Får ikke jobbe i ferien...

Replying to Topic 'Får ikke jobbe i ferien...'

Originally posted by Airwolf
I forbindelse med denne saken så tenker jeg på tv-programmet jeg så om flygelederne på innflygingen til JFK. De ekspederer like mange fly på en måned som norske flygeledere gjør på et helt år, og de jobber på et stressnivå man kan bli svimmel av.

Jeg skal se om jeg klarer å få tatt opp litt lyd fra App/Dep her, det er til de grader imponerende. MIA center /app og MCO app er meget stille i forhold. I tillegg har de mye større andel profesjonelle piloter som vet hva de driver med. DAB har like mange flybevegelser som JFK, og stor andel elever som ikke akkurat gjør ting etter boka, stotrer på engelsk og sier en ting og gjør noe helt annet.

Jeg bøyer meg gang på gang i støvet for de aller fleste kontrollerne som gjør en fantastisk jobb her nede.

Originally posted by Olap

det er en del flygeledere her... det kan man jo forstå... :wow:

Ja, og takk og lov for det. :up:

I forbindelse med denne saken så tenker jeg på tv-programmet jeg så om flygelederne på innflygingen til JFK. De ekspederer like mange fly på en måned som norske flygeledere gjør på et helt år, og de jobber på et stressnivå man kan bli svimmel av. Likevel var sykefraværet svært lavt der, de har en helt annen holdning til jobben sin.

Her hjemme får de tilsynelatende nevrotiske anfall og må sykemeldes pga en beskjed om at de muligens må flytte på baken sin, og steller til problemer og kaos for alle som skal reise med fly. På denne måten er de også etter min oppfatning medansvarlig når det gjelder fare for svekket flysikkerhet her i landet, som det er blitt advart mot. Norske flygeledere har det i utgangspunktet svært godt i jobben, likevel er det bare klaging og bråk med dem...helt uforståelig.

1. Hvordan vet du at flygeledere har det svært godt på jobben? Kan du ikke utdype det litt?
2. Hvordan vet du at flygeledere i Norge har en helt annen holdning til jobben enn flygelederne på JFK? Har man en annen holdning når man pusher flere fly?
3. Siden du er slik inne på dette: Kan du ikke utdype litt dette med hvilke forhold som regulerer hvordan man skal avvikle trafikk jfr regelverket vi jobber under?

(Nåh, jeg vet at lille trollegutten er ute for å provosere men det jeg synes er skummelt er at 1) han skriver at han er fra/bor i Stavanger, og det betyr at han setter oss Rogalendings i et særdeles dårlig lys, og 2) at han slik jeg ser det får lov til å komme med en sammenhengende tirade av bullshit uten at man reagerer på denslags.

Jeg tror Airwolf gjerne ville bli flygeleder en gang. Men så gikk det ikke så bra. :spin: )

Chris Rock har en passus i ett av sine stand up show, ang at en etninsk gruppe har lave forventninger. Bytt ut etnisk gruppe med Randi.........

".....ni***** allways want some credit for some shit they are supposed to do! For some shit they are supposed to do, ni***** will brag about some shit a normal man wil just does!......"

Enter stolt Chewie på pressebrief:

"I dag går trafikken som normalt"

Tilbake til Chris Rock:

".......what??? You want a cookie??!!!! It's supposed to you dum mother f*****......"

Les her hvordan en amerikansk flygeleder beskriver sin hverdag.

Meget gode og underholdende artikler! :devot:

Det jeg tror blir løsningen her på noe lengre sikt er at flygeleder-tjenesten blir privatisert eller at Avinor kjøper disse tjenestene fra utenlandske flygeleder-selskaper, den nye samferdselsministeren har allerede åpen døren på gløtt for dette. Da blir det konkurranse også mellom norske og utenlandske flygeledere, noe som raskt vil føre til at det blir slutt på dette våset de holder på med på Røyken...om de vil beholde jobben.

