Fare for vulkanutbrudd på Island

Re: Fare for vulkanutbrudd på Island

Hva skulle man gjort uten dette fine ordet KAN ... ? ;)

:p

Det er godt mulig men flere av mine facebook venner som postet saken med bekymring om at ferien/helga/bryllup osv gikk i vasken.
De fleste såkaldte eksperter sier at mest sannsynlig vil ett utbrudd her få liten eller ingen betydning for luftfarten. Da er det unødvendig av YR og slå dette stort opp på fremsiden

Det er godt mulig men flere av mine facebook venner som postet saken med bekymring om at ferien/helga/bryllup osv gikk i vasken.
De fleste såkaldte eksperter sier at mest sannsynlig vil ett utbrudd her få liten eller ingen betydning for luftfarten. Da er det unødvendig av YR og slå dette stort opp på fremsiden

Helt enig, men så var det det med at all PR er god PR ;).

Syntes artikkelen på YR var ganske grei, de skriver ingenting der om evt påvirkning av flytrafikken denne gangen, annet en å si at vi vil bli berørt av en askesky, noe som jo er helt sant, selv om flytrafikken kan gå som normalt. Hva skal YR skrive om dersom de ikke kan skrive om vulkanutbrudd på island? :)

Last edited:

Ser ut som om Virgin gikk rundt Sagaøya , men ICE343 tok en sightseeing ^_^ , UA til SFO fra LHR velger å går syd

Attachments

• ICE343.PNG
    ICE343.PNG
    227.8 KB · Views: 1,288
  • VIR19F.PNG
    VIR19F.PNG
    241.8 KB · Views: 1,278

Fingers crossed for at jeg kommer meg til Boston på mandag, og at jeg ikke må bli der til pensjonsalder etterpå.

Fingers crossed for at jeg kommer meg til Boston på mandag, og at jeg ikke må bli der til pensjonsalder etterpå.

Det går jo båter mellom USA og Europa, så du må neppe være der borte så lenge :p

Oppdateres daglig (jøss visste ikke at det var SÅ mange vulkaner der..)

volcano_status.png

http://en.vedur.is/earthquakes-and-volcanism/volcanic-eruptions/

W

Last edited:

Ser nå Askja har fått gul status og det har vært noen jordskjelv rundt der også ila dagen

Siste nytt på Engelsk fra Islandske Rikskringkasting her: http://ruv.is/volcano
Spektakulære lavafontener opptil 60m høye, heldigvis utenom isbreen så lite aske foreløpig.

Bárðarbunga - updated information

Bárðarbunga var "rød" i noen timer tidligere idag men er tilbake til "orange".

31st August 2014 14:45
The visibility on the eruption site is now good. No ash has has been detected.
The Aviation Color Code for Bárðarbunga is therefore at ‘orange' and the code for Askja at ‘yellow'.

Hekla på overtid..

Vulkanen Hekla på Island, jobber ufortrødent med å fylle opp magmakammerene sine. Siste utbrudd var i 2000 og vanligvis er det 10 år mellom hvert utbrudd, så jo lengre tid det tar før neste utbrudd, jo større ligger utbruddet ann til å bli.

Slikt vil jo påvirke flytrafikken når den tid kommer..

http://www.tv2.no/a/4016413

Sent from my HTC One using Tapatalk

Re: Hekla på overtid..

... Jeg skjønner jo ikke... Denne artikkelen er fra 2013 ,26mar13.
Dette er jo 3 år siden. Tenker du at noe skulle skje snart?
Men det står veldig mye av det samme i linken nedenfor.

Oppdatert Islandsk reportasje

Påvirkning vil det alltid bli - men det meste kommer jo an på vindretningen(e) og styrken.
Dette lærte vi sist gang i 2010 etter Eyjafjella-utbruddet.

Back