Får ikke velge sete. Under 90 dg til reise. klm

hellbilly

ScanFlyer Blue
Får ikke velge sete. Under 90 dg til reise. klm

Er nå under 90 dager til vi reiser med KLM fra TRD-AMS-ATL, og det burde nå være mulig å finne seg et egnet sete på klm, men det er fortsatt ikke mulig.

Har forsøkt med både klm.com, airfrance.com og delta.com. uten hell.

hva kan årsaken være?

mvh
Andre

Re: får ikke velge sete. under 90 dg til reise. klm

Ring KLM så fikser de det sikkert over telefon.

Re: Får ikke velge sete. Under 90 dg til reise. klm

Gjelder den "90 dager før" regelen på flygninger som utføres av Delta også? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en flygning med Delta liggende, som har KL codeshare nr, men jeg har ikke fått mulighet til å velge sete på denne..

Ringte KLM kundeservice (flying blue customer service er stengt søndager), men han kunne ikke hjelpe meg da flight fra ams-atl er operated by Delta. Fikk så et nr til Delta, men de var selvsagt stengt på søndag.

Så da lurer jeg egentlig på det samme som spanair spør om. :)

Andre

Vedr.. Delta kan du gå inn på deres side og booke sete der, dersom du har deres ref nummer..

Gjorde det selv på SYD-LAX bestilt gjennom AF . Ringte først KL/AF og de kunne ikke gjøre noe .

Greit, tenkte jeg og gikk inn på Delta.com og alt gikk greit. Setebestillingen kom aldri opp på AF/KL sine sider...

Vel, Andre, se på posten ovenfor..;)

SQ 777, jeg har forsøkt det flere ganger alt :) Det som skjer er at jeg får følgende opp :
Not Available Coach Class
The seat map for this flight is currently not available. Please try your request again later.

Så jeg får ringe Delta i morgen. Men jeg synes det er rart at når jeg booker på klm.com så må jeg ringe delta for å få assigned seter . De burde ha et mere smidig system.

Andre

Da har jeg ringt Delta hvor jeg pratet med en hyggelig dame som etter litt leting og venting fant min booking som viste seg og ha et annet ref. nr hos DL enn det jeg fikk hos KL.
Så nå har jeg fått de setene jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet.

Bare så synd at KL ikke selv kan handle dette.

Iallefall, nå gleder vi oss stort til årets roadtrip :)

Takk for hjelpen folkens

Mvh
Andre

Men jeg synes det er rart at når jeg booker på klm.com så må jeg ringe delta for å få assigned seter . De burde ha et mere smidig system.

Dette er helt vanlig når man har codesharebillett på et annet selskap enn operatøren. Som regel er det løsbart hvis operatøren har en nogenlunde oppegående webside. De fleste amerikanske selskaper er langt fremme her. Men - man må ha riktig ref. På noen selskaper holder det imidlertid med billettnummer.

Hadde du gått hit, hadde du hatt flere muligheter.

https://www.delta.com/myitinerary/itinLanding.action

Da har jeg ringt Delta hvor jeg pratet med en hyggelig dame som etter litt leting og venting fant min booking som viste seg og ha et annet ref. nr hos DL enn det jeg fikk hos KL.
Så nå har jeg fått de setene jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet.

Bare så synd at KL ikke selv kan handle dette.

Iallefall, nå gleder vi oss stort til årets roadtrip :)

Takk for hjelpen folkens

Mvh
Andre

Hvilket nr ringte du Andre? Var det 800 221 1212? (regner med du havna hos en engelsktalende person)

Spanair, jeg ringte (001)800 241 4141. Pratet med en Amerikansk dame ja.

På delta.com måtte jeg benytte e-ticket # for å sjekke status på booking ja. Jeg tenkte ikke så langt at Delta kanskje hadde en annen booking ref. Man lærer så lenge man lever :)

Var litt usikker på sete konfigurasjon da jeg oppdaget at flighten er handlet av Delta og jeg faktisk ikke fant riktig flytype under Delta på seatguru, men det viste seg at det faktisk er et NWA-fly i Deltas innpakning.

Endte opp med 29 D-E-G. Litt bedre plass for min høyre fot da de tre setene foran er plassert slightly til venstre for vår rad.

Andre

Godt at ting ordner seg, men hva slags maskin er det som har 29 D-E-G med en treseter foran som er forskjøvet til venstre?

Spanair, jeg ringte (001)800 241 4141. Pratet med en Amerikansk dame ja.

På delta.com måtte jeg benytte e-ticket # for å sjekke status på booking ja. Jeg tenkte ikke så langt at Delta kanskje hadde en annen booking ref. Man lærer så lenge man lever :)

Var litt usikker på sete konfigurasjon da jeg oppdaget at flighten er handlet av Delta og jeg faktisk ikke fant riktig flytype under Delta på seatguru, men det viste seg at det faktisk er et NWA-fly i Deltas innpakning.

Endte opp med 29 D-E-G. Litt bedre plass for min høyre fot da de tre setene foran er plassert slightly til venstre for vår rad.

Andre

Hos meg funker ikke e-ticket nr, men jeg får opp status med refnr både fra KLM og DL, men får samma feilmld, "The seat map for this flight is currently not available. Please try your request again later."

Får vel prøve å ta en tlf og se om de klarer å løse saken for min del også. Uansett takk for tipsa ;)

Hos meg funker ikke e-ticket nr, men jeg får opp status med refnr både fra KLM og DL, men får samma feilmld, "The seat map for this flight is currently not available. Please try your request again later."

Får vel prøve å ta en tlf og se om de klarer å løse saken for min del også. Uansett takk for tipsa ;)

Ordner seg nok. Representanten jeg pratet med var både hyggelig og hjelpsom.

Back