Jeg kan bare konstatere, ut fra folks meninger om denne saken i diverse fora, at flygelederne her i landet for tiden tilhører den mest upopulære yrkesgruppen. Det må jo være noe de er stolte av...Gratulerer! :devot:

Det jeg tror blir løsningen her på noe lengre sikt er at flygeleder-tjenesten blir privatisert eller at Avinor kjøper disse tjenestene fra utenlandske flygeleder-selskaper, den nye samferdselsministeren har allerede åpen døren på gløtt for dette. Da blir det konkurranse også mellom norske og utenlandske flygeledere, noe som raskt vil føre til at det blir slutt på dette våset de holder på med på Røyken...om de vil beholde jobben.

Jeg kan bare konstatere, ut fra folks meninger om denne saken i diverse fora, at flygelederne her i landet for tiden tilhører den mest upopulære yrkesgruppen. Det må jo være noe de er stolte av...Gratulerer! :devot:
Pssst Airwolf!
Tror du skal utdype det atck spurte deg om, hvis du ønsker å bli tatt seriøst.
Om ikke så mistenker jeg deg nesten jeg og for å være en ung mann som strøk på flygeleder utaningen:smokin

Originally posted by FBU
Pssst Airwolf!
Tror du skal utdype det atck spurte deg om, hvis du ønsker å bli tatt seriøst.
Om ikke så mistenker jeg deg nesten jeg og for å være en ung mann som strøk på flygeleder utaningen:smokin

Realistisk sett tror jeg ikke at du kan regne med noe svar. Spamwolf har tydeligvis ikke for vane å operere på den måten.

Originally posted by FBU

I så fall falt han langt, det er et stykke fra flygeleder til avisbud for kanskje landets minst troverdige avis.

Originally posted by Dag Viking

Originally posted by FBU

I så fall falt han langt, det er et stykke fra flygeleder til avisbud for kanskje landets minst troverdige avis.

Hihi. Nåh. Med tanke på at man tydeligvis ikke har en "ignore" feature her på Scanair så synes jeg faktisk at det burde være mulighet for å stoppe sånn spamming. Ene tiraden etter den andre uten å svare på spørsmål og uten å faktisk reflektere at man ender opp med å framstå som en idiot. Enkelte burde rett og slett beskyttes mot seg sjøl.
Det er vel en moderatorjobb å ordne opp i denslags, men jeg tror ikke jeg gidder mer hvis det samme pisset skal regne hver gang man har en diskusjon i "mine" emner. :(

Originally posted by atck
Det er vel en moderatorjobb å ordne opp i denslags, men jeg tror ikke jeg gidder mer hvis det samme pisset skal regne hver gang man har en diskusjon i "mine" emner. :(

Folkens. La ikke Helge og andre hobbykverrulanter ødelegge interessante diskusjoner. Kan dere ikke bare late som om han ikke eksisterer da? Hvis ingen reagerer på postene hans gir han snart opp.

if user == airwolf then
ignore post
else
read post
endif

"Alle" kjenner Helge Bø. Han har blitt utestengt fra forum på både flightsim.no og airpics.com.

:devot:

Jeg må jo bare trekke litt på smilebåndet her, for såvidt jeg kan se så har jeg ikke skrevet noe i disse innleggene mine som går på tvers av dette forumets regler...som jeg selvsagt respekterer.

Men det er jo hyggelig for meg at mine bidrag i denne debatten engasjerer litt, men jeg skulle ønske på en annen måte da. Det skuffer meg jo at folk som representerer flygelederne her ikke opptrer mer profesjonelt når de først velger å delta i debatten, men kanskje ikke særlig overraskende. Det er jo mye av dette som også gjenspeiler seg i media vil jeg si.

Jeg må jo bare trekke litt på smilebåndet her, for såvidt jeg kan se så har jeg ikke skrevet noe i disse innleggene mine som går på tvers av dette forumets regler...som jeg selvsagt respekterer.

Men det er jo hyggelig for meg at mine bidrag i denne debatten engasjerer litt, men jeg skulle ønske på en annen måte da. Det skuffer meg jo at folk som representerer flygelederne her ikke opptrer mer profesjonelt når de først velger å delta i debatten, men kanskje ikke særlig overraskende. Det er jo mye av dette som også gjenspeiler seg i media vil jeg si.

Hyggelig at du koser deg.

Du har vel egentlig ikke svart på spørsmålene mine?

Det engasjerer vel ikke mer enn at flere ser på deg som en useriøs debatant!

Back