr Fly_503 by Joachim Sandven, on Flickr
Fargerik Skyvan på Sola Lurer på hva tanken bak dette fargeskjema var.. Fly_502 by Joachim Sandven, on Flickr Fly_503 by Joachim Sandven, on Flickr
CFM ScanFlyer Crusty 3 Mar 2018 #2 Re: Fargerik Skyvan på Sola Oppmerksomhet. Pink Skyvan er et begrep blant hoppere. Her er bilde tatt av en kamerat. Attachments IMG_20180303_193444.jpg 156.2 KB · Views: 336
Re: Fargerik Skyvan på Sola Oppmerksomhet. Pink Skyvan er et begrep blant hoppere. Her er bilde tatt av en kamerat.
LN-RTP Aviator Extraordinaire 3 Mar 2018 #3 Re: Fargerik Skyvan på Sola Haha, bra noen har sans for humor.. Carbon propell blader på den der?
Y Yankee ScanFlyer Gold 3 Mar 2018 #4 Re: Fargerik Skyvan på Sola Vet ikke hva slags blader den har, men den lagde en rar lyd når den taxet til parkeringen igår.
Re: Fargerik Skyvan på Sola Vet ikke hva slags blader den har, men den lagde en rar lyd når den taxet til parkeringen igår.
CFM ScanFlyer Crusty 3 Mar 2018 #5 Re: Fargerik Skyvan på Sola LN-RTP said: Haha, bra noen har sans for humor.. Carbon propell blader på den der? Click to expand... MT propeller, så jeg mener det er laminert tre forsterket med noen kevlar eller karbonlag i tillegg. Sikkert noe stillere enn originalen.
Re: Fargerik Skyvan på Sola LN-RTP said: Haha, bra noen har sans for humor.. Carbon propell blader på den der? Click to expand... MT propeller, så jeg mener det er laminert tre forsterket med noen kevlar eller karbonlag i tillegg. Sikkert noe stillere enn originalen.
LN-RTP Aviator Extraordinaire 3 Mar 2018 #6 Re: Fargerik Skyvan på Sola CFM said: MT propeller, så jeg mener det er laminert tre forsterket med noen kevlar eller karbonlag i tillegg. Sikkert noe stillere enn originalen. Click to expand... Laminate tre...? Javel da så. Ser ut som gamle Garrett 331 motorer, pussig at man bruker mye penger på å oppgradere proppen på slikt. Husker de flyene fra Alaska. Tror 20% av løftet kommer fra kroppen og når bare vingene ble de-icet og ikke kroppen så gikk det i bakken.
Re: Fargerik Skyvan på Sola CFM said: MT propeller, så jeg mener det er laminert tre forsterket med noen kevlar eller karbonlag i tillegg. Sikkert noe stillere enn originalen. Click to expand... Laminate tre...? Javel da så. Ser ut som gamle Garrett 331 motorer, pussig at man bruker mye penger på å oppgradere proppen på slikt. Husker de flyene fra Alaska. Tror 20% av løftet kommer fra kroppen og når bare vingene ble de-icet og ikke kroppen så gikk det i bakken.
CFM ScanFlyer Crusty 3 Mar 2018 #7 Re: Fargerik Skyvan på Sola Yes, den har gamle Garrett. Klatrer visstnok noe bedre med denne propellen, men med tanke på at de går opp og ned hele dagen er nok redusert støy vel så viktig. Støy er vel snart det største problemet for mange mindre flyplasser.
Re: Fargerik Skyvan på Sola Yes, den har gamle Garrett. Klatrer visstnok noe bedre med denne propellen, men med tanke på at de går opp og ned hele dagen er nok redusert støy vel så viktig. Støy er vel snart det største problemet for mange mindre flyplasser.